Sinds mei heeft Google de meta-beschrijving weer verkort
Meta-beschrijving weer verkort
Gratis SEO Scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meta-beschrijving weer verkort

Weet je nog: in december vorig jaar verlengde Google de lengte van de meta-beschrijving van 165 tekens naar 230 tekens. Na het even te hebben aangezien (Google kan soms wat grillig zijn), bleek dit toch een verandering die Google definitief zou doorvoeren. Voor ons als dus zaak om bij al onze klanten de meta-beschrijvingen te verlengen.
Doe je dit niet, dan pakt Google zelf de eerste 230 tekens. Met de meta-beschrijving verleid je internetgebruikers echter op je website te klikken. Enige aandacht hiervoor is dus wel vereist, anders ziet je meta-beschrijving er slordig en onverzorgd uit.

Meta-beschrijving van 165 tekens

Nadat onze seo specialisten vlijtig alle meta-beschrijvingen hadden aangepast, zagen we opeens half mei dat de meta-beschrijvingen weer korter waren. Terug naar hun oude lengte van 165 tekens. Dit had Google doorgevoerd zonder aankondiging. Datzelfde gold voor de meta-beschrijvingen voor mobiele telefoons: waren die eerste nog 200 tekens lang, ligt dat aantal nu op 130.

Kortom: we konden weer aan de slag met het verkorten van alle meta-beschrijvingen. Heb je dit zelf nog niet gedaan? Pas dit dan ook voor je eigen website aan.

Visuals in de meta-beschrijving

Nog een tip wanneer je je meta-beschrijving verkort. Het is zinnig om verschillende icoontjes te gebruiken in je meta-beschrijving. Gebruik maken van vinkjes (✓) bijvoorbeeld, is heel slim om te doen. Je kunt dan gebruik maken van steekwoorden, anders gezegd: je sterke punten. Niet alleen leest dat fijner dan 2 lange zinnen, ook geef je meteen aan waarin je je onderscheid van de concurrentie. En uit onderzoek is gebleken dat er eerder wordt geklikt. Lees ook meer over de mobile first indexing van Google.

Sterren bij je meta-beschrijving door middel van reviews

Een andere tip zijn de sterren bij je organische zoekresultaat. Die krijg je door reviews te vragen aan je klanten. Heb je die nog niet of heb je ze niet correct opgemaakt door middel van de ? Neem dan eens contact op met je websitebouwer. Het is een extra manier om de aandacht te trekken.


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB