Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.
SEO succes in 2022: Het jaar van overal
“Overal!” wordt het uitbundige woord voor het met verve ingaan van een gloednieuw jaar van lokale zoekmarketing. In 2022 is de kans voor lokale bedrijven om overal te zijn waar klanten naar op zoek zijn in een tijd waarin ze bijzonder open staan voor verandering, of dat nu het verkennen van nieuwe bedrijven is, het testen van nieuwe merken of het uitproberen van nieuwe communicatiemiddelen.
De volksgezondheid en de directe gevolgen daarvan voor lokale bedrijven zullen onvoorspelbaar blijven. Wat echter zo zeker is als een weddenschap die je tegenwoordig overal zult vinden, is dat als de bedrijven die je op de markt brengt, gevonden en geliefd kunnen worden door klanten, je het aantal buren dat je kunt bedienen aanzienlijk kunt uitbreiden met zorg, medeleven en toewijding om van dit een zeer goed jaar te maken voor fysieke winkels en SAB’s (storage en assembly buildings).
Als Online Marketing Bureau nabij Arnhem willen we je klaarstomen voor succes met zeven lokale SEO instructies voor het komende jaar, wat deskundig commentaar en veel tekens van goede dingen die komen gaan!
1. Praat overal met klanten, met extra vriendelijkheid
”Wat de wereld nu nodig heeft, is liefde.”
Tijdens de volgende vergadering waarin jij je personeel traint dat rechtstreeks contact heeft met jouw klanten en cliënten, luister dan een minuut naar de klassieker van mevrouw Warwick om na te denken over je diepste menselijkheid en spreek met elkaar af om deze krachtige gevoelens elke keer mee te nemen bij elke vorm van communicatie met mensen die je helpt. We maken tegenwoordig allemaal zoveel mee, en zelfs een paar extra vriendelijke woorden kunnen de vriendelijkste indruk maken op een klant die het hard nodig heeft om met respect en aandacht te worden behandeld.
Het goede nieuws is dat 2022 de lokale merken die je op de markt brengt een scala aan opties zal bieden om zinvolle verbindingen tot stand te brengen. Om de tafel te dekken, moet je overwegen om alle volgende media op te zetten die zinvol zijn voor het bedrijf en zijn klanten:
- Persoonlijk
- Berichten op straat
- Thuisbezorging berichten
- Sms’en
- Direct Messaging, inclusief Google Messaging
- Live chat
- Review reacties
- Review verzoeken
- Telefoon
- Telefonische berichten in de wacht
- Televergaderingen
- Website forms
- Enquêtes
- Uitwisselingen op social media
- Berichten op de landingspagina na de transactie
- Call-to-action tekst
Al deze dingen kunnen worden beheerd met eervolle taal die jouw waardering voor je klanten overbrengt.
Vergeet niet dat de gewone kopie op websites ook bedoeld is als het begin van een gesprek. Een van de beste tips van lokale zoekmarketingbureaus die ik in 2021 hoorde, kwam van Mike Blumenthal, mede-oprichter van Near Media, die voorstelt Riverside.fm te bezoeken omdat het het eeuwenoude dilemma oplost van het hebben van klanten die goed kunnen praten over hun branche-expertise, maar moeite hebben om erover te schrijven. Met deze opmerkelijke video-opnameservice kun je dit type klant efficiënt opnemen en de resultaten vervolgens gebruiken om zowel video- als tekstinhoud te maken. Briljant!
Ik zal Aaron Weiche , CEO van Leadferno, parafraseren door te zeggen: “Als je overal wilt verkopen, moet je overal praten”, en ik kan geen betere manier bedenken om samen te vatten hoe belangrijk het zal zijn om goed te praten met je lokale gemeenschap in 2022.
2. Zoek overal naar gaten in de supply chain
Wij waren opgevrolijkt toen 2021 begon met het opstarten van een half miljoen nieuwe bedrijven, maar ik voelde me ook ongemakkelijk over het systeem dat ten grondslag ligt aan de detailhandel: de wereldwijde en geconsolideerde nationale supply chain.
Is het je overkomen dat toen je in 2020 geen hand desinfecterend middel van een merknaam kon krijgen, je behoefte werd vervuld door een lokale distilleerderij? Is het je overkomen dat je een regionale korenmolen hebt gevonden om brood op je tafel te zetten, of iemand op Etsy om een stoffen masker voor je te naaien?
De pandemie legt de resultaten bloot van de race-to-the-bottom economie die begon rond de tijd dat ik werd geboren; grote Amerikaanse bedrijven besloten de productie uit te besteden aan de regio met de goedkoopste arbeidskrachten. Nu, na te hebben gezien dat zelfs Amazon het moeilijk had om goederen aan het winkelend publiek te leveren vanwege de wereldwijde chaos in de supply chain, roepen sommige Amerikaanse economen het land op om de productie terug te draaien .
Er is nog nooit een moment geweest dat zo gevuld is met kansen voor elke ondernemer die lokaal, regionaal of nationaal kan opkomen om gaten in de supply chain op te vullen en betrouwbare productie van essentiële goederen te bieden. Die lokale Etsy naaister kan T-shirts maken die na een jaar dragen niet uit elkaar vallen, in overeenstemming met de opkomende filosofie van minder kopen/langer gebruiken. Die pottenbakker in de stad kan je geïmporteerde gerechten vervangen als ze kapot gaan. Dat olijfolie, pasta, masa harina, pindakaas en sojamelk ook van begin tot eind in de VS kunnen worden verbouwd en geproduceerd, in plaats van geïmporteerd tegen te hoge koolstofkosten.
Pre-pandemische bedrijfsmodellen die mogelijk hun houdbaarheidsdatum hebben overschreden, kunnen worden aangepast door ondernemers die weten hoe ze essentiële goederen moeten produceren of anderen met deze vaardigheden kunnen organiseren, en jouw marketingkennis kan het beste worden gebruikt om jezelf een niche in de lokale supply chain op te bouwen. Nu, nu het zo duidelijk nodig is.
3. Bouw groen terug overal waar je kunt
Als 2021 het jaar was waarin jij, jouw personeel en jouw klanten het leven, de zaken en de normen volledig verstoord vonden door hittegolven, bosbranden en overstromingen, dan weet je tot in je botten dat we het einde van de fossiele brandstofweg hebben bereikt. Het is gewoon niet duurzaam om een nieuwe nationale of lokale toeleveringsketen te creëren met de oude energiebronnen die ons klimaatverandering hebben gebracht, en we kunnen ook niet met een goed geweten doorgaan met het gebruik van armere landen of de armste delen van onze eigen landen als de giftige stortplaatsen van de industrie .
Vaak kom je de houding tegen dat individuen niets kunnen doen om een verschil te maken op het gebied van klimaat en ik heb deze melancholie persoonlijk ervaren, maar lokale bedrijven kunnen collectief de 71% toename in zoekopdrachten naar duurzame goederen opvangen met een nabijgelegen supply chain, wat aanzienlijk de meer dan 1 miljard ton koolstof die wordt uitgestoten door de langeafstandsvaart vermindert. Hoe dichter bij huis we goederen verbouwen, maken en verkopen, hoe beter. Ondertussen zijn er tal van andere groene praktijken beschikbaar voor bijna alle lokale bedrijven en er is geen gebrek aan ideeën voor groenere startups.
Maak van 2022 het jaar waarin jouw lokale bedrijf een op klimaatactie gebaseerd beleid opstelt en publiceert op je website, je Google-bedrijfsprofiel via posts en beschrijvingen, je sociale feeds, je videomedia en via lokaal nieuws. 92% van de klanten zegt meer vertrouwen te hebben in bedrijven die milieu- en sociaal bewust zijn; het is een overwinning voor iedereen om van jouw bedrijf zo’n bedrijf te maken.
4. Maak je website belangrijk voor klanten die overal shoppen
Google wil de “transactielaag van internet” zijn en op dit moment is het gratis voor de lokale bedrijven die je op de markt brengt om virtuele etalages te vergemakkelijken door producten toe te voegen aan jouw Google-bedrijfsprofiel en, in de VS, om jouw producten te laten zien in Google Shopping via het Merchant Center .
Het probleem met Google is echter dat alles wat ze je gratis aanbieden iets is waar ze op elk moment een prijskaartje aan kunnen hangen, en het terug huren van je klanten van Google voor elke aankoop zal nooit zo’n sterke positie zijn voor een bedrijf als eigenaar van die verkopen.
Met de versnelling van de e-commerce door de pandemie (vorig jaar rond deze tijd een stijging van 39%) en lokale bezorging (hier om te blijven), is het nu een basisinvestering voor bedrijven om winkelwagentjes in lokale bedrijfswebsites te bouwen. Als je kunt, kies dan een sterk product zoals Shopify dat je voorraadfeeds distribueert naar meerdere kanalen voor klanten die nu overal winkelen, inclusief sociale sites zoals Instagram en Meta/Facebook.
Echter, terwijl je klanten begroet met multi-platform winkelopties, is mijn advies om je website zo veel mogelijk het centrale middelpunt van al deze activiteiten te maken, vooral voor herhaalde transacties. Laat geen enkele derde partij een gemakkelijkere winkelervaring, betere ondersteuning of meer informatie bieden dan jouw eigen website. Maak de gebruikerservaring zo goed dat eenmalige klanten die jou elders hebben gevonden direct naar jouw site komen voor hun tweede aankoop.
5. Zoek overal naar goede organische SEO leermiddelen om jouw website te versterken
Met links en on-page SEO die consequent ongeveer een derde van de waargenomen factoren uitmaken die de rangschikking van lokale pakketten bepalen, is 2022 het jaar waarin lokale ondernemers en hun marketeers prioriteit moeten geven aan het verwerven van organische SEO kennis. De kans is groot dat je je lokale SEO kennis al goed in de hand hebt, maar om het soort vindbare, bruikbare ervaring te bieden die mensen naar je site brengt en ervoor zorgt dat ze terugkomen, is organische SEO een must-have geworden. Het ondersteunt je lokale rankings en meerdere fasen van de customer journeys.
Net als bij onze eigen lokale SEO industrie, is de organische SEO industrie vervuild met informatie die niet echt nauwkeurig of nuttig is. Je hebt middelen nodig die als goede leraren fungeren. Hier is mijn lijst met vijf gratis organische SEO-leermiddelen hier bij Moz die worden gerespecteerd vanwege hun bruikbaarheid, eenvoud en diepgang:
- De beginnershandleiding voor SEO
- De gids van één uur voor SEO-videoseries
- De beginnershandleiding voor linkbuilding
- Hoe te rangschikken in de Google-masterchecklist
- De SEO-spiekbrief van de webontwikkelaar
Iedereen leert het beste op zijn eigen manier; volg sociaal genereuze organische SEO beoefenaars wiens communicatie het meest logisch voor je is en wiens tips je resultaten oplevert. Twee van mijn eigen favoriete SEO leraren hier bij Moz zijn Dr. Peter J. Meyers en Tom Capper, en ik trok aan hun ellebogen om me hun voorspellingen voor het komende jaar op het gebied van organische SEO te geven.
Peter zegt:
“Google signaleert tegenwoordig steeds luider hun bedoelingen, en dat geeft ons een behoorlijk saai antwoord over de toekomst:” Verwacht meer van hetzelfde.” Google zal de grenzen blijven verleggen van wat ‘organisch’ betekent en agressief experimenteren met veranderingen om de advertentiedollars te laten stromen. Passage-indexering veroorzaakte veel verwarring in 2021, maar ik geloof dat het deel uitmaakt van een bredere push om inhoud op internet opnieuw te gebruiken. Combineer die push met vooruitgang in NLP en de recente toename van het herschrijven van titels en het komt erop neer dat we in 2022 minder controle zullen hebben over wat er in SERP’s verschijnt. Dit vereist een groter bewustzijn van hoe deze veranderingen de CTR en zoekbetrokkenheid beïnvloeden en een hernieuwde focus op het beheersen van wat we kunnen controleren (en het meten van de rest).
Besteed veel aandacht aan kernupdates als het consumentengedrag na een pandemie verandert, inclusief een terugkeer naar fysieke handel, omdat hiervoor mogelijk handmatige tussenkomst van Google in ML-systemen nodig is. Als 2020-2021 ons iets heeft geleerd, is het dat de wereld Google nog steeds meer drijft dan Google de wereld drijft.”
Tom zegt:
“Titel herschrijven , continu scrollen, ingesprongen resultaten … de tweede helft van 2021 heeft aangetoond dat Google de SERP helemaal niet heilig vindt. Er is een bereidheid om te veranderen en te experimenteren, zelfs wanneer (zoals bij de herschrijving van de titel) de veranderingen halfbakken of amateuristisch aanvoelen. We zouden in 2022 klaar moeten zijn voor meer van hetzelfde, vooral met Google’s bespreking van zijn MUM-technologie nieuwe en complexere resultaattypen mogelijk maken. SEO’s moeten ruimdenkend en aanpasbaar zijn – natuurlijk, klagen dat deze resultaten moeilijker te meten en te targeten zijn dan voorheen, maar zorg ervoor dat je probeert te winnen bij het nieuwe spel terwijl je herinneringen ophaalt aan het oude. Tegelijkertijd zouden we een grotere scherpte van Page Experience als rankingfactor mogen verwachten, waarbij Google stilletjes aan een opmars bezig is na de extreem conservatieve, enigszins mislukte lancering.”
Het is veel om alles op je te nemen, maar je kunt het de komende twaalf maanden doen met goede studiegewoonten en de geruststellende gedachte dat zelfs de beste organische SEO’s voortdurend leren.
6. Kijk overal naar beoordelingen voor business intelligence
Zolang er online lokale bedrijfsrecensies bestaan, ging de meeste discussie in de sector over de invloed van de beoordelingen, het aantal en de tekst van recensies op de positie van lokale zoekmachines. Het is een belangrijk onderwerp, maar houd rekening met het volgende:
- Houd er rekening mee dat beoordelingen een belangrijk middel zijn voor een responsieve klantenservice, net als sms of e-mail
- Draag er bij aan dat bedrijfseigenaren de belangrijkste aanjagers zijn van recensiefraude, het kopen van nep positieve recensies voor hun eigen merken en het creëren van de realiteit waarin bijna 11% van Google’s beoordelingsbestand nep is, volgens een historisch rapport uit 2021 van Greg Sterling.
- Maak duidelijk dat beoordelingen een gratis continue bron van directe feedback van consumenten zijn die de gezondheid van een lokaal bedrijf en de belangrijkste problemen met kwaliteitscontrole weergeeft, zoals in het belangrijke Near Media/GatherUp-onderzoek dat aantoont hoe voorraadproblemen bij Walmart correleerden met een toename van klachten van consumenten gepubliceerd als online recensies.
Maak van 2022 het jaar waarin jouw reputatie- en beoordelingsstrategie zich minder richt op louter aantallen of beoordelingen van beoordelingen, en meer op het controleren en analyseren van het sentiment binnen het algehele beoordelingscorpus. Moz Local- klanten hebben het voordeel dat hun dashboard beoordelingen uit meerdere bronnen haalt voor elementaire sentimentanalyse, waarbij trends worden benadrukt in wat klanten prijzen of verwijten naarmate het nieuwe jaar vordert. Herhaalde vermeldingen van onderwerpen als onbeschoftheid van werknemers, lange wachttijden, teleurstelling in producten, onjuiste citatie-informatie, communicatiebarrières of toegankelijkheidsproblemen wijzen op de behoefte aan structurele oplossingen die rechtstreeks van invloed kunnen zijn op de winstgevendheid, waarbij al het mysterie uit de zaak wordt gehaald door openhartigheid van de consument .
Vanzelfsprekend zou 2022 ook het jaar moeten zijn waarin elk serieus bedrijf de aankoop van frauduleuze beoordelingen verbiedt. Een bedrijf leert niets nuttigs over zijn prestaties door zijn eigen lof te zingen.
7. Zoek overal naar optimisme en deel het met je community
Het kan een dappere daad zijn om moeilijkheden volledig onder ogen te zien en tegelijkertijd hoop te kiezen in moeilijke tijden. Als je in 2022 deze keuze maakt, kan een eerlijke maar optimistische communicatie je community echt van dienst zijn. Hier zijn drie positieve dingen die in het komende jaar onze kant op kunnen komen:
Nieuwe behandelingen voor covid-19 kunnen de lokale redding zijn
Hoewel de pandemie het gedrag van sommige groepen niet veranderde, en andere groepen hebben geëxperimenteerd met hun comfortzones bij het terugkeren naar activiteiten buitenshuis, heeft McKinsey goed werk verricht door de voortdurende voorzichtigheid van ongeveer de helft van de Amerikanen te volgen. Als in 2022 de geruchtenbelofte van een medicijn zoals Monulpiravir of Paxlovid wordt gerealiseerd, zal dit het grootste verschil zijn tussen het nieuwe jaar en de laatste twee. Aan het begin van de pandemie schatte Kaiser dat ongeveer ⅓ van de Amerikaanse volwassenen ernstige gevolgen riskeerde als ze besmet waren, vanwege hun leeftijd en medische toestand. Ik kan geen hoopvoller beeld bedenken dan vaccinaties en nieuwe COVID-19-behandelingen die mogelijk 90 miljoen mensen mogelijk maken om de wereld opnieuw in grotere veiligheid te begroeten.
Monopolieverliezen kunnen lokale bedrijfswinsten zijn
Is het u opgevallen dat antitrust dagelijks nieuws is geworden en dat zelfs een korte lijst van enkele van de recente onderzoeken met betrekking tot monopolies wijzen op een verschuiving in de regelgevende activiteit? Er zijn twee bronnen van potentiële voordelen voor kleine bedrijven. Ten eerste, als bestuursorganen bereid zijn om monopolies zoals Amazon en Walmart rechtstreeks aan te pakken, zou dit direct een eerlijkere marktplaats kunnen creëren voor lokale bedrijven. Twee, en dit is het aspect dat mij het meest interesseert: lokale bedrijven hebben de mogelijkheid om mee te gaan met de golf van anti-bigness van klanten die aan kracht lijkt te winnen.
In deze veranderende omgeving kan trots zijn dat ze klein zijn, een antwoord zijn op de ambities van shoppers van wie uit enquêtes blijkt dat ze als gevolg van de pandemie meer toegewijd zouden zijn om lokaal te winkelen zodra deze minder wordt (82%), dat doen omdat ze hun geld in de gemeenschap (57%) en kies ervoor om in de buurt te winkelen vanwege de unieke productselectie (61%). Dit zal geen gemakkelijke weg zijn, met name in de VS, maar ik zie hoop in een winkelend publiek dat kleine batches wil in plaats van massaproductie, wordt voorgelicht over de schade van het monopolie op lokale economieën, en dat een ingebouwde loyaliteit aan kleine bedrijven.
Gereguleerde technologie kan kleine bedrijven ondersteunen in plaats van ze te ondermijnen
Bekijk Squarespace’s “alles om alles te verkopen”-suite en meld je aan voor een virtueel evenement dat dit jaar wordt georganiseerd door de American Independent Business Alliance. Neem dan even de tijd om te beseffen hoe eenvoudig het wordt voor elke ondernemer met een geweldig lokaal bedrijfsidee om hun aanbod met immense verfijning op de markt te brengen terwijl ze ondersteuning in de buurt vinden in een Buy Local-vereniging.
Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om een goede, geoptimaliseerde website te bouwen, geweldige foto’s en video’s te maken, een winkelwagentje te krijgen dat net zo gemakkelijk is als de grote merken, om solidariteit te vragen met zakelijke collega’s en alle andere marketingstappen te nemen die leiden tot het 1:1 met een klant praten. Natuurlijk is het webdesign van jouw website erg belangrijk voor de buitenwereld, denk daarom ook eens aan je webdesign uitbesteden. Daarom is het punt dat we hopelijk nooit uit het oog verliezen in lokale zoekmarketing: alles wat we doen is bedoeld om mensen te verbinden en de kwaliteit van leven in lokale gemeenschappen te verhogen. Als regeringen hun werk doen om de economische en menselijke diversiteit te beschermen, kunnen we het onze doen om van onze dorpen en steden echt fijne plekken te maken om te wonen met toegankelijke goederen en diensten voor iedereen.
Dat is de hoop die ik zal koesteren in 2022, overal waar ik kom in de branche, en het is een optimisme dat ik hoop dat jij ook voelt en kunt delen met al je klanten in het nieuwe jaar dat voor ons ligt! Als je liever je zoekmachine laat optimaliseren, neem dan contact met ons op.
Bron: https://moz.com/blog/2022-local-seo-success