6 soorten dubbele content in lokale SEO: Helpen ze of schaden ze?

Lees meer over de verschillende content typen in lokale SEO en of het jouw tijd en middelen waard is om te concentreren op unieke versus dubbele inhoud.

6 soorten dubbele inhoud in lokale SEO: helpen ze of doen ze pijn?

Lokale SEO kan een winmodel zijn voor zoveel soorten bedrijven.

Of je nu een fysieke of een servicegerichte onderneming heeft, je weet dat veel van uw potentiële klanten hun zoektocht beginnen met een zoekopdracht En als je hun zaken wilt, moet je zichtbaar zijn. Om te beginnen, voer je (hopelijk) een  lokale SEO-audit  uit op je site die jou zal helpen bij het maken van jouw  lokale strategie .

Dit zal jouw routekaart zijn om ervoor te zorgen dat je alle vakjes hebt aangevinkt en goed op weg bent om die klanten bij jouw in de buurt aan te trekken.

Tijdens dit proces realiseer je zich misschien dat er  specifieke inhoudstypen zijn die zijn  gericht op het vergroten van je zichtbaarheid voor die gebruikers die op zoek zijn naar uw product of dienst in hun gebied.

Dit betekent ook dat om echt op het juiste moment op de juiste plaats te verschijnen, je behoorlijk wat inhoud nodig hebt.

Dit kan leiden tot vragen als:

  • Hoe kan ik zoveel unieke content maken  over exact hetzelfde onderwerp?
  • Kan ik  dezelfde informatie kopiëren en plakken en de plaatsnaam wijzigen?
  • Wat is de beste manier om mijn klanten te targeten en  niet gestraft te worden voor dubbele inhoud ?

Laten we eens kijken naar zes verschillende soorten inhoud die je misschien wilt dupliceren en of je deze uniek moet maken of gewoon moet spoelen en opnieuw moet gebruiken.

1. SERVICEGEBIEDPAGINA’S

Servicegebiedpagina’s zijn het belangrijkste onroerend goed voor jouw lokale zoekwoorden, waaronder stad, staat, regio en metro.

Als servicegericht bedrijf vertellen deze pagina’s jouw klanten precies in welk gebied je zaken doet. Als je een fysieke winkel hebt, kunnen locatiepagina’s een geschikt alternatief zijn.

Als bedrijf dat een groot gebied bedient of als je meerdere locaties hebt, kan het erg verleidelijk zijn om voor elke pagina hetzelfde template te gebruiken. Doe het niet.

Dit is jouw kans om rechtstreeks in te spelen op de behoeften van jouw klant en de zoekmachines precies te vertellen waar je in de kaartresultaten wilt wonen.

Maak gebruik van deze uitgelezen kans om je te onderscheiden. Door op elke pagina dezelfde informatie te hebben, stuur je tegenstrijdige signalen naar de zoekmachines op welke pagina echt belangrijk is.

Maak het heel duidelijk dat als een gebruiker op dit gebied naar een specifieke term zoekt, je de beste website bent om aan die behoefte te voldoen of een specifieke vraag te beantwoorden.

Unieke contenttips:

  • Vertel hoe de service die je in  elk specifiek servicegebied biedt, uniek is  voor die klant.
  • Denk na over het  probleem die je oplost voor je  klant  die in dat gebied woont.
  • Als je servicemix verandert op basis van locatie,  is dit de plek om  die wijzigingen te markeren . Door je services op deze pagina te plaatsen, worden ook de hoofdtermen of short-tail-zoekwoorden toegevoegd die je met de locatie target.
  • Gebruik deze pagina als een  mogelijkheid om naar een specifieke stad en metro-bestemmingspagina’s te linken , waar we het zo dadelijk over zullen hebben.
  • Zorg ervoor dat je een lokaal schema toevoegt om ervoor te zorgen dat de zoekmachines alle belangrijke informatie  over jouw bedrijf begrijpen, inclusief uw naam, locatie, openingstijden, coördinaten van het gebied dat u bedient, services en gekoppelde sociale accounts. Als je bedrijf meer dan één locatie heeft, zorg er dan voor dat je voor elke locatie een uniek schema schrijft en dit op de juiste servicegebiedpagina plaatst.
  • Voeg een Google-kaart toe die is gekoppeld aan jouw Google Bedrijfsprofiel . Hiermee wordt het signaal verzonden dat deze website het doelgebied waarnaar op deze pagina wordt verwezen met een directe link bedient.
  • Vergeet informatie over jouw bedrijf niet  , inclusief je NAP, openingstijden, e-mailadres en relevante afbeeldingen . Bonuspunten als die afbeeldingen geotags hebben.

2. STADSSPECIFIEKE BESTEMMINGSPAGINA’S

Voorbeeld van het koppelen van stadspagina's op de metropaginaScreenshot van de metropagina van Groundworks.com, februari 2022

We noemden in het laatste gedeelte kort stadsspecifieke bestemmingspagina’s.

Dit type pagina geeft je de mogelijkheid om een grootstedelijk gebied of stad te targeten waarin je diensten verleent.

Dit is met name handig als je geen fysieke locatie in dat gebied heeft.

Aangezien het de bedoeling van deze pagina is om organisch verkeer uit een specifieke stad of grootstedelijk gebied te genereren, wilt  er zeker van zijn dat de inhoud uniek is en gericht is op de zoekwoorden die je in jouw strategisch plan hebt gedefinieerd.

Dit kan zo specifiek zijn als [jouw dienst] + [plaats].

Aangezien de zoekmachines op zoek zijn naar de beste site om hun klant van dienst te zijn met de meest relevante zoekresultaten, wil je dat deze inhoud schreeuwt: “Ik ben dat bedrijf!”.

Unieke contenttips:

  • Praat over de afzonderlijke diensten of producten die je op dit gebied aanbiedt en waarom deze belangrijk zijn.
  • Zorg ervoor dat je omliggende steden en voorsteden  in de inhoud opneemt. Zo vergroot je jouw lokale bereik.
  • Lokale oriëntatiepunten helpen  jouw kennis van het gebied te valideren.
  • Vergeet niet  het adres te vermelden van het kantoor of de locatie  die de beoogde stad bedient.
  • Lokale recensies, getuigenissen en werkverhalen  helpen om je geloofwaardigheid op te bouwen.
  • Vergeet je aandacht niet . Behandel dit als de bestemmingspagina voor jouw klanten binnen de beoogde stad. Dit kan je enige kans zijn om een klant te converteren of op je site te houden.

3. ARTIKELEN EN BLOGS

In de huidige sociale cultuur houdt iedereen van een goed artikel of blog, zeker als het relevant is voor een situatie die ze op dat moment meemaken.

Het bronnengedeelte van je site is een geweldige plek om rechtstreeks met die specifieke behoefte van een klant te spreken, terwijl je laat zien dat je de autoriteit in jouw ruimte bent.

Het beste van het hebben van artikelen en blogs als onderdeel van je strategie is de flexibiliteit om echt diep in elk onderwerp te graven en het toepasbaar te maken op je dienst of product.

Maak het niet saai door steeds weer hetzelfde te gebruiken.

Schud die creatieve hoed af en maak plezier.

Unieke contenttips:

  • Word hyperlokaal ! Praat over wat er speelt in jouw buurt of regio.
  • Wees relevant en tijdig . Maak inhoud waar je gebruikers op dit moment om zullen geven. Dit kan variëren van maatschappelijke vraagstukken tot evenementen en acties. Luister naar wat je klanten belangrijk vinden.
  • Implementeer hier jouw longtail-zoekwoordstrategie . Gebruik uw bronpagina’s om inhoud te maken voor die supergerichte zoekwoorden die mogelijk niet in de belangrijkste delen van je site passen.
  • Wees creatief en  gebruik checklists, top 10-lijsten, infographics en video-inhoud  om je lokale publiek te betrekken.
  • Weet je niet wat je moet maken? Gebruik uw  hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek  of  Google Trends  wat populair is in het gebied  waarop je je richt.
Google Trends-momentopname van fietsreparatieScreenshot van Google Trends, februari 2022

4. NAP-INFORMATIE

Hoewel jouw NAP (naam, adres en telefoonnummer) misschien geen volledige pagina met inhoud is,  is het uiterst belangrijk voor lokale SEO .

Dit is een geval waarbij consistentie belangrijk is en je wilt dat deze over de hele linie hetzelfde is.

Het vereiste detailniveau gaat zo diep alsof je  “St.” of “Straat” in jouw adres.

Dit is belangrijk omdat het de manier is waarop de zoekmachines je bestaan op internet valideren.

Als ze je naam, adres en telefoonnummer kunnen koppelen aan andere informatiebronnen, toont dit het verband tussen jouw website en andere vermeldingen van je bedrijf.

Je zou deze informatie in de voettekst van uw website, op metropagina’s en  over ons-pagina’s moeten hebben .

Help je klant en de zoekmachine de punten met elkaar te verbinden.

5. RECENSIES EN GETUIGENISSEN

Recensies en getuigenissen bouwen vertrouwen en geloofwaardigheid op bij jouw klanten.

Volgens BrightLocal leest  77%  van de gebruikers altijd of regelmatig beoordelingen wanneer ze op zoek zijn naar een lokaal bedrijf.

Wees niet bang om dezelfde recensies en getuigenissen op verschillende pagina’s van je site te gebruiken.

De sleutel hier is om deze inhoud regelmatig te vernieuwen.

Dit kan handmatig worden gedaan of via plug-ins die beoordelingen rechtstreeks uit de bron halen.

6. DIRECTORY-VERMELDINGEN

Webdirectories  zijn nog steeds erg relevant voor lokale SEO.

We hebben allemaal gehoord van de meest voorkomende mappen, zoals  Google Business Profile  en Bing Places, maar er zijn er nog veel meer die vaak worden gebruikt en die misschien niet op jouw radar staan.

Deze omvatten lokale zoekmappen, kaartensites, aangesloten/recensiesites en Kamers van Koophandel.

Elke directory kan je de mogelijkheid bieden om een profiel te hebben dat je NAP-informatie bevat, evenals een lijst van jouw diensten en een beschrijving van het bedrijf.

Het is niet nodig om voor elke directory een nieuwe beschrijving of lijst van services te maken.

Net als bij het NAP is consistentie belangrijk.

Je wilt dat de zoekmachines de punten van de directory-sites met jouw website kunnen verbinden en zonder twijfel kunnen vaststellen dat je hetzelfde bedrijf bent.

Om wat tijd te besparen, kunt jouw zich aanmelden voor een vermeldingsservice die je bedrijfsinformatie naar de meest populaire directory’s voor  pusht.

Terwijl je met deze verschillende soorten inhoud experimenteert, zult je manieren vinden om jouw andere marketinginspanningen, zoals sociale en video-inhoud, te integreren in jouw lokale SEO-strategie.

Consistentie over verschillende platforms zal de punten in je gehele marketingportfolio verder met elkaar verbinden en een uitgebreide gebruikersreis creëren.

Dupliceer deze inhoud niet zomaar.

Gebruik het bite-sack-meal-model, om ze bij elke stap wat meer informatie te geven.

BEGIN

Het plannen van inhoud voor jouw lokale SEO-inspanningen lijkt misschien ontmoedigend wanneer je voor het eerst begint, met het juiste plan op zijn plaats, zal het de moeite waard zijn.

Bekijk de lokale SEO-gids van SEJ   om aan deze reis te beginnen.

Dit zal je  op weg helpen om jouw strategie te creëren, de juiste inhoud te plannen, verkeer te genereren en de rankings te verhogen.

 

Bron: https://www.searchenginejournal.com/duplicate-content-local-seo/439329/#close

Wil je meer verkeer naar je website?

Wij zijn Doelbewust en zorgen voor meer verkeer naar je website. Wil je dat ook?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen ambitieuze ondernemers met online succes en groei van hun bedrijf middels kennis gedreven online marketing.

Google Beoordelingen
4.4
Gebaseerd op 40 beoordelingen
js_loader
GRATIS STRATEGIEGESPREK

Plan een gratis telefonisch strategiegesprek in

Ook interessant voor jou

Wat is kwaliteitsinhoud?

Kwalitatieve inhoud is subjectief. Sommige mensen willen een samenvatting op beginnersniveau, terwijl anderen meer diepgang en deskundige inzichten willen. Inhoud van hoge kwaliteit zal beter zijn dan

Lees verder »