Alles draait om conversie.
Wij leveren uw droomklanten.

Google Optimize: wat is het en wat kun je ermee?

Van betaalde versie als onderdeel van Google 360 vorig jaar, naar de gratis versie: Google heeft Google Optimize voor iedereen beschikbaar gesteld. Met deze tool kun je verschillende tests uitvoeren op je website om de conversie te verhogen én tevens je website te personaliseren.

Tests via Google Optimize

Je kunt verschillende tests uitvoeren met Google Optimize. Zo is het mogelijk om splittesten van pagina’s en onderdelen van pagina’s uit te voeren. Tevens kun je A/B testing op je pagina’s uitvoeren om het winstpercentage te verhogen van je website. Bovendien is het een tool die (in tegenstelling tot andere tools voor A/B testen) geïntegreerd kan worden met Google Analytics. Dat heeft als groot voordeel dat testdoelen eenvoudig kunnen worden ingesteld. Tot slot kun je ook kiezen voor multivariate testen en redirect-testen.

Personalisatie is er met name op het gebied van variatie van de content. Omdat niet al je bezoekers hetzelfde zijn kun je aan de hand van demografische kenmerken en het gedrag van de bezoeker content maken die perfect op de bezoeker aansluit.

Voordelen van de betaalde variant

Kies je voor de uitgebreide betaalde versie van Google Optimize dan heb je meer mogelijkheden. Met name het aantal testen dat je kunt doen is hoger, want bij de gratis variant is er vaak een beperking. Bijvoorbeeld:

  • je kunt meer testen tegelijk draaien;
  • je kunt meer multivariate testen doen;
  • je hebt de mogelijkheid meer dan 30 metrics toe te passen (met terugwerkende kracht);
  • je kunt de doelgroep bepalen via Google Analytics waarop het experiment wordt getest in de betaalde versie. Overigens kun je wel andere targeting technieken gebruiken via Google Optimize om je te richten op de juiste bezoekers.

Het enige nadeel van Google Optimize is dat je een test slechts via één account kunt beheren. Kortom, Google Optimize is een absolute aanrader om een keer uit te proberen. Het kost je immers niks.

Rapportage resultaten

Als je een experiment hebt opgezet, ben je natuurlijk benieuwd naar de resultaten. Let op dat je een experiment ten minste twee weken laat lopen voordat je de resultaten gaat bekijken en interpreteren. Er zijn drie rapport-tabbladen. Het eerste tabblad toont de winnaar van het experiment. Het tweede tabblad toont hoe elke variatie het heeft gedaan ten opzichte van je gestelde doelen. Ten slotte toont het derde tabblad meer gedetailleerde informatie zoals de verbetering ten opzichte van de originele website, de waarschijnlijkheid dat een testvariant een hogere conversie oplevert dan de originele website en de waarschijnlijkheid dat een van de varianten beter is dan alle andere varianten.

Meer weten over websites?

Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen met het maken van een website? Bel ons op 0318 – 240 240 of ga naar contact.

Een vraag of vrijblijvende afspraak?

Bel ons op 0318 – 240 240 of vul onderstaande formulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een visuele website voor M+N Projecten

Meer klanten voor Schipper Ede. Specialisten in schuifpuien.

“Er word met ons meegedacht om een site te maken die meer klanten trekt, en makkelijk is te gebruiken voor de klanten.”

George KuijkensPaintballcentrumdeunit.nl

“Persoonlijk, vakkundig, professioneel, service gericht en meedenkend.”

Youri SpekWenS Uitzendbureau

“Een professioneel bedrijf waar de klant voorop staat en goed wordt gecommuniceerd.”

Jerry RuijsBuro Ruijs

“Expertise, flexibiliteit, meedenken, pragmatisch, doelgericht. Dat was wat ik zocht en vond.”

Ellen SteenmeijerActief Consultancy

“Daarnaast zorgen ze ervoor dat mijn site goed vindbaar is voor de juiste doelgroep en levert dit mij veel klandizie op.”

Albert van Schaikvspt.nl

Top positie in Google: Noot Personenvervoer

InnovanTrailers: een prachtig bedrijf