Je geeft geld uit aan SEO, Google Ads of Social Ads. En je wilt natuurlijk het maximaal haalbare resultaat! Hoeveel kost een conversie vanuit je Google Ads gemiddeld? Wat is het rendement van je Facebook Ads campagne? En hoeveel procent van je websitebezoekers levert een bestelling of lead op? Met conversie optimalisatie verhogen we het resultaat uit je online marketing.
We zien vaak dat er bij online marketing veel focus is op het genereren van meer websitebezoekers. Bijvoorbeeld middels SEO of SEA. Maar het is minstens zo belangrijk om de conversie van je website continu te monitoren en te verbeteren. Op het moment dat je dit niet doet, laat je onnodig klanten liggen.
Het resultaat van het optimaliseren van de conversie van je website zorgt voor meer rendement uit al je marketing inspanningen. Zowel online als offline. Je investering in online marketing wordt rendabeler en je kunt dus als ondernemer harder groeien.
Er zijn veel verschillende conversie optimalisatie methodes. Middels A/B-testen maken we twee verschillende versies van bijvoorbeeld een webpagina. Vervolgens vergelijken we de prestaties van beide versies om te bepalen welke de hoogste conversie oplevert.
Je kunt ook het gedrag van bezoekers analyseren. Bijvoorbeeld middels heatmaps of sessie-opnames. Hierdoor leren we o.a. waar mensen klikken of afhaken. Naast genoemde twee voorbeelden zijn er nog veel meer methodes voor het verhogen van je conversie.
Wellicht maak je al gebruik van een SEO specialist voor het genereren van meer bezoekers naar je website. Of besteed je het beheren van je Google Ads uit. Maar je vraagt je af of je conversies wel zijn zoals ze moeten zijn. Of dat ze veel hoger kunnen zijn.
We voeren graag een vrijblijvende conversie optimalisatie scan voor je uit. We brengen in kaart wat je huidige conversies zijn en vertellen je wat er beter kan voor het verhogen van je conversies.
Met conversieoptimalisatie verhoog je de effectiviteit van bijvoorbeeld je website, Google Ads of Facebook Ads campagne. Als meer mensen overgaan tot (de gewenste) actie dan scoor je een hogere conversie.
Er zijn vele conversie optimalisatie methodes. Denk aan: A/B testen, het verbeteren van je call-to-actions, het vereenvoudigen van je aanmeldproces, verbeteren van de laadsnelheid van je website, het toevoegen van social proof elementen aan je website of de gebruiksvriendelijkheid van je website vergroten.
Een van de meest gebruikte conversieoptimalisatiemethoden is A/B-testen. A/B-testen is een methode waarbij twee versies (A en B) van een webpagina of element worden gemaakt en vervolgens tegelijkertijd getest bij een deel van de bezoekers.