fbpx

Retargeting

Iedereen heeft het wel eens meegemaakt. Je zoekt op Google naar een product wat je graag wil hebben. Je twijfelt even, en besluit vervolgens om je aankoop nog even uit te stellen. Bijvoorbeeld omdat je je bankgegevens niet bij de hand hebt, of omdat je eerst nog even met je partner wil overleggen.

Nog geen twee minuten laten open je op je telefoon de app van Facebook, en komt er een advertentie voorbij met precies ditzelfde product. Even later wil je je gmail account checken in de webbrowser, en komt hier opnieuw een advertentie voorbij met het product. Word je afgeluisterd? Dit kan toch geen toeval zijn? Je hebt hier te maken met retargeting.

Wat is retargeting?

Retargeting is een manier voor website-eigenaren om website bezoekers terug te halen naar hun website. Dit biedt enorme kansen met zich mee. Als website eigenaar kun je dus advertenties laten zien aan iedereen die al wel interesse heeft getoond in jouw diensten of producten (doordat ze jouw website hebben bezocht) maar nog niks hebben gekocht. Zo zorg je ervoor dat deze mensen jou niet vergeten, en ze op een later moment alsnog op jouw website een conversie kunnen doen.

Hoe werkt retargeting?

Door een stukje code van bijvoorbeeld Facebook op de website te plaatsen, weet Facebook dat een bezoeker op de website is geweest. Dit stelt de website eigenaar in staat om vervolgens advertenties op Facebook te laten zien aan iedereen die zijn pagina heeft bezocht. Ook kun je hiervoor mensen uitsluiten, die al wel een conversie hebben gedaan.

Hulp bij retargeting

Wil je een retargeting campagne opzetten, maar kom je er zelf niet helemaal uit? Het kan een behoorlijke klus zijn, zeker als je het nog nooit hebt gedaan. Wij helpen je graag als online marketing bureau in regio Ede! Neem vrijblijvend contact met ons op.

contact opnemen

Inhoud

Online marketing trends
en inzichten ontvangen?

(maximaal 1x per maand)