Wat is kwaliteitsinhoud?
Kwalitatieve inhoud is subjectief. Sommige mensen willen een samenvatting op beginnersniveau, terwijl anderen meer diepgang en deskundige inzichten willen. Inhoud van hoge kwaliteit zal beter zijn dan de inhoud die momenteel bestaat en lezers zullen het nuttig en gedenkwaardig vinden en zullen de inhoud waarschijnlijk delen.
Als SEO’s schrijven we meestal over dingen waar mensen naar op zoek zijn. Dit maakt de inhoud nuttig, maar als je veel sites met een hoge ranking leest, zeggen ze vaak hetzelfde. Als je de eerste paar resultaten leest, kan het lijken alsof je steeds opnieuw dezelfde inhoud leest. Er zijn veel modewoorden zoals 10x-inhoud of wolkenkrabberinhoud, maar het enige dat je echt hoeft te doen, is iets beters maken dan wat er is. Bij het schrijven van nieuwe content heb je een voordeel. Je kunt de inhoud zien die rangschikt, en dat is de lat die je moet overschrijden. Laten we eens kijken hoe dat te doen.
HOE KWALITEITSINHOUD TE CREËREN
Het creëren van kwaliteitsinhoud is deels wetenschap en deels kunst. Het vereist ook veel hard werk en expertise. SEO’s hebben toegang tot een heleboel gegevens. We kunnen zien:
- Alle dingen waar mensen naar zoeken met trefwoordonderzoek.
- Allemaal dingen waar topcontent voor staat.
- Alle dingen waar bestaande inhoud over praat.
Veel mensen die een zoekopdracht maken, zijn van plan om basisinformatie in een snel en gemakkelijk formaat te vinden. Inhoud die is georganiseerd, vereenvoudigd en gemakkelijk te lezen en te scannen is nuttig. Veel van de inhoud die door SEO’s wordt gemaakt, is bedoeld om in zoekmachines te scoren, maar het is ook nuttig voor gebruikers. We hebben de neiging om te behandelen waar gebruikers naar zoeken en vragen over het onderwerp te beantwoorden. Voor veel gebruikers zorgt dat soort inhoud voor een geweldige introductie tot een onderwerp. Het probleem is dat we in veel gevallen alleen maar expertise veinzen, of dat we schrijvers hebben die doen alsof. Om kwaliteitscontent te creëren, heb je echte expertise nodig. Je kunt jouw inhoud onderscheiden van wat er momenteel bestaat door:
- Deel jouw ervaringen, verhalen en inzichten.
- Inclusief gegevens die alleen voor je beschikbaar zijn.
- Een mening hebben, een unieke kijk of een ander standpunt.
Veel van de pagina’s die momenteel in de ranking staan, staan waarschijnlijk al jaren in de ranking. Mogelijk hebben ze hun inhoud in die tijd bijgewerkt en verfijnd om het beter te maken. Bestaande inhoud kan ook veel krachtige en relevante links bevatten. Er is een fenomeen waarbij inhoud met de hoogste rangorde meer links krijgt, waardoor het moeilijk te verslaan is. Je moet buitengewoon zijn en moeite doen om dergelijke inhoud te overwinnen. Het zal niet gemakkelijk zijn. Als je ze wilt verslaan, heb je waarschijnlijk een team van mensen nodig.
- Een SEO om het onderzoek te doen.
- Een geweldige schrijver en verteller.
- Een expert voor hun unieke inzichten.
- Een redacteur om eventuele fouten te corrigeren.
Elke persoon voegt waardevolle vaardigheden toe die nodig zijn om hoogwaardige inhoud te creëren. Het maken van dit soort inhoud kost meer moeite dan de meeste bedrijven bereid zijn te investeren. Zonder enige eerste resultaten te laten zien, kan het moeilijk zijn om buy-in te krijgen. Als je eenmaal een paar hits of eerste resultaten hebt, kan het veel gemakkelijker zijn om te pleiten voor de middelen die nodig zijn om deze inhoud te maken.
Een val waar veel bedrijven in trappen is het creëren van content als een eenmalige taak in plaats van een iteratief proces. Je kunt jouw huidige inhoud altijd verbeteren als je meer middelen heeft en betere resultaten wilt behalen. Dit is bijvoorbeeld eigenlijk de tweede keer dat ik dit artikel voor Search Engine Land schrijf. Ik schreef oorspronkelijk een stuk over kwaliteitsinhoud voor hen in 2016, en ik heb nu veel meer ervaring en expertise om te delen dan al die jaren geleden.
HOE KWALITEIT TE METEN
Het meten van kwaliteit is moeilijk omdat het subjectief is. Veel SEO’s kijken naar zaken als het aantal woorden en de dichtheid van zoekwoorden, maar dit zijn slechte statistieken. Sommige vragen, zoals de leeftijd van een persoon, kunnen volledig worden beantwoord met één cijfer. Je hebt niet hun hele levensverhaal nodig. Er is niet één juiste manier om kwaliteit te meten.
SEO’s willen misschien kijken naar:
- Ranglijsten.
- Verkeer.
- Koppelingen.
- vermeldingen.
- Sociale aandelen.
Bedrijven willen meten:
- Conversies.
- Gekwalificeerde leads.
- Omzet.
Je kunt ook zaken als gebruikerstevredenheid overwegen. Zoekmachines hebben de moeilijke taak om uit te zoeken wat goede resultaten zijn voor veel verschillende gebruikers met veel verschillende wensen en behoeften. Over het algemeen hebben ze de neiging om een verscheidenheid aan inhoud te tonen die voldoet aan verschillende gebruikersintenties, zodat elke persoon waarschijnlijk iets nuttigs voor hen zal vinden. Laten we eens kijken naar enkele van de richtlijnen die zoekmachines hebben gegeven voor het maken van inhoud.
HOE ZOEKMACHINES DENKEN OVER KWALITEITSINHOUD
Google heeft veel algoritmen gemaakt die bedoeld zijn om te bepalen welke inhoud het beste is voor gebruikers. Ze geven ook veel advies over wat ze zoeken. Enkele van de termen die ze gebruiken om het type inhoud te beschrijven waarnaar ze op zoek zijn, zijn:
- Deskundige.
- gezaghebbend.
- Betrouwbaar.
- Relevant.
- Nuttig, behulpzaam.
- Van hoge kwaliteit.
- Origineel.
- Uitgebreid.
- Interessant.
- Inzichtelijk.
- Feitelijk.
- Gedetailleerd.
- Innemend.
- Geloofwaardig.
- Informatief.
- Waardevol.
- Gebruikersgericht.
- Authentiek.
De meeste daarvan zijn subjectieve bijvoeglijke naamwoorden en zijn moeilijk te meten. Toch bieden ze veel begeleiding bij de vragen die hun ingenieurs zichzelf stellen en zelfs de begeleiding die ze hun kwaliteitsbeoordelaars geven.
KWALITEITSRICHTLIJNEN VOOR GOOGLE-WEBMASTERS
Google heeft kwaliteitsrichtlijnen, namelijk:
BASISPRINCIPES
- Maak pagina’s in de eerste plaats voor gebruikers, niet voor zoekmachines.
- Bedrieg je gebruikers niet.
- Vermijd trucs die bedoeld zijn om de positie van zoekmachines te verbeteren. Een goede vuistregel is of je het prettig vindt om uit te leggen wat je hebt gedaan aan een website die met je concurreert, of aan een Google-medewerker. Een andere nuttige test is om te vragen: “Helpt dit mijn gebruikers? Zou ik dit doen als zoekmachines niet bestonden?”
- Denk na over wat jouw website uniek, waardevol of boeiend maakt. Laat je website opvallen tussen anderen in je vakgebied.
SPECIFIEKE RICHTLIJNEN
Vermijd de volgende technieken:
- Automatisch gegenereerde inhoud bedoeld om zoekresultaten te manipuleren
- Deelnemen aan linkschema’s
- Pagina’s maken met weinig of geen originele inhoud
- verhullen
- Stiekeme omleidingen
- Verborgen tekst of links
- Doorway-pagina’s
- Geschraapte inhoud
- Deelnemen aan partnerprogramma’s zonder voldoende waarde toe te voegen
- Pagina’s laden met irrelevante zoekwoorden
- Pagina’s maken met kwaadaardig gedrag, zoals phishing of het installeren van virussen, trojans of andere badware
- Misbruik maken van gestructureerde gegevensopmaak
- Geautomatiseerde zoekopdrachten naar Google verzenden
Volg goede praktijken:
- Je site controleren op hacken en gehackte inhoud verwijderen zodra deze verschijnt
- Door gebruikers gegenereerde spam op je site voorkomen en verwijderen
GOOGLE OVER HET MAKEN VAN WAARDEVOLLE INHOUD
Dan is er nog dit gedeelte (gearchiveerd via de Wayback Machine) van de Webmaster Academy-cursus van Google, waarin richtlijnen werden gegeven voor het maken van ‘waardevolle inhoud’.
Als je begint met het maken van inhoud, zorg er dan voor dat je website:
- Nuttig en informatief is: als je een site voor een restaurant lanceert, kun je de locatie, openingstijden, contactgegevens, menu en een blog opnemen om aankomende evenementen te delen.
- Waardevoller en nuttiger dan andere sites is: als je schrijft over hoe je een hond moet trainen, zorg er dan voor dat jouw artikel meer waarde of een ander perspectief biedt dan de talrijke artikelen op internet over hondentraining.
- Geloofwaardig is : toon de geloofwaardigheid van je site door origineel onderzoek, citaten, links, recensies en getuigenissen te gebruiken. Een biografie van een auteur of getuigenissen van echte klanten kunnen de betrouwbaarheid en reputatie van je site een boost geven.
- Hoge kwaliteit is: de inhoud van jouw site moet uniek, specifiek en van hoge kwaliteit zijn. Het mag niet in massaproductie worden geproduceerd of op een groot aantal andere sites worden uitbesteed. Houd er rekening mee dat je inhoud in de eerste plaats moet worden gemaakt om bezoekers een goede gebruikerservaring te bieden, niet om goed te scoren in zoekmachines.
- Boeiend is: breng kleur en leven op je site door afbeeldingen van jouw producten, je team of jezelf toe te voegen. Zorg ervoor dat bezoekers niet worden afgeleid door spel-, stijl- en feitelijke fouten. Een buitensporig aantal advertenties kan ook afleidend zijn voor bezoekers. Betrek bezoekers door met hen te communiceren via regelmatige updates, commentaarvakken of widgets voor sociale media.
RICHTLIJNEN VOOR KWALITEITSBEOORDELAARS VAN GOOGLE
Het is de moeite waard om de Google Search Quality Ratings Guidelines (meerdere keren) te lezen. Ik heb hier enkele van de belangrijke onderdelen die specifiek zijn voor kwaliteit eruit gehaald:
4.1 Kenmerken van pagina’s van hoge kwaliteit
Pagina’s van hoge kwaliteit bestaan voor bijna elk nuttig doel, van het geven van informatie tot het aan het lachen maken van mensen tot het artistiek uitdrukken van het online kopen van producten of diensten. Wat maakt een pagina van hoge kwaliteit? Een pagina van hoge kwaliteit moet een gunstig doel hebben en dat doel goed bereiken. Bovendien hebben pagina’s van hoge kwaliteit de volgende kenmerken:
- • Hoog niveau van expertise, gezag en betrouwbaarheid (EAT).
- • Een bevredigende hoeveelheid MC van hoge kwaliteit, inclusief een beschrijvende of behulpzame titel.
- • Bevredigende website-informatie en/of informatie over wie verantwoordelijk is voor de website. Als de pagina voornamelijk bedoeld is om te winkelen of financiële transacties bevat, moet deze bevredigende klantenservice-informatie bevatten.
- • Positieve websitereputatie voor een website die verantwoordelijk is voor de MC op de pagina. Positieve reputatie van de maker van de MC, indien verschillend van die van de website.
4.2 Een bevredigende hoeveelheid hoofdinhoud van hoge kwaliteit
De kwaliteit van de MC is een van de belangrijkste criteria bij de beoordeling van de paginakwaliteit en informeert de EAT van de pagina. Voor alle soorten webpagina’s vereist het maken van MC van hoge kwaliteit een aanzienlijke hoeveelheid van ten minste een van de volgende zaken: tijd, moeite, expertise en talent/vaardigheid. Voor nieuwsartikelen en informatiepagina’s moet MC van hoge kwaliteit feitelijk accuraat zijn voor het onderwerp en moet worden ondersteund door consensus van experts waar een dergelijke consensus bestaat.
Voor elke pagina die je evalueert, besteedt je een paar minuten aan het onderzoeken van de MC voordat je er een conclusie over trekt. Lees het artikel, bekijk de video, bekijk de foto’s, gebruik de rekenmachine, speel het online spel, enz. Onthoud dat MC ook paginafuncties en functionaliteit bevat, dus test de pagina uit. Als de pagina bijvoorbeeld een productpagina op een winkelwebsite is, plaats je ten minste één product in de winkelwagen om te controleren of de winkelwagen werkt. Als de pagina een online spel is, besteed er dan een paar minuten aan om het te spelen.
Het doel van de pagina helpt je te bepalen wat inhoud van hoge kwaliteit voor die pagina betekent. Informatiepagina’s van hoge kwaliteit moeten bijvoorbeeld feitelijk juist, duidelijk geschreven en volledig zijn. Winkelinhoud van hoge kwaliteit moet gebruikers in staat stellen de producten te vinden die ze willen en de producten gemakkelijk te kunnen kopen. Humor of satire van hoge kwaliteit moet vermakelijk zijn, terwijl feitelijke nauwkeurigheid geen vereiste is zolang de pagina door gebruikers als satire wordt opgevat.
De hoeveelheid inhoud die nodig is om de pagina tevreden te stellen, hangt af van het onderwerp en het doel van de pagina. Een pagina van hoge kwaliteit over een breed onderwerp met veel beschikbare informatie zal meer inhoud hebben dan een pagina van hoge kwaliteit over een beperkter onderwerp. Hier zijn enkele voorbeelden van pagina’s met een bevredigende hoeveelheid MC van hoge kwaliteit.
HOE DEFINIEERT GOOGLE NUTTIGE INHOUD?
Google heeft ook praktische tips en vragen gegeven die je jezelf kunt stellen over enkele van zijn belangrijkste algoritme-updates: Panda, Core, Product Review en nuttige inhoud. SEO vriendelijke URL’s kunnen bijdragen aan goede resultaten. Er zijn ook 9 andere Google ranking factoren die je niet mag negeren.
HOE MICROSOFT BING DE KWALITEIT VAN INHOUD BESCHOUWT
Microsoft Bing biedt ook enkele richtlijnen die de kwaliteit van de inhoud opsplitsen in drie “pijlers”:
- Autoriteit: kunnen we deze inhoud vertrouwen?
- Utility: Is de inhoud nuttig en voldoende gedetailleerd?
- Presentatie: Is de inhoud goed gepresenteerd en gemakkelijk te vinden?
LAATSTE GEDACHTEN
Het creëren van kwaliteitscontent kost tijd, moeite, middelen en expertise. Je moet meer werk verzetten, creatiever zijn en meer kennis hebben dan degenen die je voorgingen om iets geweldigs te creëren. Als je het voor elkaar krijgt, kun je een gracht creëren die het voor anderen moeilijk maakt om over te steken. Zelfs als ze je kunnen overtreffen, kun je met een beetje meer werk misschien de eerste plaats van hen heroveren. Blijf doorgaan en maak er iets geweldigs van!
Bron: https://searchengineland.com/what-is-quality-content-251071
Bekijk al onze blogs