Haal het meeste uit een slimmere bouwer van bestemmingspagina’s: hoe een bedrijf meer verdient met minder
Soms kies je een hobby, soms kiest een passie jou. En dat is precies wat er gebeurde toen Peter Letts het duiken ontdekte. Hij doopte voor het eerst zijn tenen als duiker in 1992, maar dook al snel in het diepe en raakte verslaafd aan de sport. Bijna 10 jaar later verliet hij een succesvolle zakelijke carrière om van zijn passie voor de oceanen een bedrijf te maken. “Ik had een midlifecrisis, gooide de bedrijfswereld opzij en besloot een duikwinkel te openen”, legt hij uit. Peter is nu met pensioen. Zijn dochter, Rachael, heeft de teugels overgenomen bij Abyss Scuba Diving. Hij is nog steeds betrokken bij het bedrijf – verantwoordelijk voor hun marketinginspanningen – en ze doen veel meer dan alleen het hoofd boven water houden. Peter maakt zelfs PPC-campagnes (pay-per-click) en bestemmingspagina’s met een gemiddelde conversieratio van 35% .

En dat doet hij niet eens in het zweet. Waarom? Omdat hij een slimmere manier heeft gevonden om landingspagina’s te bouwen om verkeer om te zetten in conversies . Veel meer conversies. Inspirerende marketingresultaten EN een gelukkig pensioen? Eenvoudig.
ABYSS SCUBA DIVING, VOLGENS DE CIJFERS
Bedrijfsgrootte: | 11 tot 20 fulltime en parttime medewerkers |
Industrie: | Toerisme |
Plaats: | Sydney, Australië |
Marketingdoelen: | Meer boekingen |
Conversiedoel: | Klik door naar boekingspagina |
Het bedrijf: | Duikopleidingen en ervaringen (haaienkooiduiken, vrijduiken, enz.) |

Ikzelf, mijn dochter en de eerste persoon die ik ooit had leren duiken – wij drieën hebben Abyss Scuba geopend en we hebben het de afgelopen 20 jaar uitgebouwd tot de op één na grootste duikwinkel in Australië. Tegenwoordig doen we een hele reeks dingen. We leren mensen duiken, we gaan elk weekend met ze op pad en we organiseren om de paar weken tochten langs de kust. — Peter Letts, oprichter, Abyss Scuba Diving (nu met pensioen)

VAN CHEMICUS, TOT OPRICHTER, TOT MARKETINGPIONIER
Gedurende zijn carrière in het bedrijfsleven als levensmiddelenchemicus, dacht Peter Letts altijd dat hij de marketingkant beter wist te doen dan de pro’s . Kort voordat hij zijn eigen bedrijf opende, was het tijd om uit te zoeken of hij gelijk had. Als hobby heeft Peter de website voor een plaatselijke duikwinkel opgezet. In die tijd was Google nog niet tot leven gekomen en was AltaVista de belangrijkste zoekmachine. “Als je in Sydney naar iets zocht, vond je alleen deze winkel, die hun omzet in zes maanden tijd verdrievoudigde. Ik dacht dat ik hetzelfde kon doen toen ik mijn eigen bedrijf opende. En zo ben ik uiteindelijk onze marketing gaan runnen. ”

HET BEDRIJF OVEREIND HOUDEN NA UITDAGENDE TIJDEN
De digitale marketinginspanningen van Abyss evolueerden samen met het web. In 2020 was het bedrijf de op een na grootste duikwinkel in Australië. Klanten die het bedrijf 20 jaar geleden begonnen te bezoeken, vlogen elk jaar naar Australië en andere exotische locaties om te duiken met de Abyss-crew, en nieuwe gezichten van over de hele wereld gingen regelmatig met hen mee op nieuwe avonturen.
Toen 2020 begon, bereidde het team zich voor op een nieuw topseizoen. Maar ze hadden geen idee van de moeilijkheden die de komende jaren met zich mee zouden brengen. Het is een understatement om te zeggen dat de pandemische jaren uitdagend waren. Over de hele wereld hebben mensen, economieën en bedrijven geleden. Vooral kleine bedrijven zijn hard getroffen , vooral in de reis- en toerismesector.
De grenzen van Australië waren voor het grootste deel van 2020 en 2021 gesloten. Nu Abyss Scuba voornamelijk afhankelijk is van internationale bezoekers, was het moeilijk. Het team voelde ook de impact van milieurampen in Australië.

Sydney is geteisterd door een reeks problemen. Drie of vier maanden voor COVID hadden we bosbranden rond het gebied, waardoor het water zwart werd, wat geen duiken betekende. Toen hadden we meerdere lockdowns, waardoor ons klantenbestand krimpt tot alleen ons gemeentegebied. Nu hebben we net overstromingen gehad, waardoor het water weer zwart is geworden. We hebben twee en een half jaar geworsteld en we bevinden ons nog steeds in die strijdfase. We komen eindelijk uit het vuile water en dan gaan we de winter in, wat natuurlijk het aantal mensen vermindert.
Het unieke bedrijfsmodel van Abyss Scuba is voornamelijk gebaseerd op terugkerende klanten in plaats van op zoek te gaan naar een gestage stroom van nieuwe. “Idealiter zoeken we zes tot twaalf nieuwe klanten per maand”, legt Peter uit. Omdat de meeste van hun terugkerende klanten uit het buitenland komen en lokale beperkingen hun pool van binnenlandse prospects ernstig hebben afgesloten, hebben ze de afgelopen twee jaar op ongeveer 40% van hun capaciteit gewerkt.

Nu, in de hoop dat de wereld “terugkomt naar normaal”, bereidt Peter zijn marketingtrechters voor om nieuwe klanten terug in de winkel te verwelkomen – en dat is waar bestemmingspagina’s in het spel zijn gekomen.

Het is zwaar geweest voor het bedrijf. Toen ik de landingspagina’s instelde, was het belangrijkste doel om ze daar te hebben, zodat we de situatie konden veranderen zodra de beperkingen werden opgeheven en zoveel mogelijk mensen weer konden laten duiken.
SLIMMER MARKETING MET EEN SLIMMERE OPBOUWFUNCTIE VOOR BESTEMMINGSPAGINA’S
De marketingstrategie van Peter draait voornamelijk om het bereiken van nieuwe klanten over hun aanbod door middel van digitale advertentiecampagnes. In de loop der jaren heeft Peter geleerd dat gerichte targeting een goede plek is voor zijn campagnes. Hij richt zich momenteel bijvoorbeeld op het targeten van mensen die het 90-dagen Australische visumprogramma aanvragen om een internationaal publiek met hoge intenties te bereiken dat naar het land komt voor reisdoeleinden.
“We krijgen echt onze beste resultaten via PPC”, legt hij uit. En net zoals de advertenties op specifieke mensen zijn gericht, zijn zijn bestemmingspagina’s gekoppeld aan specifieke ervaringen en excursies die Abyss te bieden heeft. De juiste mensen naar de landingspagina’s krijgen, is echter slechts het begin van het verhaal van Peter. We hebben het tenslotte niet over klikfrequenties, we hebben het over *conversies* . En voor Peter betekent dat gekwalificeerde leads die doorklikken naar het boekingssysteem van het bedrijf. Vanaf hier boeken (en betalen) leads rechtstreeks een ervaring of vragen ze meer informatie over een specifiek uitje. En ze krijgen zeker die gekwalificeerde leads. De gemiddelde conversieratio van Abyss Scuba op zijn live bestemmingspagina’s is 35%. (De mediane conversieratio voor de reisindustrie is 5,2%.) Als je er rekening mee houdt dat Abyss slechts zes tot twaalf *nieuwe* klanten per maand zoekt, is dat geweldig!


Het is al moeilijk genoeg om mensen naar een pagina te laten kijken. Als je ze daar eenmaal hebt, wil je het aantal mensen maximaliseren dat dan iets bij ons gaat boeken.
SMART BUILDER, SMART TRAFFIC, SMART COPY? OH MIJN!
Als we het hebben over slimmere marketing, gaat Peter echt voluit. Hij gebruikt Smart Builder niet alleen om *hoog-converterende landingspagina’s te *bouwen*, maar hij gebruikt ook Smart Copy en Smart Traffic om ze te *optimaliseren* – allemaal met een simpele klik op een knop. ‘Dat is echt waar ik me in de eerste plaats toe aangetrokken voelde – het feit dat het slim is. Het neemt beslissingen die wetenschappelijk zijn gebaseerd, in plaats van iemands onderbuikgevoel”, zegt hij. Terwijl Smart Builder een begeleide bouwervaring biedt die rechtstreeks verband houdt met zijn branche, zorgt Smart Copy voor het woordsmeden. En tot slot komt Smart Traffic tussenbeide om bezoekers naar de varianten te leiden waar ze de meeste kans hebben om te converteren.

Uren besteden aan het maken van de perfecte landingspagina? Weken wachten op A/B-tests om een klein inzicht te krijgen? Ugh, dat is *zo* 2020.

Met A/B-testen denk je dat je het juiste antwoord hebt, en iedereen komt naar voren en zegt dat je het juiste antwoord hebt, en dan, drie of vier maanden later, zijn de resultaten gewoon weer afgenomen. Terwijl [Smart Builder en Smart Traffic] beslissingen veel sneller nemen en je in realtime laten zien hoe het gaat en dingen dienovereenkomstig aanpassen.
En zo makkelijk is het echt. Uit onze gegevens blijkt zelfs dat pagina’s die met Smart Builder zijn gemaakt, minder dan de helft van de tijd nodig hebben om te bouwen als een systeem met slepen en neerzetten – en het levert je meer conversies op. Toptip: Slimmere marketing is niet alleen voor PPC-campagnes. Peter gebruikt een aantal van deze ‘slimme’ tools zelfs om zwaar marketingonderhoud te doen. Op de Abyss Scuba-website gebruikt hij bijvoorbeeld Smart Copy om blogberichten te schrijven – en dit zijn momenteel enkele van de best presterende SEO-drivers voor de site!
WERK SLIMMER MET EEN LANDING PAGE BUILDER DIE JE MEER OPLEVERT MET MINDER, NET ALS PETER EN ABYSS SCUBA DIVING
Smart Builder, Smart Traffic en Smart Copy maken allemaal deel uit van het Unbounce Conversion Intelligence™-platform. Net als Peter geloven wij in de waarde van slimmer werken, niet harder. We hebben miljoenen bestemmingspagina’s en conversies geanalyseerd en we weten wat werkt. Deze tools bieden elk een begeleide ervaring, of je nu bestemmingspagina’s wilt bouwen, verkeersstromen wilt optimaliseren of inhoud wilt maken zodat je meer uit jouw marketinginspanningen kunt halen.

Als u uw marketing wilt verbeteren, uw inspanningen wilt verminderen maar de resultaten wilt verbeteren, is dat de beste manier om te gaan, want het stelt het hele pakket samen – en het werkt.
Wil je net als Peter je verwachtingen overtreffen? Zet gewoon de “smarts” aan – en kijk wat er voor jezelf gebeurt.
Bron: https://unbounce.com/landing-pages/smarter-landing-page-builder
Bekijk al onze blogs