34 Linkbuilding strategieën om jouw site hoger te laten scoren

Het staat buiten kijf dat het bouwen van goede inkomende links naar je site hard werken is. Hoewel veel site eigenaren hun toevlucht nemen tot het spammen van blogcommentaarsecties om hun backlinks te krijgen, is dat niet nodig of effectief voor jouw zoekmachine optimalisatie inspanningen.

Hoewel er veel wordt gepraat over het genereren van inkomende links, worden de precieze manieren om dat daadwerkelijk te doen zelden besproken.

Gelukkig zijn strategieën voor linkbuilding niet zo moeilijk te implementeren als veel mensen zeggen dat ze zijn. Zie het als sociale media – als je een bron van geweldige inhoud bent en de juiste mensen zien het, dan zullen ze het delen.

Met dat in gedachten gaan we jou op weg helpen met geteste en effectieve trucs om je te helpen legitieme inkomende links op te bouwen. Lees verder om te zien hoe je deze linkbuilding ideeën kunt gebruiken in jouw SEO strategie.

Wat is linkbuilding?

Wat zijn backlinks?

Backlinks, ook wel inkomende links genoemd, zijn een vorm van off-page SEO waarbij je links verdient van andere websites die lezers naar jouw eigen site leiden.

De persoon die de link ontvangt, is degene die naar een link verwijst als een backlink.

Backlinks zijn anders dan uitgaande links (links van jouw website naar een andere website) en interne links (links van de ene pagina op jouw website naar de andere).

De juiste backlinks kunnen twee geweldige dingen doen voor jouw website:

  • Ze kunnen verkeer naar je website leiden.  Als iemand een backlink naar jouw website op zijn website of blog plaatst, kunnen zijn lezers erop klikken – en je profiteert van dat verwijzingsverkeer.
  • Ze kunnen je helpen hoger te scoren in de zoekresultaten.  Backlinks vertellen zoekmachines dat jouw website een autoriteit is op een bepaald onderwerp – dus hoe meer backlinks je verdient van hoogwaardige sites met een hoge autoriteit, hoe beter je website zal scoren op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s).

Een goede inkomende link is afkomstig van een gezaghebbende website en gebruikt natuurlijke ankertekst. Ankertekst is gewoon de tekstkopie die is gehyperlinkt. Als ik bijvoorbeeld link naar onze blogpost over SEO optimalisatie zelf doen, is de ankertekst ‘SEO optimalisatie zelf doen’.

Natuurlijke ankertekst betekent dat je zoekwoorden niet alleen links en rechts hyperlinkt. Google begrijpt de context van een link, dus meer algemene ‘meer informatie’ en ‘klik hier’ ankertekst kunnen net zo waardevol zijn als voor zoekwoorden geoptimaliseerde ankertekst.

Strategieën voor linkbuilding

  1. Zorg voor een stabiele blog met geweldige inhoud.
  2. Link naar andere blogs op je blog.
  3. Schrijf gastblogposts.
  4. Stel handige bronnenlijsten samen en publiceer ze.
  5. Voer deskundige razzia’s uit om relaties op te bouwen.
  6. Schrijf nieuwsberichten.
  7. Maak casestudy’s over jouw meest indrukwekkende klanten.
  8. Vrijwilliger om het onderwerp van een case study te zijn.
  9. Enquêtes beheren.
  10. Boekrecensies schrijven.
  11. Houd gratis webinars en plaats gearchiveerde exemplaren online.
  12. Maak gratis tools.
  13. Maak deelbare sjablonen.
  14. Maak boeiende infographics.
  15. Maak andere vormen van visuele inhoud.
  16. Maak SlideShare-presentaties.
  17. Doe iets grappigs.
  18. Schrijf persberichten over interessant bedrijfsnieuws.
  19. Verstuur een gezamenlijk persbericht wanneer jouw nieuws betrekking heeft op een ander bedrijf.
  20. Doe wat outreach als je groot nieuws of een geweldig stuk inhoud hebt.
  21. Stel waarschuwingen voor persverzoeken in en zoek naar mogelijkheden om offertes te verzenden.
  22. Schrijven en pitchen van opiniestukken.
  23. Werk samen met bedrijven in complementaire sectoren.
  24. Doe wat co-marketing.
  25. Vraag naar recensies.
  26. Maak vrienden met andere webmasters in het echte leven.
  27. Zoek naar en controleer vermeldingen van jouw merk.
  28. Identificeer verbroken links via tools voor het crawlen van sites.
  29. Zoek naar en controleer de backlinks van je concurrenten.
  30. Neem ‘Tweet This’-links op in je inhoud.
  31. Installeer widgets voor sociaal delen.
  32. Sponsor of spreek op een evenement.
  33. Help een andere webmaster een fout op hun site op te lossen.
  34. Geef gratis proefversies en voorproefjes van jouw product weg.

 

1. Zorg voor een stabiele blog met geweldige inhoud.

Het consequent creëren van geweldige bloginhoud waarnaar mensen van nature willen linken, is een van de meest beproefde manieren om organisch inkomende links te genereren.

Je moet inhoud publiceren die rechtstreeks verband houdt met je branche en die jouw lezer helpt. Op die manier voelen ze zich gedwongen om het te delen. Ze kunnen er zelfs naar linken vanaf hun eigen website, als ze er een hebben.

2. Link naar andere blogs in je blog.

Een blog is bedoeld als een sociaal hulpmiddel. Hoe meer je naar anderen linkt – vooral als je het op een consistente, kansgestuurde manier doet – hoe groter de kans dat een van die bloggers de gunst zal teruggeven.

Bovendien kun je niet alles over iets in je blog vertellen. Het is logisch om gebruik te maken van de rijkdom aan bronnen op internet om de ervaring van jouw blog beter en meer lonend te maken voor je lezers.

3. Schrijf gastblogs.

Schrijf een geweldige blogpost en zoek die op naar blogs waar het goed bij zou passen. Als iemand het accepteert, zouden ze bereid moeten zijn om je een inkomende link in de post te geven. Gastbloggen is een geweldige manier om zowel je expertise te promoten als hoogwaardige white-hat-links te verdienen.

Weet je niet voor wie je moet schrijven? Bij de meeste mediakanalen kunnen mensen originele artikelen indienen over onderwerpen die relevant zijn voor hun lezerspubliek. Je moet echter beginnen met publicaties direct in je niche. Als je een brandingbureau bent, kan je informeren bij brandingpublicaties.

4. Stel handige bronnenlijsten samen en publiceer ze.

Bronnenlijsten zijn zowel een geweldig lokaas voor links als nuttige inhoud voor je lezers. Als je een uitgebreide bronnenlijst maakt, kunnen andere bloggers er gemakkelijk naar linken in hun eigen berichten in plaats van al die inhoud zelf te herhalen en te beheren.

5. Voer deskundige razzia’s uit om relaties op te bouwen.

Deskundige razzia’s kunnen een geweldig hulpmiddel zijn om relaties met influencers op te bouwen. Hoewel deze ‘round-ups’ je misschien niet meteen veel inkomende links of leads opleveren, zal het opbouwen van relaties met influencers je helpen om solide backlinks te krijgen van gezaghebbende bronnen langs de lijn.

Nadat ze hebben bijgedragen aan je verzameling, kun je later contact met ze opnemen om te vragen naar een mogelijkheid voor een gastpost of iets anders – terwijl je ze nogmaals bedankt voor hun bijdrage aan de vorige expertverzameling.

6. Schrijf  newsjack nieuwsberichten.

Newsjacking is wanneer je profiteert van de populariteit van een nieuwsbericht om je eigen verkoop- en marketingsucces te vergroten. Als je de eerste blogger bent die commentaar geeft op een nieuwsgebeurtenis, stijg je naar de top van de SERP’s vanwege de ‘versheid’-component van het algoritme van Google, en anderen zullen naar je inhoud linken in hun eigen accounts van het verhaal.

Als je niet zeker weet hoe newsjacking eruit kan zien, bekijk dan enkele voorbeelden van newsjacking op het internet.

7. Maak casestudy’s over jouw meest indrukwekkende klanten.

Als je ervoor zorgt dat je klanten er goed uitzien in casestudy’s over hun bedrijf, kan je er zeker van zijn dat ze naar jouw site zullen linken. Maar je moet ze goed maken. Dit betekent kiezen voor bedrijven die de beste resultaten hebben gezien, enthousiast zijn en jouw product of dienst goed kennen.

Het betekent ook de juiste vragen stellen en de case study op een aantrekkelijke, alomvattende manier uiteenzetten.

8. Vrijwilliger om het onderwerp van een case study te zijn.

Waarom ga je niet aan de andere kant van de case study link staan? Bedrijven zijn altijd op zoek naar klanten die het onderwerp willen zijn van een case study. Besteed je tijd aan een van je belangrijkste leveranciers en ontvang een backlink van de casestudy zodra deze is gepubliceerd.

9. Beheer enquêtes.

Als je onderzoek doet, beloof dan de gegevens met anderen te delen. Als je de gegevens verzamelt en verwerkt en sommige sites met een hoge autoriteit achteraf toegang geeft tot de bevindingen, kun je er zeker van zijn dat ze wat promotie en inkomende links voor je zullen doen om ervoor te zorgen dat je een grote steekproefomvang hebt.

10. Schrijf boekrecensies.

Als je een uitgebreide recensie geeft over de inhoud van een andere auteur, is de kans groot dat zij (en anderen) ernaar zullen linken.

11. Houd gratis webinars en plaats gearchiveerde exemplaren online.

Als het informatief is, zullen je bezoekers het absoluut delen. Een eenvoudige manier om dit te doen, is door je PowerPoint-presentatiedia’s om te zetten in een SlideShare-presentatie en die presentatie vervolgens in te sluiten in een blogbericht. Je kunt het ook insluiten in de bestemmingspagina van het webinar, zodat iedereen die zich wil aanmelden voor een webinar dat al voorbij is, de presentatie kan bekijken.

Voor een nog betere kans op backlinks naar deze gearchiveerde webinarpagina’s, werk je samen met een ander bedrijf, merk of influencer voor het webinar. Twee goed op elkaar afgestemde merken zorgen niet alleen voor een krachtige presentatie, maar het zal ook het publiek verbreden – zelfs nadat het webinar voorbij is.

12. Maak gratis tools

Weet je nog dat ik het had over het samenstellen en publiceren van bronnenlijsten voor je blog? Wat denk je dat mensen opnemen en linken naar die bronnenlijsten? Gratis tools zijn een grote. Je kunt aan de andere kant van die bronnenlijsten komen door gratis tools te maken die echt nuttig zijn voor jouw doelklanten.

13. Maak deelbare sjablonen.

Net als gratis tools, zijn sjablonen iets anders dat mensen nuttig genoeg zullen vinden om naar te linken. Bedenk voordat je een sjabloon maakt wat voor soort sjablonen het werk van mensen gemakkelijker zouden maken. Een ontwerper kan bijvoorbeeld een bibliotheek met downloadbare sjablonen voor visitekaartjes maken waarnaar anderen steeds opnieuw kunnen linken. Bladwijzerbare inhoud is vaak het soort inhoud dat tonnen inkomende links krijgt.

14. Maak boeiende infographics.

Mensen houden er absoluut van om infographics te delen. Als je zelf een originele infographic maakt, zullen mensen naar jou teruglinken als de originele bron. Om de kans op een inkomende link te vergroten, kan je jouw ontwerp ook delen met de door jou geciteerde bronnen en de insluitcode voor jouw infographic gemakkelijk toegankelijk maken.

Geen ontwerper? Iedereen kan professioneel ogende infographics van hoge kwaliteit maken – en snel met sjablonen zoals deze gratis infographic-sjablonen. Voordat je een infographic maakt, moet je een onderwerp bedenken dat daadwerkelijk kan worden gevisualiseerd en dat betrekking heeft op jouw branche.

15. Creëer andere vormen van visuele inhoud.

Cartoons, contentvisualisaties, grafieken en dergelijke zijn een belangrijk onderdeel van een visuele contentmarketingstrategie en een geweldige manier om inkomende links te winnen. Omdat het tijd en geld kost om ze te maken, zullen anderen waarschijnlijk het gedoe van het maken van hun eigen visuele inhoud overslaan en in plaats daarvan naar de jouwe linken.

Je kunt gratis online ontwerptools gebruiken om je eigen afbeeldingen te maken, ongeacht hoe technisch onderlegd je bent.

16. Maak SlideShare presentaties.

Snijd een van je infographics in stukjes of gebruik er een van je laatste spreekbeurt. Je kunt deze op jouw blog pagina plaatsen, in het informatiecentrum van je website of zelfs op een SlideShare-account voor meer links.

Houd er rekening mee dat de meest deelbare presentaties de meest boeiende zijn. Dat betekent geweldige inhoud en geweldig design.

17. Doe iets grappigs.

Grappige dingen verspreiden zich als een lopend vuurtje. Denk na over de grappige inside-moppen in ujouw branche en profiteer ervan met humoristische inhoud die koppelbaar is. Je kunt een meme, een korte video of een tweet maken die de grap vastlegt. Zorg ervoor dat je jouw publiek begrijpt en begrijpt hoe ze waarschijnlijk zullen reageren, zodat niets aanstootgevend wordt opgevat.

18. Schrijf persberichten over interessant bedrijfsnieuws.

Door je PR-strategie om te zetten in een inbound-strategie, creëer je kansen die er voorheen niet waren en creëer je een plaats voor jouw bedrijf, terwijl je een zinvolle mindshare opbouwt met je doelgroepen.

Zodra je een geweldig persbericht hebt geschreven, plaats je het op je website en verspreid je jouw persberichten naar een van de grote nieuwszenders om meer berichtgeving te krijgen.

19. Verstuur een gezamenlijk persbericht als jouw nieuws een ander bedrijf betreft.

Dit kan helpen om duizenden andere gerelateerde sites te bereiken die in een persbericht over alleen jouw bedrijf mogelijk niet naar je site zijn gelinkt. Dit geeft je de kans om een groter aantal mensen te bereiken – en als resultaat meer backlinks.

20. Doe wat outreach als je groot nieuws of een geweldig stuk inhoud hebt.

Aandacht krijgen van de pers en gepubliceerd worden in branchepublicaties kan je helpen jouw merk op te bouwen, je zichtbare expertise te vergroten, je geloofwaardigheid te verbeteren en natuurlijk backlinks te krijgen van gezaghebbende bronnen.

Maak eerst een speciale pagina over het verhaal op jouw website waar ze naar kunnen linken. Neem vervolgens contact op met een handvol journalisten en/of publicaties waarvan je kunt zien dat ze je verhaal echt waarderen. Zorg ervoor dat je context geeft aan je verzoek, volg hun regels, schrijf een boeiende onderwerpregel op jouw pitch e-mail en wees behulpzaam, niet opschepperig.

21. Stel waarschuwingen voor persverzoeken in en zoek naar mogelijkheden om quotes te sturen.

Persverzoek alerts zijn verzoeken om informatiebronnen van journalisten. Deze journalisten zijn constant op zoek naar quotes van specifieke mensen om in hun artikel te vermelden, en er zijn verschillende media die ze gebruiken om verzoeken te verzenden en die citaten te vinden.

Hier is een lijst van HubSpot’s VP Marketing Matthew Barby met de services waarvoor je je kunt aanmelden om meldingen van journalisten in je inbox te ontvangen:

  • HARO (een van de meest populaire gratis diensten)
  • Muck Rack (betaalde service)
  • Gorkana (betaalde dienst)
  • Bronfles (gratis service)
  • #JournoRequest (Twitter hashtag gebruikt door journalisten)
  • #PRrequest (Twitter hashtag gebruikt door journalisten)

Vanwege het grote aantal verzoeken dat je ontvangt, raadt Barby ook aan om e-mailfilters of mappen te maken om jezelf georganiseerd te houden.

22. Schrijf en pitch opiniestukken.

Als je een interessante mening hebt om te delen en deze duidelijk en overtuigend kunt uitdrukken in een opiniestuk, kan je veel mensen bereiken, erkenning voor jouzelf en jouw organisatie krijgen en gezaghebbende backlinks naar je website krijgen. Ik vind dat de meest effectieve opiniestukken één punt maken, de persoonlijke stem van de auteur omarmen en vervolgens specifieke aanbevelingen doen.

Zodra je het artikel hebt geschreven, richt je je op online versies van publicaties van branchekranten en tijdschriften voor een uiterst waardevolle inkomende link.

23. Werk samen met bedrijven in complementaire sectoren.

Het is gebruikelijk dat zakelijke kanaalpartners naar elkaars geweldige inhoud linken, omdat ze een gevestigd belang hebben bij elkaars succes.

Je kunt overwegen om te beoordelen hoeveel verkeer een partner naar jouw website kan leiden door te kijken naar hun algehele aanwezigheid op het web op Alexa en SimilarWeb. Deze sites kunnen helpen om een globaal beeld te krijgen van verkeer, bouncepercentages, zoekwoorden en bronnen die mensen gebruiken om die site te vinden, evenals de volgende actie die ze ondernemen na een bezoek.

24. Doe wat co-marketing.

Je kunt ook een stap verder gaan en co-marketingpartnerschappen opbouwen. Dit betekent samenwerken met een ander bedrijf om een stukje inhoud of product te promoten en vervolgens de resultaten van die promotie te delen. Wanneer je gebruik maakt van de relatie en het bereik van een partner, krijg je meer links en meer buzz met minder werk.

Effectieve co-marketing hoeft ook niet ingewikkeld of duur te zijn. Je kunt contact opnemen met een merk van vergelijkbare grootte in een andere ruimte en het project aan hen pitchen. Je kunt beginnen met zoiets eenvoudigs als een paar tweets, en vervolgens je weg naar het creëren van marketingmateriaal opbouwen.

25. Vraag om beoordelingen.

Je kunt gebruikers van jouw product- en branche-experts of analisten vragen om bijvoorbeeld nieuwe functies die je uitrolt te beoordelen. Je ontvangt niet alleen een inkomende link, maar je krijgt ook geweldige feedback en versterkt je relatie met degenen aan wie je hebt gevraagd om beoordelingen te schrijven.

Weet je niet waar je om beoordelingen moet vragen? Bekijk onze lijst met de beste productbeoordelingswebsites voor B2B- en B2C-bedrijven.

26. Maak vrienden met andere webmasters in het echte leven.

Het versterken van je relatie met andere webmasters zal de deur openen voor relevante inkomende linkverzoeken wanneer toekomstige kansen zich voordoen, en het waarschijnlijker maken dat die verzoeken niet genegeerd worden.

Netwerken is een ongeëvenaarde vaardigheid om te hebben. Hoe breder en opener je netwerk, hoe meer mogelijkheden ie kunt ontsluiten waarvan je niet eens wist dat ze bestonden.

27. Zoek naar en controleer vermeldingen van je merk.

Neem contact op met webmasters over het omzetten van die vermeldingen in inkomende links, maar alleen als dit gerechtvaardigd is, bijvoorbeeld wanneer ze gegevens van jou citeren. Dit is een tactiek die ‘linkterugwinning’ wordt genoemd.

Controleer merkvermeldingen door waarschuwingen in te stellen met tools zoals Mention of BuzzSumo, en trefwoorden toe te voegen die verband houden met jouw merk of producten. Zorg ervoor dat je alle vermeldingen van jouw eigen website in de waarschuwing uitsluit, wat je kunt doen in de instellingen van deze hulpprogramma’s.

28. Identificeer broken links via site-crawltools.

Net als bij de bovenstaande stap, kunnen sommige webmasters naar je site linken, maar oude of verbroken links gebruiken. Dit is normaal, aangezien je jouw website in de loop van de tijd verandert en bijwerkt. Deze inkomende links zijn echter nog steeds waardevol – en je kunt ze bijwerken.

Gebruik tools zoals Dead Link Checker, Link Juice Recovery Tool en Screaming Frog om te scannen op verbroken links op andere websites. Wanneer je broken links hebt gevonden, neem dan contact op met die webmasters met een correcte link als vervanging.

29. Zoek naar en controleer de backlinks van je concurrenten.

Vind mogelijkheden waar je vergelijkbare links kunt krijgen. Dit is een geweldige manier om vrij eenvoudig hoogwaardige linkmogelijkheden te vinden. Voer wekelijks of maandelijks onderzoek naar concurrenten uit om nieuwe kansen te vinden waarvan je kunt profiteren zolang ze nog vers zijn.

Gebruik een linkanalysetool zoals Ahrefs , Majestic of Moz’s Link Explorer om een lijst te krijgen van de backlinks voor een van jouw concurrenten. Bekijk vervolgens welke soorten berichten backlinks opleveren en profiteren van die off-page SEO.

Als een van je concurrenten bijvoorbeeld gastberichten schrijft voor bepaalde publicaties, is de kans groot dat die publicaties geïnteresseerd zijn in gastberichten van jou over vergelijkbare onderwerpen.

30. Neem ”tweet this”-links op in je inhoud.

Een deel van het verkrijgen van inkomende links is om je inhoud bij de massa te krijgen. “Tweet dit” of “Klik om te tweeten!” links voor tweetable nuggets in je inhoud zorgen ervoor dat mensen jouw inhoud vaker sociaal delen.

Het resultaat? Grotere zichtbaarheid in zoekmachines, nieuwsfeeds en Twitter-streams – en dus meer kans om naar jouw gegevens te verwijzen in de inhoud van anderen.

Dit is hoe een van deze links eruit kan zien:

Onderzoekers ontdekten dat gekleurde beelden de bereidheid van mensen om een stukje inhoud te lezen met 80% verhogen. [Tweet deze stat!]

Je kunt eenvoudig tweetbare links maken met behulp van de ClickToTweet-service – zonder dat je aangepaste code hoeft te leren.

31. Installeer ‘social sharing’ widgets.

Net zoals “Tweet This”-links in je content naar buiten brengen, zo doen knoppen en widgets voor sociaal delen dat ook. Zet ze op je marketinginhoud, zoals casestudy’s, whitepapers, e-books en blogposts. Hoe vaker jouw site op andere sociale-mediasites wordt weergegeven, hoe groter de kans dat iemand deze ziet, deelt en ernaar linkt vanaf hun website.

32. Sponsor of spreek op een evenement.

Evenementen geven hun sprekers en sponsors meestal geweldige website publiciteit. Ze vermelden je op hun sponsorpagina of stellen je voor als spreker in een blogpost. Je kunt ook inkomende links onderhandelen in je voorwaarden om er zeker van te zijn dat je tijd en middelen een voordelige inkomende link opleveren.

Als je spreekt op een evenement, maak dan een echt geweldige, deelbare presentatie die mensen later willen vinden, delen en zelfs linken.

33. Help een andere webmaster een fout op hun site op te lossen.

Weet je nog dat ik zei dat je andere webmasters moest leren kennen? Dit is een andere keer dat die verbindingen van pas komen. Als je broken links op sites van anderen aantreft, laat het hen dan weten (beleefd natuurlijk) en geef ze een stukje van je eigen inhoud dat een geschikte vervanging zou zijn voor die verbroken link. Wees persoonlijk, vriendelijk en behulpzaam, en dit kan een kans zijn om ook een relatie met die webmaster op te bouwen.

34. Geef gratis proefversies en voorproefjes van je product weg.

Wanneer mensen jouw product van tevoren te zien krijgen, willen ze dat de wereld weet dat ze deel uitmaken van de VIP-menigte en kunnen ze er een recensie over schrijven met een link naar jouw site.

Er zijn een paar manieren om gratis proefversies weg te geven. Je kunt enkele call-to-action-knoppen maken voor jouw website of blog. Je kunt ook een e-mail met een nieuw productaankondiging sturen naar mensen waarvan je denkt dat ze mogelijk geïnteresseerd zijn, zoals huidige klanten. Als je niet zeker weet hoe je je product moet aankondigen, bekijk dan onze handleiding over hoe je een geweldige e-mail voor productlancering maakt.

Bouw inkomende links op de ‘white-hat way’ en verhoog de rankings

De dagen van het spammen van commentaarsecties en betalen voor linkbuilding-services zijn voorbij. Met de tips en methoden die ik heb gedeeld, ben je goed op weg om backlinks van hoge kwaliteit op de white-hat way te bouwen. Naarmate meer links naar jouw site verwijzen, zal ze veel hoger scoren in de SERP’s, waardoor organisch verkeer wordt gestimuleerd en meer potentiële leads en klanten worden aangetrokken. Toch zijn er naast backlinks nog veel meer factoren die jouw positie in de SERP’s bepalen. Een online marketing bureau kan jou helpen om ook aan de andere factoren te voldoen.

 

Bron: https://blog.hubspot.com/marketing/build-inbound-links

Wil je meer verkeer naar je website?

Wij zijn Doelbewust en zorgen voor meer verkeer naar je website. Wil je dat ook?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen ambitieuze ondernemers met online succes en groei van hun bedrijf middels kennis gedreven online marketing.

Google Beoordelingen
4.4
Gebaseerd op 40 beoordelingen
js_loader
GRATIS STRATEGIEGESPREK

Plan een gratis telefonisch strategiegesprek in

Ook interessant voor jou