Verhoog Conversies Effectief | Conversie Optimalisatie
Conversie optimalisatie (CRO) voor meer aankopen op jouw website

Conversie optimalisatie (CRO) voor meer aankopen op jouw website

Er komt verkeer binnen op je website. Bijvoorbeeld via Google Ads, via zoeken (organic search) of de sociale media kanalen. Maar hoeveel procent gaat daadwerkelijk over tot koop? Heeft jouw website op dit moment torenhoge conversies of haken er toch veel klanten af? Maak gebruik van één van onze SEO specialisten en verhoog het rendement uit je website. Meer klanten betekent meer bestellingen!

 

Wat is conversie optimalisatie?

Je geeft geld uit aan SEO, Google Ads of Social Ads. En je wilt natuurlijk het maximaal haalbare resultaat! Hoeveel kost een conversie vanuit je Google Ads gemiddeld? Wat is het rendement van je Facebook Ads campagne? En hoeveel procent van je websitebezoekers levert een bestelling of lead op? Met conversie optimalisatie verhogen we het resultaat uit je online marketing.

Onze kernwaarden

Niets anders dan dolenthousiaste klanten.
Meetbare en mega transparante online marketing.
Gelukkige medewerkers die verantwoordelijkheid nemen.
Voorop lopen door continu te investeren in nieuwe kennis.

Met focus op een hogere conversie laat je niet onnodig klanten liggen

We zien vaak dat er bij online marketing veel focus is op het genereren van meer websitebezoekers. Bijvoorbeeld middels . Maar het is minstens zo belangrijk om de conversie van je website continu te monitoren en te verbeteren.  Op het moment dat je dit niet doet, laat je onnodig klanten liggen.

Het resultaat van het optimaliseren van de conversie van je website zorgt voor meer rendement uit al je marketing inspanningen. Zowel online als offline. Je investering in online marketing wordt rendabeler en je kunt dus als ondernemer harder groeien.

Doelbewust online marketing - Bastiaan aan het werk 3

Verschillende soorten conversie optimalisatie methodes

Er zijn veel verschillende conversie optimalisatie methodes. Middels A/B-testen maken we twee verschillende versies van bijvoorbeeld een webpagina. Vervolgens vergelijken we de prestaties van beide versies om te bepalen welke de hoogste conversie oplevert.

Je kunt ook het gedrag van bezoekers analyseren. Bijvoorbeeld middels heatmaps of sessie-opnames. Hierdoor leren we o.a. waar mensen klikken of afhaken.  Naast genoemde twee voorbeelden zijn er nog veel meer methodes voor het verhogen van je conversie.

Onze succesverhalen

Bax Houthandel
Bax Houthandel
15% daling CPC in Google Ads
187% stijging conversiepercentage
De Limospecialist
De Limospecialist
80% meer website gebruikers
31% stijging van conversieratio
Beleef Bosque
Beleef Bosque
Organisch verkeer met 69% gestegen
Vele lokale topposities in Google

Vraag een vrijblijvende conversie analyse aan!

Wellicht maak je al gebruik van een SEO specialist voor het genereren van meer bezoekers naar je website. Of besteed je het beheren van je Google Ads uit. Maar je vraagt je af of je conversies wel zijn zoals ze moeten zijn. Of dat ze veel hoger kunnen zijn.

We voeren graag een vrijblijvende conversie optimalisatie scan voor je uit. We brengen in kaart wat je huidige conversies zijn en vertellen je wat er beter kan voor het verhogen van je conversies.

Vrijblijvende conversie analyse

Doelbewust online marketing - bespreking en koffiekopje

Veelgestelde vragen

Met conversieoptimalisatie verhoog je de effectiviteit van bijvoorbeeld je website, Google Ads of Facebook Ads campagne. Als meer mensen overgaan tot (de gewenste) actie dan scoor je een hogere conversie.

Er zijn vele conversie optimalisatie methodes. Denk aan: A/B testen, het verbeteren van je call-to-actions, het vereenvoudigen van je aanmeldproces, verbeteren van de laadsnelheid van je website, het toevoegen van social proof elementen aan je website of de gebruiksvriendelijkheid van je website vergroten.

Een van de meest gebruikte conversieoptimalisatiemethoden is A/B-testen. A/B-testen is een methode waarbij twee versies (A en B) van een webpagina of element worden gemaakt en vervolgens tegelijkertijd getest bij een deel van de bezoekers.

Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB