Checklist SEO

Wist je dat de eerste vijf posities in Google ruim 65 procent van alle kliks krijgt? Zonde dus als je hier niet tussen staat. De positie die je krijgt toebedeeld in Google hangt af van meer dan 200 factoren. Ga jij samen met ons voor pagina 1? Hieronder zie je al een aantal factoren voor SEO waar je rekening mee kunt houden.

De technische kant van je website

Ten eerste, moet een website snel en veilig zijn. Dit is eenvoudig te bekijken via Google Page Speed: hier geeft Google aan wat er wel goed gaat en wat er beter kan. De veiligheid wordt met name vanaf juli erg belangrijk. Het is de zogenaamde SSL-versleutelde verbinding. Dit wordt aangegeven vooraan de URL: deze begint met https en ernaast staat een groen slotjes en “veilig”. In juli geeft Google voordat je een website aanklikt eerst een melding dat de website niet veilig is als je nog geen veilige verbinding hebt. Laat dit daarom direct door ons voor je website regelen en neem contact met ons op.

Tot slot is het aan te raden om een sitemap.xml en robots.txt in je website te zetten. Op die manier worden je pagina’s beter geïndexeerd door Google en dat is natuurlijk goed voor je online vindbaarheid. Dit kun je eenvoudig via Webmaster Tools doen.

Een website met een perfecte usability

Usability staat voor de gebruiksvriendelijkheid van de website. Deze kun je verbeteren door te zorgen voor een duidelijke navigatie binnen je website. Een duidelijk pad dat bezoekers kunnen volgen, zorgt ervoor dat je bezoekers meerdere pagina’s bekijken en dus ook langer op je website blijven. Hierdoor daalt het bounce percentage. Allemaal factoren die bijdragen aan het behalen van een goede positie in Google.

Content is king

Content is en blijft nog steeds een van de meest belangrijke onderdelen van de website. Zorg voor unieke en heldere content die interessant is voor je bezoekers. Stel goede contentpijlers op. Lange teksten ziet Google graag, mits ze iets bijdragen. Breien om lange teksten te creëren is niet verstandig.

Een tweede punt is het doorvoeren van handige interne links tussen je pagina’s. Op die manier gids je zowel de gebruikers als de spider van Google door je website heen. Bovendien geef je met die interne links aan welke pagina’s belangrijk zijn binnen je website. Meer over linkbuilding. Lees meer over goed gebruik van ankerlinks om je bestemmingspagina’s te verbeteren.

Tot slot is het verstandig om sommige teksten te optimaliseren op zoekwoorden. Zo geef je aan waar de tekst op de website over gaat en eindig je hoger op dat zoekwoord. Meer informatie over SEO-teksten.

Heb je alle punten van deze checklist doorgevoerd? Dan zal je zien dat je weer wat verder stijgt in Google.

Meer informatie over SEO

Benieuwd wat wij met SEO voor je website kunnen betekenen? Plan dan vrijblijvend een afspraak in of bel ons op 085 – 2100 595.

Wil je meer verkeer naar je website?

Wij zijn Doelbewust en zorgen voor meer verkeer naar je website. Wil je dat ook?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen ambitieuze ondernemers met online succes en groei van hun bedrijf middels kennis gedreven online marketing.

Google Beoordelingen
4.4
Gebaseerd op 40 beoordelingen
js_loader
GRATIS STRATEGIEGESPREK

Plan een gratis telefonisch strategiegesprek in

Ook interessant voor jou

Wat is kwaliteitsinhoud?

Kwalitatieve inhoud is subjectief. Sommige mensen willen een samenvatting op beginnersniveau, terwijl anderen meer diepgang en deskundige inzichten willen. Inhoud van hoge kwaliteit zal beter zijn dan

Lees verder »