3 krachtige on-page optimalisatie tips om jouw content krachtiger te maken

On-page SEO is wanneer je de kunst van het schrijven combineert met de wetenschap van zoekmachine optimalisatie om individuele pagina’s te rangschikken voor specifieke zoekwoorden. On-page SEO omvat alles, van metatags, inhoudsindeling en zoekwoordoptimalisatie om jouw inhoud gevonden te krijgen door zoekmachines en je publiek ertoe aan te zetten om met jou te converteren.

Hoewel het slechts een deel van de formule is, begeleidt on-page SEO jouw inhoud zodat deze overeenkomt met de intentie van de klant, gebruikersbetrokkenheid en tactieken om het aantal conversies te verhogen.

Als je niet wilt verdwalen, moet je een kaart bij je hebben voordat je het bos in gaat. Net als wandelen, moet je een goed idee hebben van waar je heen gaat als je op het goede spoor wilt blijven naar je bestemming. Dezelfde manier van denken kan worden toegepast op de productie van inhoud, omdat je moet weten hoe je inhoud op jouw site moet structureren om zoekresultaten te vormen en te voldoen aan de behoeften van je klanten om meer conversies te genereren.

Het is niet eenvoudig om inhoud te schrijven die hoog scoort in Google en conversies genereert, maar als je een paar eenvoudige stappen volgt, ben je op weg om te ranken, meer klikken te genereren en aantrekkelijk te zijn voor klanten op alle soorten apparaten. Als SEO bureau nabij Rotterdam, online marketing bureau in omgeving Wageningen en marketing bureau nabij Barneveld, weten wij hier alles van. Laten we eens kijken naar drie optimalisatietactieken die je kunt gebruiken om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste mensen te krijgen.

1. Inhoud opmaken voor lezers en robots

Een SEO-strategie moet worden opgebouwd rond de behoeften van je klanten om rangschikkingsfactoren te bereiken en je lezers ertoe aan te zetten zich met jouw inhoud bezig te houden. Met deze 13 elementen heb jij een uitzonderlijke blogpost of landingspagina.

Het is moeilijk om deze twee doelen te bereiken, maar je kunt het beste van twee werelden krijgen door je inhoud zo op te maken dat robots en lezers de inhoud kunnen scannen en zich kunnen concentreren op informatie op verschillende apparaten. Je kunt ook bedrijfsprofielen optimaliseren. Lees meer over bedrijfsprofielen voor bijvoorbeeld hotel SEO.

Hoewel je tijd kunt besteden aan ‘SEO-hacks’, is de beste manier om je online zichtbaarheid te verbeteren en conversies te verhogen, inhoud op te maken voor lezers en robots. Laten we eens kijken hoe het opsplitsen van tekst, het kort houden van alinea’s en opsommingen met opsommingstekens jouw inhoud vandaag gemakkelijker leesbaar maakt en de ranglijst verbetert!

Verdeel tekst met H2-tags

Een van de eerste dingen die je kunt doen om de optimalisatie op de pagina te verbeteren, is door tekst op te splitsen met H2-subheaders. Met deze headers kunt u trefwoorden invoegen om de technische kant van SEO te voeden, en deze headers helpen jouw lezers ook om door je inhoud te bladeren wanneer ze jouw site voor het eerst bereiken.

Hier zijn een paar korte opmerkingen om het meeste uit je ondertitels te halen:

  • Ik voeg graag H2-ondertitels toe om de 300 woorden of zo.
  • Voeg H3-headers in met 50 extra woorden aan inhoud voor elke sectie, indien van toepassing.
  • Gebruik waar het kan target keywords en exacte matchvragen in subkoppen.

Ik heb veel succes gevonden met Google Search Console (GSC) bij het optimaliseren van bestaande on-page content. Je kunt een pagina in GSC openen om first-party gegevens te vinden over waarvoor Google jouw inhoud rangschikt en vervolgens trefwoorden toevoegen in de H2- en H3-secties van je site om een goede boost in de rangschikking te zien.

Maak je inhoud leesbaarder voor mensen en zoekmachines door je inhoud op te splitsen met H2- en H3-subkoppen. Vergeet niet om het meeste uit deze on-page SEO-tactiek te halen door trefwoorden en exacte-overeenkomstvragen op te nemen in de sectiekoppen voor maximale resultaten!

Houd alinea’s kort

Als je jouw lezers wilt betrekken en meer conversies wilt genereren, moet je elke centimeter van je inhoud optimaliseren op basis van de behoeften van jouw doelgroep. Grote blokken tekst zijn moeilijk te lezen, vooral op een telefoon of tablet.

Ik beperk paragrafen graag tot slechts 2-3 zinnen elk om ervoor te zorgen dat inhoud er goed uitziet op mobiele apparaten en een lezer niet overweldigt terwijl ze mijn inhoud doorlezen.

Gebruik opsommingstekens

Opsommingstekens zijn een krachtig hulpmiddel voor het schrijven van teksten, omdat ze je in staat stellen om informatie op een beknopte manier samen te vatten en tegelijkertijd de aandacht te vestigen op belangrijke gegevens in een pittig formaat. Hier zijn een paar redenen om opsommingstekens in je inhoud te gebruiken om de SEO op de pagina te stimuleren:

  • Deel inhoud op en maak tekstblokken leesbaarder op mobiele apparaten.
  • Markeer waardevolle punten om het aantal conversies op servicewebpagina’s en productpagina’s te verhogen.
  • Voeg interne links naar opsommingstekens toe om klanten te helpen bij het koperstraject.
  • Probeer lijsten met opsommingstekens tussen de 3-7 opsommingstekens elk te houden. Kortere lijsten zien er gek uit en lange lijsten zijn moeilijk te lezen.

Ik vind het leuk om een lijst met opsommingstekens op te nemen in de eerste alinea van elke blogpost om lezers te helpen mijn inhoud te begrijpen, en deze lijst met opsommingstekens kan helpen bij het behalen van een featured snippet (daarover later meer). Ik voeg ook graag een lijst met opsommingstekens toe in de buurt van CTA’s om de aandacht van lezers te trekken en meer conversies te genereren.

Opsommingstekens zijn slechts één voorbeeld van hoe je inhoud kunt opmaken om je lezers en zoekmachines te helpen – ze vormen de perfecte balans tussen contentmarketing en technische SEO-tactieken.

2. Optimaliseren voor featured snippets

Naarmate online zoeken verandert, werkt Google voortdurend zijn algoritmen bij om zo snel mogelijk de juiste informatie aan zoekers te verstrekken. Een featured snippet is een hapklare brok informatie die Google op basis van specifieke zoekopdrachten boven organische vermeldingen plaatst.

Featured snippets zijn je beste vriend als je de autoriteit van je merk wilt vestigen en meer organisch verkeer naar jouw site wilt genereren. Hier zijn een paar redenen om nieuwe inhoud op te maken en bestaande inhoud te optimaliseren om featured snippets te activeren:

  • Domineer ‘positie nul’ boven betaalde advertenties en andere organische zoekresultaten.
  • Bouw je merkautoriteit op door bovenaan de pagina met zoekresultaten van zoekmachines te staan van ’target keywords’.
  • Genereer meer gekwalificeerd verkeer naar je site.
  • Bouw meer backlinks naarmate meer mensen op je inhoud klikken en naar jouw inhoud linken.
  • Duw de online vermeldingen van je concurrent omlaag in SERP’s.

Er zijn verschillende soorten featured snippets die Google kan weergeven op basis van zoekintentie, zoekopdracht en zoekgeschiedenis. Laten we eens kijken hoe je jouw inhoud op specifieke manieren kunt opmaken om de drie belangrijkste soorten aanbevolen afbeeldingen te beveiligen.

Paragraaf featured snippet

Paragraaf featured snippets tonen 40-50 woorden uitleg op basis van een zoekopdracht met een link naar de broninhoud. Dit type featured snippets kan worden behaald met de juiste on-page SEO en inhoudsopmaak.

Ik vat het antwoord en het belangrijkste punt van mijn inhoud graag samen in de eerste alinea van mijn blogposts en online inhoud om meer paragraaf featured snippets te behalen. Ik maak ook graag een beknopte samenvatting van verschillende secties om meer featured snippets door mijn inhoud te behalen.

Lijst featured snippet

Je zult merken dat de meeste soorten ‘how-to’-zoekopdrachten een lijst featured snippet activeren. Deze informatie wordt gepresenteerd in een genummerde lijst of een lijst met opsommingstekens en is een krachtige manier om meer verkeer te genereren voor receptensites of procesgerichte inhoud. Ik voeg graag een lijst met opsommingstekens of een genummerde lijst toe voordat ik gedetailleerde secties opsom om meer featured snippets te behalen.

Tabel featured snippet

Google kan een tabel bovenaan SERP’s opnemen voor zoekopdrachten over prijsopties, vergelijkingen en gegevens. De meeste tabel featured snippets zijn 3-4 kolommen breed en 6-7 rijen lang. Ik voeg graag een HTML-tabel toe aan mijn blogberichten om een proces samen te vatten, prijsvergelijkingen te tonen of gewoon om een samenvatting te geven van verschillende soorten gegevens. Ik heb gemerkt dat Google HTML-tabellen verkiest boven tabellen die in CSS of andere talen zijn gemaakt.

3. Voeg een FAQ-sectie & FAQ-schema toe

Gestructureerde gegevens zijn stukjes code die je aan je blogposts en webpagina’s kunt toevoegen om Google te helpen om jouw inhoud te begrijpen. Je kunt jouw inhoud samen met ‘markup language’ opmaken om zoekmachines informatie over je inhoud te geven en jouw uiterlijk in SERP’s vorm te geven.

Zodra je een FAQ-sectie onderaan je inhoud hebt toegevoegd, kan je nog meer waar voor je geld krijgen door een FAQ-schema toe te voegen aan de backend van de inhoud. FAQ-schema biedt een aantal voordelen voor jouw SEO-strategie, zoals:

  • Vergroot vertoningen : het FAQ-schema helpt meer organische vertoningen te genereren, wat kan leiden tot een hogere klikfrequentie (CTR).
  • Meer websiteklikken : naarmate je pagina’s meer vertoningen krijgen, zal je meer klikken naar je webpagina’s en blogposts gaan zien.
  • Interne linking : Je kunt een link toevoegen aan elk antwoord in je FAQ-schema. Verwijs alleen interne links naar niet-verkoopinhoud (zoals een blogpost) om meer betrokkenheid te stimuleren.
  • Verbeter online zichtbaarheid : FAQ-schema maakt jouw inhoud zichtbaarder omdat het je concurrenten lager op SERP’s duwt.

Ik voeg graag 3-4 veelgestelde vragen en antwoorden toe onderaan elke blogpost en webpagina om klanten en zoekmachines te helpen. Ik heb gemerkt dat de secties met veelgestelde vragen aan het einde van mijn inhoud helpen bij het rangschikken van zoekwoorden en me in staat stellen een schema met veelgestelde vragen te implementeren om gevonden te worden in zoekmachines.

Geef je on-page SEO game vandaag nog een boost!

Een winnende SEO-strategie of online marketing strategie is gebaseerd op het krijgen van je bericht bij de juiste mensen op het juiste moment, en on-page SEO-tactieken kunnen je helpen online gevonden te worden en meer conversies te genereren.

Gebruik de tips in de bovenstaande secties om je inhoud gemakkelijker leesbaar en gemakkelijker te scannen te maken en maak zelfs jouw inhoud vandaag nog zichtbaar in SERP’s!

 

Bron: https://moz.com/blog/3-on-page-content-optimizations

Wil je meer verkeer naar je website?

Wij zijn Doelbewust en zorgen voor meer verkeer naar je website. Wil je dat ook?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen ambitieuze ondernemers met online succes en groei van hun bedrijf middels kennis gedreven online marketing.

Google Beoordelingen
4.4
Gebaseerd op 40 beoordelingen
js_loader
GRATIS STRATEGIEGESPREK

Plan een gratis telefonisch strategiegesprek in

Ook interessant voor jou

Wat is kwaliteitsinhoud?

Kwalitatieve inhoud is subjectief. Sommige mensen willen een samenvatting op beginnersniveau, terwijl anderen meer diepgang en deskundige inzichten willen. Inhoud van hoge kwaliteit zal beter zijn dan

Lees verder »