VOORDELEN VAN GOOGLE-BEDRIJFSPROFIEL VOOR HOTELMERKEN
Een van de grootste voordelen van een vermelding in GBP is dat je bedrijf dichter bij jouw publiek komt door te zijn waar ze vaak kijken. GBP egaliseert het speelveld voor alle hotelmerken, waardoor iedereen gelijke kansen krijgt om te slagen. Zelfs kleinere eigendommen in familiebezit kunnen een rangorde krijgen als reactie op zoekopdrachten naar lokale hotels. GBP is een gratis bedrijfsvermelding waarmee je jouw hotelgegevens, zoals openingstijden, kamerprijzen, telefoonnummers en meer, kunt delen met je potentiële gasten.
Specifiek ontworpen om lokale merken te promoten, kan GBP, indien op de juiste manier gebruikt, je online zichtbaarheid verbeteren en organisch verkeer naar je website leiden. Dit kan resulteren in meer boekingen en meer omzet. Maar dat is niet de enige manier waarop GBP hotels helpt om meer boekingen te krijgen. Uit een BrightLocal-enquête bleek dat 49% van de door hen ondervraagde klanten online beoordelingen vertrouwt, en GBP helpt je hiervan te profiteren en het vertrouwen van jouw klanten te winnen via het spectaculaire beoordelings- en beoordelingssysteem. Bovendien vergroot het hebben van een GBP voor je hotel je kansen om in het felbegeerde lokale pakket te verschijnen en geeft je hotel ook een goede zichtbaarheid op Google Maps. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf in midden Nederland? Een online marketing bureau te Rhenen, of een online marketing bureau te Barneveld kunnen je helpen.
HOTEL-SEO MET GBP-OPTIMALISATIE
Na het bekijken van de voordelen van GBP, moet je enthousiast zijn om de GBP-vermelding van je hotel te claimen en te genieten van de bekendheid en waarde die het kan opleveren. Maar alleen het claimen van je GBP is niet genoeg. Je moet jouw vermelding optimaliseren voor de beste resultaten. Hier zijn een paar GBP-optimalisatietips om je op weg te helpen:
ZORG VOOR NAUWKEURIGHEID VAN INFORMATIE
99% van de consumenten die zijn ondervraagd in het onderzoek van BrightLocal heeft het afgelopen jaar internet gebruikt om informatie over een lokaal bedrijf te vinden. Mensen wenden zich tot Google en vertrouwen op GBP-vermeldingen voor informatie. En een goede hotel-SEO-strategie zorgt ervoor dat de informatie over je bedrijf op jouw GBP-vermelding correct is. Afgezien van nauwkeurigheid, moet je ervoor zorgen dat je advertentie compleet is met alle informatie die een potentiële gast nodig heeft om een goede waarde uit je GBP-advertentie te halen. Klanten zullen je 2,7 keer meer als betrouwbaar beschouwen als je GBP-profiel compleet is met nauwkeurige informatie.
Top freelancers voor elk bedrijf
Fiverr geeft je team de flexibiliteit om interne mogelijkheden uit te breiden en elk project uit te voeren door in contact te komen met freelancers voor elke vaardigheden die je nodig hebt. In een wereld van toenemende concurrentie in de horeca, kan je het zich niet veroorloven het vertrouwen van je klant te verliezen of hen gefrustreerd te laten met onjuiste informatie. Enkele belangrijke stukjes informatie die nauwkeurig moeten zijn en regelmatig moeten worden bijgewerkt op je vermelding, zijn onder meer:
- Je contactnummer . Bevestig dat dit nummer reageert.
- Het adres van je hotel .
- Je in- en uitchecktijden .
- De URL van je website .
Kun je je voorstellen hoe gefrustreerd je gast zal zijn als ze een kamer boekten op basis van de in- en uitchecktijden die op je GBP-lijst staan vermeld, om er vervolgens achter te komen dat ze onjuist waren? Kun je je ook voorstellen hoe dit je een negatieve recensie kan opleveren? Geef dus prioriteit aan de nauwkeurigheid van de informatie en minimaliseer de kans dat je gasten wegjagen. Bekijk hoe Sheraton Maldives hun GBP-notering up-to-date heeft gehouden. De website-knop opent onmiddellijk hun website in het volgende tabblad. Je krijgt geschatte prijzen voor je keuze van dagen en veel andere informatie via slechts één Google-zoekopdracht.
NEGEER DE Q&A-SECTIE NIET
De GBP-lijst van een hotel wordt geleverd met een speciale vraag- en antwoordsectie waar potentiële gasten hun vragen kunnen delen. Andere klanten zullen deze doornemen om antwoorden te krijgen voordat ze een kamer bij je hotel boeken. Gebruik dit gedeelte om te begrijpen wat je gasten willen weten en om gedetailleerde vragen te beantwoorden. Een ja of nee is niet voldoende. Je moet grondig en hoffelijk zijn, maar ook vermijden om lange essays te schrijven. Een uitgebreid en beknopt antwoord zou voldoende zijn.Reageer ook snel op de vragen die in dit gedeelte worden gesteld.
Deze vragen staan open voor iedereen om te beantwoorden. En als je de vragen niet zelf beantwoordt, zal iemand, misschien een lokale gids, dat wel doen. Ze kunnen onjuiste informatie delen, wat je gastervaring kan schaden. Controleer dus regelmatig je GBP-aanbieding om nieuwe vragen te ontdekken en deze snel te beantwoorden. Je kan hier ook de FAQ-sectie van je website linken om organisch verkeer naar je site te trekken. Bekijk hoe het team van Sheraton de tijd heeft genomen om de vraag te beantwoorden. Mis ook niet de manier waarop ze hun vraag op een hoffelijke, uitgebreide en toch beknopte manier hebben beantwoord.
PROFITEER VAN HOTELKENMERKEN EN DETAILS
Met Google Business Profile kunnen hotels hun kenmerken en details delen met de gasten. Dit gedeelte is bedoeld om je gasten te informeren over de voorzieningen en faciliteiten die in je accommodatie worden aangeboden. Het kan ook boekingsmogelijkheden creëren, aangezien veel gasten beslissen of ze een plaats willen boeken op basis van de voorzieningen die in dit gedeelte worden vermeld. Zorg ervoor dat je alle voorzieningen van je hotel vermeldt. Deze kunnen zijn:
- Gezondheids- en veiligheidsattributen.
- Schoonmaak.
- De was.
- Conciërge.
- Of huisdieren zijn toegestaan of niet, en meer.
Je kan zien welke voorzieningen andere hotelmerken op hun GBP-lijst hebben vermeld en ideeën van hen krijgen over wat je aan je sectie kan toevoegen. Echter, net als bij andere informatie, moet je ervoor zorgen dat alle voorzieningen die je in je advertentie opneemt, ook bij je accommodatie worden aangeboden. Anders zal een gast die je plaats heeft geboekt vanwege de huisdiervriendelijkheid geen goede recensie achterlaten als hij langskomt en merkt dat je geen katten in je buurt toestaat. Sheraton Maldives heeft het goed gedaan met zijn voorzieningen en hoteldetails. Sommige voorzieningen worden hier vermeld en gasten kunnen andere attributen en voorzieningen in detail bekijken door op de knop meer voorzieningen te klikken.
VERZAMEL BEOORDELINGEN
Recensies kunnen je hotel maken of breken. 98% van de door BrightLocal ondervraagde consumenten leest online reviews voor lokale diensten. Als een gast jouw hotel op de shortlist heeft gezet als hun favoriete accommodatie, is het volgende dat ze zullen doen jouw beoordelingen bekijken, hoogstwaarschijnlijk op Google. En vaak beslissen ze op basis van deze beoordelingen of ze een kamer bij je willen boeken. Bied dus een positieve gastervaring en zorg ervoor dat je beoordelingssectie een gezonde hoeveelheid positieve beoordelingen krijgt. Het krijgen van positieve recensies is echter misschien niet zo eenvoudig als het klinkt.
Mensen laten snel een negatieve recensie achter, maar zijn niet zo genereus als ze een positieve ervaring hebben gehad. Maar je kunt jouw positieve beoordelingen niet laten schuiven. Sheraton Maldives heeft meer dan duizend beoordelingen en een gezonde mix van 5-sterren- en minder-dan-5-sterrenrecensies. Dit is het soort beoordelingssectie waarnaar we op zoek zijn.
VOEG ZOVEEL MOGELIJK FOTO’S EN VIDEO’S TOE
Online boeken is riskant. Mensen willen er dus zeker van zijn dat de kamer die ze boeken aan hun verwachtingen zal voldoen. En hoewel tekstuele details helpen, zijn foto’s en video’s van hoge kwaliteit van alle functies en voorzieningen die je in je vermelding heeft beloofd, mensen ertoe aan te zetten op die knop ‘nu boeken’ te drukken. Dit is misschien de reden waarom vermeldingen met foto’s 3 5 % meer klikken op hun website krijgen dan advertenties zonder foto’s.
Zorg ervoor dat je hoogwaardige en realistische foto’s van je kamers uploadt vanuit alle hoeken en alle andere voorzieningen die je aanbiedt. Let op de nadruk op ‘realistisch’? Dat komt omdat je ervoor moet zorgen dat de foto’s die je uploadt niet te veel beloven. Als de kamer op de foto uitzicht heeft op het strand, zorg er dan voor dat de werkelijke kamer voldoet aan deze verwachting. Vergeet ook niet om je afbeeldingen te optimaliseren voor SEO. Schrijf een beschrijvende alt-tekst voor elke afbeelding en optimaliseer waar mogelijk met relevante zoekwoorden. Maar zoek geen trefwoorden op!
Je kan inspiratie halen uit Sheraton Maldives als je niet kunt bedenken hoe je jouw GBP-album kunt maken. Ze hebben opvallende foto’s toegevoegd van hun buitenkant, interieur, voorzieningen, kamers en meer.
ANALYTICS GEBRUIKEN EN DOORGAAN MET OPTIMALISEREN
Niets in de digitale wereld is succesvol tenzij het regelmatig wordt geoptimaliseerd. En hetzelfde geldt voor je GBP-profiel. Een ander opmerkelijk kenmerk van GBP is dat het inzicht geeft in de prestaties van je vermelding. Door je GBP-statistieken te analyseren, kan je antwoorden krijgen op kritische vragen, zoals hoeveel weergaven je vermelding heeft verzameld. Welke zoekopdrachten hebben de meeste weergaven opgeleverd? En waar komt je publiek vandaan? Gebruik deze informatie om te zien hoe goed je GBP-campagne heeft gepresteerd en om te bepalen hoe je deze resultaten kunt verbeteren.
GOOGLE-BERICHTEN GEBRUIKEN
Google-post is nog een van de waardevolle functies van GBP. Het biedt je een directe interactiemogelijkheid met jouw potentiële gasten. Je kan updates over je hotel delen, aanbiedingen en kortingsdeals bekendmaken en communiceren met je prospects vanaf de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP). Het Google-postgedeelte kan je publiek aanspreken, organisch verkeer naar je website winnen en je bedrijf een aantal goede leads opleveren. Maar alleen als het goed wordt gebruikt.
Bekijk hoe dit hotel zijn Google-postsectie precies goed doet:
CONCLUSIE
GBP biedt opmerkelijke kansen voor hotelmerken om met potentiële gasten in contact te komen en indruk op hen te maken met hun diensten – voordat de gasten zelfs maar op hun eigendom stappen. Het biedt unieke functies die zorgvuldig zijn ontworpen ten behoeve van eigenaren van kleine bedrijven, zonder kosten. GBP biedt ongekende exposure- en interactiemogelijkheden voor hotels die misschien geen enorm marketingbudget hebben.
Maar jouw uiteindelijke zakelijke succes is geworteld in je service, en je GBP weerspiegelt de gastervaring die je biedt.
Dus, terwijl je jouw vermelding in GBP optimaliseert, richt je zich op de verbeterpunten van je hotel, zodat jouw inspanningen positieve resultaten kunnen opleveren. Heb je daar hulp bij nodig, wens je seo advies van een online marketing specialist of SEAspecialist? Schakel Doelbewust in.
Bron: https://www.searchenginejournal.com/6-google-business-profile-tips-hotel-seo/461743/