Marketingstrategie opbouwen met denkend zoeken
Hoe je een marketingstrategie voor de lange termijn opbouwt waarbij je eerst denkend moet zoeken
Gratis SEO Scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe je een marketingstrategie voor de lange termijn opbouwt waarbij je eerst denkend moet zoeken

Een getransformeerd digitaal landschap betekent dat marketeers eerst denkend moeten zoeken

“Elke dag worden er ongeveer drie en een half miljard Google-zoekopdrachten uitgevoerd”, zei Craig Dunham, CEO van het enterprise SEO-platform Deepcrawl, op onze recente  MarTech-conferentie . “Volgens onderzoek van gebruikt 84% van de mensen Google minstens drie keer per dag en ongeveer de helft van alle product zoekopdrachten begint met Google. De manier waarop consumenten met merken omgaan, verandert, en dat gaat snel.”

Hij voegde eraan toe: “Consumenten beginnen hun reis met de tool die velen van ons honderden keren per dag gebruiken. Zo wordt het verband met inkomsten duidelijk – het begint met zoeken.”

Het concept van digitale transformatie bestaat al jaren, maar heeft een geheel nieuwe vorm gekregen in de nasleep van recente maatschappelijke verschuivingen. Nieuwe technologieën en de pandemie van 2020 hebben geleid tot een “grotere focus op de noodzaak om optimale digitale ervaringen voor onze klanten te stimuleren”, zegt Dunham.

De website van een merk is vaak de eerste en meest blijvende indruk die klanten van uw organisatie krijgen. Hier zijn enkele strategische acties die hij marketeers aanbeveelt om ervoor te zorgen dat hun online eigendommen zijn geoptimaliseerd voor het tijdperk waarin eerst gezocht wordt.

“De website is een gedeelde verantwoordelijkheid en vereist goed strategisch leiderschap”, zei Dunham. “De eerste stap is om wat tijd te nemen en jezelf, je leiderschap, je bestuur en je organisatie op te leiden, zodat ze organische KPI’s breder promoten als bedrijfsbrede doelstellingen.”

“Er zijn geweldige gegevens beschikbaar over de impact van de efficiëntie van SEO als een goedkoop acquisitiekanaal”, voegde hij eraan toe.

Bron: Craig Dunham

Naast het delen van communicatie van Google over het belang van zoeken vanuit een zakelijk perspectief, kunnen marketeers zoeken naar casestudy’s van gerenommeerde organisaties om zoekprioritering aan te moedigen. Dit kan hogere mensen helpen om te gaan zien als een belangrijke zakelijke statistiek.

“Ik was onlangs in een vergadering en ik had een digitale leider die tegen me zei dat je weet dat websiteprestaties geen SEO-metriek moeten zijn – het moet een zakelijke metriek zijn”, zei hij.

Creëer een cross-functionele zoek-ops-taskforce

“Veel van de gegevens en inzichten die tegenwoordig door CEO’s en hun tools worden gegenereerd, worden zelden optimaal benut”, zegt Dunham. “Dit is deels te wijten aan het feit dat SEO niet als een zakelijke prioriteit wordt gezien. Als gevolg hiervan is het in silo’s geraakt – door teams uit de hele organisatie binnen te halen, worden die silo’s afgebroken.”

Hoe meer teamleden betrokken zijn bij zoekprocessen, hoe meer ze de impact ervan zullen zien. Mensen van elke afdeling krijgen meer mogelijkheden om met hun unieke vaardigheden bij te dragen aan de groeiende online zichtbaarheid.

“We weten dat bedrijven die in staat zijn om deze organisatie brede systemen en praktijken voor zoekbewerkingen te implementeren – door een reeks perspectieven en zoekactiviteiten die plaatsvinden met elkaar te verbinden – degenen zullen zijn die een concurrentievoordeel zullen hebben”, aldus Dunham.

Automatisering van SEO-testen toepassen

Steeds meer merken maken gebruik van automatiseringstools om taken te stroomlijnen. Volgens Dunham kunnen deze oplossingen ook worden gebruikt voor zoek gerelateerde activiteiten.

“Automatisering kan goed worden ingezet binnen web ontwikkelingsprocessen”, zei Dunham. “Tot voor kort bestond deze technologie niet.”

Merken hebben nu toegang tot een breed scala aan automatiseringstools om SEO-gerelateerde taken te stroomlijnen. De sleutel is om oplossingen te kiezen die aansluiten bij de doelstellingen van uw organisatie en je volledige controle geven over de implementatie ervan: “Er zijn aanvullende risicomechanismen die kunnen worden ingesteld om ervoor te zorgen dat je geen slechte code vrijgeeft die tot grote verkeersverliezen zal leiden, uiteindelijk de omzet op jouw kritieke webpagina’s verlagen”, aldus Dunham.

Als merken hun interne proces, teams en tools rond organisch zoeken kunnen optimaliseren, vergroten ze hun kansen op succes op lange termijn in het digitale zoeklandschap.

Ontdekken wat Doelbewust voor je kan betekenen? Vraag een vrijblijvend online marketing onderzoek aan!

Bron: ://searchengineland.com/how-to-build-a-long-term-search-first-marketing-strategy-378575


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB