fbpx Menu

10 Tips om hoger in Google te komen

Met geld alleen ga je niet hoog in de organische Google ranking komen, maar met een beetje tijd en strategie kun je je positie in de search engine result page (SERP) verbeteren zonder een cent uit te geven. Hier zijn 10 gratis tips om hoger in Google te komen.

  1. Verbeter de gebruikers ervaring op je website. Volgens een onderzoek naar ranking factoren door SEMrush waren de vier belangrijkste ranking factoren: het aantal website bezoeken, de tijd die mensen op je website doorbrengen, pagina’s bekeken per sessie, en de bouncerate. Alle vier deze factoren zijn direct gerelateerd aan de ervaring van de gebruiker. Het is best simpel: als je website makkelijk en fijn te gebruiken is en waardevolle informatie geeft, zal je meer bezoekers krijgen die langer op je website blijven en meer pagina’s bezoeken, en dat is weer goed voor je ranking.
  2. Schrijf goede content die geoptimaliseerd is voor SEO. Content van hoge kwaliteit is een van de beste manieren om je online verkeer te laten groeien en om je ranking te verbeteren. Sterker nog, in een poll voor marketing professionals zei 57% dat de on-page content ontwikkeling de beste en meest effectieve SEO strategie is. Zorg ervoor dat je content geen fouten bevat, dat je keywords gebruikt, dat het geschikt is voor mobiele apparaten, dat het speciaal voor je doelgroep geschreven is, en dat het waardevolle links bevat naar interne en externe content.
  3. Zorg voor meer ‘backlinks’. Backlinks – links van andere websites naar jouw pagina’s – zijn een van de belangrijkste ranking factoren voor Google. Binnenkomende links naar jouw website content van domeinen met hoge autoriteit laten jouw website’s autoriteit zien, zorgen voor meer online verkeer en verbeteren jouw ranking.
  4. Verbeter je paginasnelheid. Google is in 2018 begonnen met het gebruiken van de snelheid van je mobiele pagina om pagina’s te ranken. Hoewel ze zeiden dat deze ‘snelheid update’ maar op een klein percentage van de websites van invloed zou zijn, blijft het een goed idee om je website zo snel mogelijk te maken. Dit zal namelijk invloed hebben op de gebruikerservaring, en daarmee ook weer op je ranking.
  5. ‘Repareer’ kapotte links. Het hebben van een hoge link kwaliteit is een goede manier om je online verkeer te boosten en autoriteit te creëren voor je website. Maar links die een 404 fout geven zijn dan weer niet goed voor je gebruikerservaring en je ranking. Gebruik een tool als BrokenLinkCheck or Dead Link Checker om kapotte links te vinden.
  6. Optimaliseer je afbeeldingen. Het optimaliseren van je afbeeldingen is cruciaal voor het boosten van je website snelheid en het maakt het makkelijker voor Google om de afbeeldingen op je pagina’s te identificeren. Zorg ervoor dat al je afbeeldingen gecomprimeerd zijn, ze allemaal een beschrijvende naam hebben en dat ze allemaal een alt- tekst hebben.
  7. Gebruik H1 en H2 tags. Je koppen in de tekst zorgen er niet alleen voor dat je content makkelijker te lezen en te begrijpen is voor zowel mensen als zoekmachines, maar er is ook een sterke correlatie tussen je Google rank en het gebruik van header tags in je content. Header tags zijn een goede manier om je content structuur te geven en de belangrijkste punten duidelijk te maken.
  8. Optimaliseer voor een lokale zoekopdracht. Meer en meer mensen gebruiken hun smartphones om naar bedrijven ‘in de buurt’ te zoeken. Om je kansen te vergroten om hoog in de resultaten te komen te staan, moet je zorgen dat je op de Google My Business listing staat, je relevante content levert in Google Posts, je je bedrijf in lokale directories laat opnemen, en dat je je online reputatie verbetert met goede reviews.
  9. Optimaliseer voor voice search. Volgens een onderzoek van comScore zullen in 2020 de helft van de zoekopdrachten met voice search gedaan worden. Zorg ervoor dat deze zoekopdrachten jouw bedrijf vinden door zinnen die waarschijnlijk in voice search gebruikt worden in je website content te verwerken – zorg er wel voor dat je hele zinnen in spreektaal gebruikt in plaats van losse keywords.
  10. Ga voor ‘plek 0’. Wanneer iemand een vraag stelt in Google Search, neemt Google soms wat content van een relevante website en geeft dat weer in een speciale ‘snippet’ of antwoordbox boven het nummer 1 zoekresultaat. Je content in zo’n antwoordbox krijgen is een enorm goede manier om je websiteverkeer toe te laten nemen (deze boxes bevatten een link naar je pagina) en de betrouwbaarheid en zichtbaarheid van je merk te boosten. Denk om de kans te vergroten om in zo’n antwoordbox te komen aan mogelijke vragen die met jouw bedrijf te maken hebben en geef duidelijke antwoorden op die vragen op je website.

bron: https://www.websolutions.com/blog/10-google-hacks-to-improve-your-search-rank-for-free/

Heb jij hulp nodig van een online marketing bureau in Veenendaal, een seo specialist of een online marketing bureau regio Arnhem? Of weet je niet waar je moet beginnen met online marketing? Vraag een vrijblijvende online marketing scan aan en ontdek waar de kansen voor jouw website of onderneming liggen.

Gratis online marketing scan aanvragen

Online marketing trends
en inzichten ontvangen?

(maximaal 1x per maand)