Gebruik contentmarketing voor jouw marktautoriteit | Doelbewust

6 manieren om merkautoriteit op te bouwen met contentmarketing

Een gezaghebbend merk worden is niet eenvoudig, maar de enorme voordelen zijn de moeite waard.

Wanneer je autoriteit hebt opgebouwd, beginnen potentiële klanten en klanten op je te rekenen en je te vertrouwen – en het is moeilijk voor te stellen dat dat vertrouwen (op een bepaald moment) niet tot een verkoop leidt.

Maar hoe kan een merk precies beginnen te bouwen aan, of voortbouwen op, hun autoriteit? Inhoud is een uitstekende manier, en in dit artikel zullen tips doorgenomen worden over hoe dit kan worden gedaan.

1. BEANTWOORD DE VRAGEN VAN JE PUBLIEK

Als je dit niet doet, kun je bijna geen autoriteit worden. Mensen gaan vertrouwen op merken wanneer die merken de informatie bieden waarnaar ze op zoek zijn, dus als jouw contentmarketing die antwoorden niet bevat, laat je jouw publiek niet zien waarom ze je zouden moeten vertrouwen.

Door on-site inhoud te bouwen die dit soort waarde biedt, kan je autoriteit opbouwen en tegelijkertijd meer bekendheid voor je merk opbouwen. Met andere woorden, je kunt jezelf positioneren als een expert voor degenen die je nog niet kennen.

Zoeken is een enorm onderdeel van waarom deze inhoudstactiek werkt. Google doet een aanzienlijke hoeveelheid beheer voor gebruikers en kiest wat volgens haar de meest geschikte resultaten zijn voor een bepaalde zoekopdracht. Wanneer gebruikers zien dat je bovenaan staat voor een bepaald zoekwoord of onderwerp, is er een veronderstelling dat je het algoritme om een ​​goede reden hebt gehaald en weet waar je het over hebt.

Hieronder is bijvoorbeeld gezocht op ‘schoenmaattabel’, die volgens Keyword Surfer alleen al in de VS maandelijks 49.500 zoekopdrachten krijgt. Hier is een van de topresultaten van Famous Footwear:

Vermoedelijk zoeken mensen hiernaar omdat ze schoenen willen kopen, maar niet zeker weten welke maat ze moeten nemen. Als ze op dit resultaat klikken, zijn ze nu niet alleen op de website, maar herkennen ze ook dat dit merk het antwoord bood waarnaar ze op zoek waren. Misschien zoeken ze zelfs naar schoenen terwijl ze op de site zijn.

Hoe deze strategie uit te voeren: ontdek waar je doelgroep nieuwsgierig naar is door met je klantenservicemedewerkers te praten, zoekwoordonderzoek uit te voeren en tools zoals Answer the Public en BuzzSumo’s Discover Questions-functie te gebruiken. Kijk dan welke content er al bestaat en of het beter kan. Als je kunt, ga dan aan de slag met creëren!

2. MAAK NIEUWSWAARDIGE RAPPORTEN EN ONDERZOEKEN

Een van de beste manieren om je autoriteit te tonen, is door te laten zien dat je geïnteresseerd bent in het opdoen van nieuwe informatie en inzichten. Je kunt dit doen door prioriteit te geven aan origineel onderzoek.

Wanneer je je eigen onderzoeken, enquêtes en rapporten maakt (ook wel datajournalistiek genoemd) op basis van nieuwe gegevens of het onthullen van nieuwe inzichten, biedt je niet alleen waarde aan lezers, maar heb je ook iets dat je aan de media kunt pitchen.

Dit levert je een dubbel voordeel op: media-aandacht krijgen (en nog meer merkautoriteit opbouwen) en backlinks van hoge kwaliteit verdienen, waarmee Google aangeeft dat je een autoriteit bent.

Laten we eens kijken naar een onderzoek dat is gedaan voor The Interview Guys, waarbij de Occupational Requirements Survey van het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics geanalyseerd moesten worden om de bestbetaalde banen te identificeren die de minste ervaring vereisen. Hier is een van de grafieken uit het rapport:

Het onderzoek kreeg media-aandacht op CNBC, Reader’s Digest, MarketWatch en meer, en leverde extreem waardevolle dofollow-links op. Maar kijk eens hoe The Interview Guys in de artikelen worden genoemd:

Door nieuwe inzichten te verschaffen, worden The Interview Guys door de schrijvers gepositioneerd als de bron van de informatie, wat een uiterst gezaghebbende manier is om naar verwezen te worden.

Hoe deze strategie uit te voeren: Zoom na het doen van de eerste tip en het analyseren van vragen een beetje uit en bedenk welke algemene vragen in uw branche nog beantwoord moeten worden. Hoe kun je ze beantwoorden met data? Zodra je een rapport hebt gemaakt dat nieuwe informatie onthult, kun je digitale PR gebruiken om schrijvers te pitchen.

3. BENUT DE AUTORITEIT VAN INTERNE EXPERTS

Sommige merken zijn volledig gebouwd rond een bepaalde persona, zoals Steve Jobs bij Apple, maar die voorbeelden kunnen mensen intimideren. Zowel kleinere bedrijven als nieuwere bedrijven kunnen profiteren van een vergelijkbare strategie als ze materiedeskundigen (of KMO’s) hebben die hun autoriteit kunnen tonen.

Een goed voorbeeld hiervan is Headspace en hoe het zijn oprichter, Andy Puddicombe, kenmerkt. Er is een pagina over hem op hun website waar ze zijn geloofsbrieven uitleggen, maar ook zogenaamde autoriteitssignalen geven (die ik in de volgende sectie meer zal uitleggen) en zijn Ted Talk insluiten, zodat je zelf kunt zien wat hij weet.

 

Waarom is dit slim? Headspace realiseerde zich waarschijnlijk dat als de letterlijke stem achter Headspace (Andy doet veel van de meditatie-audio zelf), Andy vertrouwen begon op te bouwen bij het publiek. Het is logisch om dat vertrouwen te verdubbelen door mensen te helpen te weten te komen wie hij is, en door hem nog meer concepten te laten uitleggen via Radio Headspace en hun YouTube-kanaal. Immers, als mensen Andy vertrouwen, is de kans groter dat ze de Headspace-app vertrouwen.

Hoe deze strategie uit te voeren: Als jouw interne experts nog nooit iets met het publiek hebben gedeeld, kijk dan of ze het prettig vinden om blogposts of citaten op uw website bij te dragen. Pitch ze voor podcasts of gebruik Help a Reporter Out (HARO) om ze te pitchen als bronnen voor relevante nieuwsartikelen. Help hen hun kennis te demonstreren op manieren die nuttig zijn voor het publiek.

4. MARKEER BEOORDELINGEN, CASESTUDY’S EN ANDER BEWIJS VAN EXPERTISE

Er zijn tientallen soorten autoriteitssignalen, van getuigenissen tot beoordelingen tot tellingen van gedeelde sociale media. De sleutel is om te bepalen welke zinvol zijn om te markeren voor jouw producten of services en om de beste plaatsing voor hen te vinden.

Je doel is om mensen te laten zien dat je weet waar je het over hebt door gebruik te maken van validatie door derden. Je publiek hoeft je niet alleen op je woord te geloven dat je weet wat je doet – andere mensen kunnen ook bevestigen dat je geweldig bent!

SquadCast pakt dit leuk op. Op hun startpagina hebben ze een paar autoriteitssignalen die ze geven, inclusief getuigenissen die overeenkomen met elke gebruikerspersoon, wat echt slim is.

Als je dan verder scrolt, vermelden ze het feit dat bekende namen als Spotify, Microsoft, Starbucks en ESPN hen vertrouwen.

Als je naar de Fractl-site kijkt, zie je dat niet alleen casestudy’s voor nieuwe klanten hebben gezorgd, maar ook de logo’s van klanten en publicaties waarin thought leadership verschijnt.

Al deze inhoud zegt tegen een sitebezoeker: “Anderen vertrouwen ons, en dat zou jij ook moeten doen.”

Hoe deze strategie uit te voeren: Als je dit type inhoud nog niet heeft, vraag jezelf dan af hoe je deze het beste kunt verzamelen. Neem contact op met je beste klanten en vraag hen om een ​​offerte. Haal de beste recensies die je ooit voor je producten hebt gekregen. Noem alle media-vermeldingen die je hebt ontvangen. Zet deze informatie vervolgens op jouw homepage, maar ook op conversiepagina’s om vertrouwen te wekken wanneer en waar het telt.

5. ASSOCIEER MET ANDERE GEZAGHEBBENDE MERKEN

Je kent de uitdrukking: “Laat me zien wie je vrienden zijn, en ik zal je vertellen wie je bent?” Dat kan ook in marketing.

Als jij je aansluit bij andere merken die je respecteert en die goed verrichten voor hun klanten/gebruikers, is het mogelijk dat een deel van datzelfde vertrouwen aan jouw wordt overgedragen als het respect van dat bedrijf wordt beantwoord. Bovendien, als je samenwerkt, krijgt jouw uw merknaam een nieuw publiek.

Bedenk dus met welke merken het zinvol is om samen te werken. Er zijn manieren om dit buiten contentmarketing om te doen, zoals verwijzingsprogramma’s, maar er zijn ook inhoudelijke manieren om samen te werken.

Dit is een geweldig voorbeeld van tante Anne’s en Samuel Adams, die samenwerkten om een ​​Oktoberfest-kit voor thuis te maken, compleet met Samuel Adams Octoberfest-bier, Auntie Anne’s DIY Pretzel Kit, receptenboek, een “Prost from Home”-afspeellijst die je kunt streamen , en meer.

Dit is niet puur een contentstrategie, maar je kunt de overlap zien tussen product en het bouwen van meer een ervaring. Mensen die van de pretzels van tante Anne houden en erop rekenen, worden blootgesteld aan Samuel Adams en vice versa. Door een samenwerking als deze hebben fans van de ene de potentie om fan te worden van de andere, zoals je kunt zien in deze review:

Dit is een leuker voorbeeld, maar je kunt ook een samenwerking aangaan op basis van onderzoeken en enquêtes door samen te werken met organisaties die geïnteresseerd zijn in het beantwoorden van dezelfde vragen of het oplossen van dezelfde problemen als jouw merk.

Hoe deze strategie uit te voeren: Brainstorm met welke merken je een natuurlijke afstemming hebt in doelstellingen of waarden. Hoe kun je samenwerken om iets van waarde te bieden aan je beide doelgroepen?

6. GEEF ENKELE VAN JE GEHEIMEN PRIJS

Dit kan eng zijn voor veel marketeers en vooral voor de C-suite. Waarom zou je weggeven wat jou geweldig maakt?

Het is een geldige vraag, en het zal niet altijd van toepassing zijn. Maar in sommige gevallen, vooral voor op service gebaseerde bedrijven, kan het delen van informatie en het precies uitsplitsen van hoe je die grootsheid bereikt, daadwerkelijk vertrouwen opbouwen.

Marcus Sheridan heeft hier een prachtig voorbeeld van. Hij beschreef hoe een blogpost hem $ 2 miljoen opleverde.

Waarom werkte dat? Omdat hij informatie deelde die niemand anders wilde delen: de werkelijke kosten van een glasvezelzwembad. In plaats van de informatie te verbergen en later in het verkoopproces te onthullen, was hij openhartig en beantwoordde hij de vraag waar mensen het antwoord op wilden hebben. Het is duidelijk dat deze strategie zijn vruchten afwierp.

Mensen waarderen het als je open en eerlijk bent. Zelfs als mensen onze strategie kennen, werken klanten vaak met ons samen omdat ze niet de bandbreedte hebben om de strategie op grote schaal uit te voeren, omdat dit veel tijd en middelen kost. Dus door te weten hoe we werken, kunnen ze erop vertrouwen dat we het voor hen afhandelen.

Hoe je deze strategie uitvoert: Bedenk welke informatie je hebt die je kunt delen, zelfs als (soms vooral als) je concurrenten deze niet hebben gedeeld. Je kunt een grote indruk achterlaten dat je open bent over je branche op een manier waarop anderen dat niet zijn. Doe natuurlijk niet iets dat uw bedrijf in gevaar brengt, maar denk na over de vraag en kijk wat zinvol is.

CONCLUSIE

Alleen al het investeren in contentmarketing is een grote stap in het opbouwen van meer merkautoriteit. Door inhoud te maken die gunstig is voor jouw publiek, demonstreer je jouw eigen kennis en gebruik je jouw expertise.

Door met de bovenstaande tactieken voort te bouwen op je strategie, kan je de kans aanzienlijk vergroten dat jouw publiek je merk niet alleen zal onthouden, maar ook jouw merk begint te vertrouwen. Bovendien is het waarschijnlijk dat het Google-algoritme je autoriteit ook zal herkennen, vooral na het bouwen van een indrukwekkend linkportfolio, en je resultaten zullen stijgen in de SERP-rangen.

Veel succes met het versterken van je strategie, en aarzel niet om contact op te nemen als je vragen hebt!

Bron: tent-marketing

Wil je meer verkeer naar je website?

Wij zijn Doelbewust en zorgen voor meer verkeer naar je website. Wil je dat ook?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen ambitieuze ondernemers met online succes en groei van hun bedrijf middels kennis gedreven online marketing.

Google Beoordelingen
4.4
Gebaseerd op 40 beoordelingen
js_loader
GRATIS STRATEGIEGESPREK

Plan een gratis telefonisch strategiegesprek in

Ook interessant voor jou