Hoe schrijf je content die hoog in Google komt? | Doelbewust
Hoe schrijf je content die hoog in Google komt, volgens Google zelf?
Gratis SEO Scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe schrijf je content die hoog in Google komt, volgens Google zelf?

Je wilt hoog in google komen? Search engine optimization kan ingewikkeld zijn, maar een van de meest effectieve SEO-tools is ook meteen de makkelijkste: content. Het hebben van geweldige content op je website verbetert niet alleen je ranking, maar het genereert ook leads, bouwt je merk op en maakt het mogelijk om een lange termijn connectie met je klanten (en met Google) op te bouwen. 

Volgens een onderzoek door het Institute gebruikt 91% van de B2B en 86% van de B2C bedrijven content marketing, en in een poll voor marketing professionals zei 57% dat on-page content ontwikkeling de meest effectieve SEO tactiek is.

Google’s SEO beginners handleiding geeft een aantal handige richtlijnen over hoe je content kan schrijven met een hoge ranking in zoekmachines en een hoge waarde voor bezoekers.

Met de tips uit deze blog kan je een deel van je SEO zelf doen, maar je kan natuurlijk ook je gehele SEO laten verzorgen door een SEO bureau.

11 tips voor contentoptimalisatie

1. Stuur een sitemap op. Om een goede ranking te krijgen moet je allereerst zorgen dat Google je content kan vinden. De beste manier om dit te bereiken is door een sitemap te maken en die naar Google te sturen. Dit doe je in Google Search Console.

2. Maak je content mobiel-vriendelijk. Google trekt mobiel-vriendelijke websites enorm voor, dus zorg ervoor dat je content en je website een responsief design gebruiken en dat ze zijn geoptimaliseerd voor de mobiele gebruikerservaring. Dit is zeker in het tijdperk van mobile-first indexatie van belang!

3. Maak nuttige en overtuigende content. Er zijn heel veel technische trucjes om je content ranking te boosten, maar de beste methode bevat geen enkel trucje. Google, en de bezoekers van je site, willen interessante content van hoge kwaliteit die waarde heeft voor de lezers. Zorg dat je content netjes en professioneel is en dat het voldoet aan de behoeftes van de doelgroep. 

4. Denk aan de intentie van de zoeker. De beste manier om content te creëren waarin de klant centraal staat is om je content te baseren op populaire zoektermen die gerelateerd zijn aan je bedrijf en industrie. Om zeker te weten dat je content creëert die nuttig is voor je doelgroep: probeer te bepalen waar de zoekers naar op zoek zijn en gebruik je website om ze dat te geven. 

5. Doe keyword onderzoek voordat je begint te schrijven. Het is veel beter om keywords te gebruiken om ideeën te krijgen voor content onderwerpen, dan om ze later nog in al bestaande content te integreren. Creëer content door keywords als je basis gebruiken en je gebruikers zullen een veel rijkere ervaring opdoen. 

6. Gebruik je keywords voorzichtig. Wanneer je je target keywords voor een specifiek stuk content eenmaal hebt, gebruik ze dan op strategische plekken zoals je titel, tussenkoppen, , meta titel, URL en main content. Zorg wel dat je deze keywords op een natuurlijke manier gebruikt – Google zal je een straf opleggen wanneer je ‘keyword stuffing’ gebruikt om de ranking van de content te manipuleren. 

7. Creëer accurate en beschrijvende titel tags. Een titel tag vertelt de gebruikers en zoekmachines waar de content op de pagina over gaat. Creëer een unieke en informatieve titel voor iedere contactpagina op je website. Hou het kort (niet meer dan 60 karakters) en gebruik keywords als dat gepast is.

8. Schrijf een overtuigende meta description. De meta description van een pagina is een korte flaptekst (minder dan 160 karakters) die een samenvatting geeft van waar de pagina over gaat. De meta description staat niet op de pagina zelf, maar hij is wel samen met de titel van de pagina te zien in de zoekresultaten en Google kan hem gebruiken als een uitgelichte snippet als hij bij de zoekopdracht past. Voor de beste zoekresultaten moet je een unieke en overtuigende meta description voor iedere pagina schrijven om de interesse van je lezers te wekken en ervoor te zorgen dat ze doorklikken en nog meer van je site lezen. 

9. Gebruik header tags in je hoofdtekst. De meeste mensen scannen online content in plaats van het woord voor woord te lezen. Het helpt dus enorm voor de gebruikerservaring en je ranking als je de gebruikers (en de zoekmachines) iets geeft om de pagina makkelijk te scannen en te begrijpen waar het over gaat. zijn ook een goede manier om de structuur van je content te laten zien en de hoofdpunten te benadrukken. 

10. Voeg links naar je content toe. Het hebben van de juiste typen links op je website is een van de beste manieren om je ranking te verbeteren. Voeg zowel interne links naar andere pagina’s van je website en externe links naar andere relevante content op het web toe als toegevoegde waarde voor je lezers. Zorg wel dat de beschrijvend is zodat de lezers weten waar ze terecht komen als ze erop klikken. 

11. Hou de trends in de gaten, maar volg ze niet blind. Wanneer je een aantal hoog gerankte webpagina’s over hetzelfde onderwerp ziet, is het verleidelijk om eraan mee te gaan doen. Het helpt om te weten welke onderwerpen trending zijn, maar in plaats van die content na te maken, moet je je focussen op het vinden van je eigen unieke manier om erover te schrijven die echt van waarde is voor je publiek. 

bron: https://www.websolutions.com/blog/how-to-write-website-content-that-ranks-according-to-google/

Hulp nodig bij je content?

Heb je hulp nodig bij het maken van een content plan? Of wil je meer weten content marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag.

Contact opnemen


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB