Google ads: welke prioriteiten moet je stellen in 2022?
Google ads kondigt top 3 prioriteiten voor 2022 aan
Gratis website scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis website scan aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google ads kondigt top 3 prioriteiten voor 2022 aan

Google Ads werpt licht op hun top drie prioriteiten voor 2022: automatisering, meting en privacy. Lees hoe ze deze onderwerpen aanpakken. Terwijl het koopgedrag tijdens de pandemie blijft veranderen, heeft Google Ads zich gecommitteerd aan een betere ervaring voor zijn gebruikersGoogle Ads heeft de drie belangrijkste prioriteiten voor 2022 aangekondigd: automatisering, meting en privacy. Dit zijn niet per se nieuwe prioriteiten, maar meer een verschuivende manier waarop ze zich op elk ervan concentreren. Laten we eens verder kijken.

Nieuwe kansen met automatisering

Vice-president en algemeen directeur van Google Ads, Jerry Dischler, vertelde hoe verschuivingen in consumentengedrag zowel uitdagingen als kansen bieden. Zijn gesprekken met merken waren gericht op de behoefte aan paraatheid, snelheid en behendigheid om groei te stimuleren. Hij stelt later:

“Meer dan 80% van de Google-adverteerders gebruikt nu automatisch bieden om tijd vrij te maken en de advertentieprestaties te verbeteren.”

Onder de pijler Automatisering legt Google de nadruk op het gebruik van de campagnetypen Performance Max en Discovery.

Beide campagnetypen zijn gericht op het op grote schaal bereiken van gebruikers vanuit één campagne. Google prijst de voordelen van deze campagnes aan:

  • Meer eenvoud in beheer (minder campagnes)
  • Bereik via meerdere kanalen
  • Grotere advertentievoorraad
  • Incrementele conversies

Voor campagnetypen met één kanaal, zoals Zoeken, Display en YouTube, raadt Google aan te kiezen voor automatisering met ‘Slim bieden’, responsieve zoekadvertenties te gebruiken.

De toekomst van meten

Het is geen geheim dat meten voor de meeste adverteerders een uitdagend onderwerp is. Met de iOS 14-update, de toekomstige verwijdering van cookies van derden en meer, zullen nieuwe meetmethoden van cruciaal belang zijn voor succes.

Zonder zinvolle resultaten en gegevens om uw marketinginspanningen te ondersteunen, wordt het moeilijker om de waarde van marketing te bewijzen. Google introduceert nieuwe oplossingen voor privacy en metingen, waaronder:

  • Verbeterde conversies
  • Toestemmingsmodus
  • Conversiemodellering
  • Gegevens gestuurde attributie

De geïmplementeerde oplossingen zijn afhankelijk van uw first-party data en privacy veilige API’s. Deze inspanningen stellen de gebruiker op de eerste plaats door hun privacy te respecteren, maar ook door te luisteren naar de behoeften van adverteerders om campagne-inspanningen bij te houden.

Verwachtingen voor digitale privacy waarmaken

Het is tegenwoordig moeilijk om zonder te horen van een soort van privacy schending. Google begrijpt de toenemende behoefte aan gebruikers privacy en -controles. Hoewel jij jouw relaties met je klanten moet opbouwen en onderhouden, moeten zij weten dat hun gegevens veilig zijn en een zekere mate van anonimiteit behouden.

Google heeft hun privacy-playbook bijgewerkt om tegemoet te komen aan deze behoeften, zowel vanuit het perspectief van de adverteerder als van de gebruiker. De drie belangrijkste hoogtepunten van dit draaiboek zijn:

  • Directe relaties met klanten opbouwen
  • Ervoor zorgen dat de meting nauwkeurig en bruikbaar blijft
  • Houd uw advertenties relevant

Door directe relaties met klanten op te bouwen, kun je first party data vastleggen voor meer één-op-één directe communicatie, zoals e-mailmarketing of in-app messaging.

Wat betekent dit voor adverteerders?

Hoewel we allemaal gewend zijn te vertrouwen op betaalde media om de uiteindelijke verkoop te stimuleren en directe ROI te laten zien, moet de rol van betaalde media misschien veranderen. Dit is natuurlijk afhankelijk van jouw algemene strategie. Het doel van sommige van jouw niet-merk gebonden of bewustmakingsinspanningen zou bijvoorbeeld moeten verschuiven naar het vastleggen van first-party data, in plaats van de uiteindelijke verkoop. Als je die first-party data bij de eerste aanraking kunt vastleggen, kun je een definitieve verkoop toeschrijven aan dat oorspronkelijke contactpunt. Vergeet niet om jouw toeschrijvingsmodel te wijzigen om wijzigingen in de strategie weer te geven.

Doelbewust biedt jou een aantal diensten aan zoals; No cure no pay seo, een duidelijke seo scan, Google of Facebook ads. Neem contact met ons op zodat wij er achter komen wat we voor je kunnen doen! Ook kun je bij ons je Google Ads uitbesteden bij een van onze SEA specialisten.

Bron: https://blog.google/products/ads-commerce/growing-your-business-in-2022/

Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB