5 tips om contentmarketing te domineren in 2019
Contentmarketing is een krachtig wapen voor het beïnvloeden van merkontwikkeling en het aantrekken van nieuwe klanten. Het is ook een van de snelst groeiende takken van digitale marketing. Als je een expert bent op het gebied van contentmarketing, weet je hoe belangrijk het is om op de hoogte te blijven van de opkomende trends en te innoveren. Van het implementeren van nieuwe technologieën tot het geven van een nieuwe draai aan oude tactieken, de lat voor de kwaliteit van content gaat omhoog. Om je te helpen op een hoger niveau te komen, presenteren we je de ultieme tips voor contentmarketing voor 2019.
1. Zorg voor een gedocumenteerde strategie in je Playbook
Een goede contentstrategie begint met een eenvoudige beoordeling van contentmarketing.
Wist je dat marketeers met een gedocumenteerde contentmarketingstrategie vijf keer meer kans van slagen hebben? Om het volledige potentieel van contentmarketing te benutten, moet je een leidende strategie hebben.
Een goede contentstrategie begint met een eenvoudige beoordeling van contentmarketing die de primaire uitdagingen identificeert en de stappen schetst die je moet nemen om ze te overwinnen. Bepaalde aandachtspunten zoals het genereren van leads en SEO zijn een goed begin, van daaruit kun je afhankelijk van je specifieke doelen de strategie aanpassen. Bovendien moet je een uniek perspectief op je bedrijf opnemen en een aanpak vinden die je onderscheidt van de concurrentie.
2. Vertel een verhaal
Vasthouden aan de goede oude “How To” -lijsten zal niet altijd het werk gedaan krijgen. Dat is waar merk storytelling om de hoek komt kijken. Merk storytelling geeft een geheel nieuwe kijk op contentmarketing en geeft je de mogelijkheid om authentiek contact te maken met je publiek door het vermenselijken van je merk. Dit is vooral belangrijk nu mensen de merken waarderen waarmee ze zich verbonden kunnen voelen.
Je kunt beginnen met het delen van je eigen ervaringen. Hoe het bedrijf begon en wat er nodig was om het te krijgen waar het nu is, is een uitstekend begin. Je kunt ook contact opnemen met klanten die beweren dat jouw producten hun leven hebben veranderd. Vertel over hun ervaringen op een manier waarin je potentiële klanten zich kunnen herkennen, en zij zullen van jou zijn.
3. Profiteer van live video
Er kan gesteld worden dat video de toekomst is van contentmarketing. Cisco’s voorspellingen geven aan dat in 2021 tot 80% van al het internetverkeer uit video zal bestaan. De brede acceptatie van het videoformaat biedt talloze mogelijkheden om je verhaal te communiceren en relaties op te bouwen. Een van de trends die uitgekozen moet worden, is live video.
Live video was een grote trend in 2018 en zal de komende jaren nog groter worden.
Facebook-gebruikers spenderen driemaal zoveel tijd aan het bekijken van live-video’s dan aan traditionele video’s. Op dezelfde manier laten sociale media-statistieken zien dat de video’s van Instagram twee keer zo vaak bekeken worden dan de foto’s. Live video creëert een real-time verbinding met het publiek, waardoor betrokkenheid en respons worden gestimuleerd.
Mensen houden ervan om hun favoriete merk vermenselijkt te zien, om te zien dat niet alles altijd perfect is. Er zijn eindeloze mogelijkheden, van het gebruik van live streaming, het organiseren van Q & A-sessies en het geven van productdemonstraties, tot het hosten van interviews met thema-experts; je kunt er zeker van zijn dat je opschudding veroorzaakt.
4. Omarm Artificial Intelligence
Sinds de introductie ervan is kunstmatige intelligentie één van de populairste onderwerpen in de marketingwereld. Je kunt deze krachtige technologie gebruiken om trefwoorden te ontdekken, blogonderwerpen te plannen en analyses te bekijken, en om toegang te krijgen tot gegevensrapporten die het maakproces sturen en vormgeven voor je kernpubliek. Bovendien maakt AI-aangedreven voorspellende intelligentie het mogelijk om informatie te verzamelen die kan worden gebruikt voor het aanbieden van persoonlijke ervaringen. Je kunt onmiddellijk een waardevol inzicht krijgen in wat jouw doelgroep zoekt, wanneer ze dit doen en welke inhoud op een bepaald moment het meest succesvol zal zijn.
AI in contentmarketing blijft groeien naarmate meer en meer marketeers het gebruiken, in de overtuiging dat het hun tactieken zou kunnen verbeteren.
5. Ga voor micro-influencers
Influencer-marketing heeft een lange weg afgelegd. In 2009 genereerden contentmarketingstrategieën een omzet van meer dan $ 87,22 miljard en in 2019 wordt verwacht dat ze meer dan $ 300 miljard genereren. Beïnvloeders blijven gebruikmaken van sociale mediaplatformen zoals Instagram en Facebook om hun basis van volgers te laten groeien en ze vervolgens te gebruiken als garantie voor een inkomen van zes cijfers afkomstig van aanbevolen merken.
Maar in 2019 zijn de voorspellingen dat de micro-influencers – die met een kleinere maar toegewijde groep volgers – de ‘grote haaien’ zullen overschaduwen. De belangrijkste reden voor deze verschuiving is het gebrek aan toewijding van macro-influencers omdat ze meer gesponsorde berichten opnemen, hierdoor verminderd de authenticiteit en, als gevolg daarvan, de impact van de marketing. Aan de andere kant bouwen micro-influencers meer persoonlijke relaties op met het publiek en leveren een authentieke boodschap.
Bottom line
Hoewel er geen twijfel over bestaat dat dit een van de belangrijkste hulpmiddelen blijft om naamsbekendheid te vergroten, vertrouwen op te bouwen, leads te genereren en doelgroepen voor te lichten, je moet je ervan bewust zijn dat trends veranderen. Begin met het voorbereiden van een gedocumenteerde strategie, duik in je verhalen, omarm live video en AI, en je mag jezelf uitroepen tot de koning van contentmarketing.
Bron: https://www.relevance.com/5-tips-to-dominate-content-marketing-in-2019/
Bekijk al onze blogs