Online Marketing Strategie bepalen? | GRATIS SCAN ✳️
De slimste online marketing strategie voor maximale groei van je onderneming

De slimste online marketing strategie voor maximale groei van je onderneming

Je op maat gemaakte online marketing strategie is de sleutel tot jouw succes in de steeds veranderende digitale wereld. We begrijpen dat elk bedrijf uniek is, daarom ontwikkelen we strategieën die afgestemd zijn op jouw doelen, doelgroep en branche. Van zoekmachine optimalisatie tot sociale media, we creëren een holistische aanpak die je merk in de schijnwerpers zet. Meer leads in je website of meer bestellingen in je webshop: Daar gaat het om!

 

Bereik jouw doelgroep effectief

Een effectieve online marketing strategie begint met het identificeren van jouw doelgroep en hun behoeften. We gebruiken geavanceerde analytische tools om inzicht te krijgen in het gedrag en de interesses van je doelgroep, waardoor we gerichte en relevante campagnes kunnen creëren die hun aandacht trekken en hun betrokkenheid vergroten.

Multikanaals benadering voor optimaal bereik

Met de explosie van online kanalen is een multikanaals aanpak vaak essentieel. Onze strategie omvat een mix van tactieken, waaronder , sociale media marketing, content creatie en meer. Dit stelt ons in staat om je boodschap op het juiste moment en op de juiste plaats aan je doelgroep te leveren.

Welke marketingmix gaat het beste werken voor jouw bedrijf? Dat gaan we voor je in kaart brengen. We hebben meer dan 15 jaar ervaring in het bepalen van de beste online marketing strategie.

Doelbewust online marketing - Vincent - Léonne - Sophie
Doelbewust online marketing - tafelvoetballen en poolen - 2

Meetbare Resultaten en Continue Optimalisatie

Onze online marketing strategieën zijn gebaseerd op data en resultaten. We monitoren voortdurend de prestaties van je campagnes, analyseren de gegevens en passen onze aanpak aan om de beste resultaten te behalen. Hierdoor blijf je niet alleen relevant, maar behaal je ook een consistente groei.

Een sterke online aanwezigheid is van cruciaal belang in de digitale wereld. Onze strategieën helpen je om je merk op te bouwen en te versterken, zodat je je kunt onderscheiden van de concurrentie.

 

Onze kernwaarden

Niets anders dan dolenthousiaste klanten.
Meetbare en mega transparante online marketing.
Gelukkige medewerkers die verantwoordelijkheid nemen.
Voorop lopen door continu te investeren in nieuwe kennis.

Vrijblijvende online marketing strategie ontvangen?

Benieuwd hoe onze op maat gemaakte online marketing strategieën jouw bedrijf kunnen laten groeien? Laten we samen een vrijblijvende strategie bepalen die past bij jouw doelen en doelgroep.

Neem vandaag nog contact met ons op en laat ons je begeleiden naar een effectieve online aanpak die resultaten oplevert. Jouw succesverhaal begint hier!

Online marketing scan Contact >>

Doelbewust online marketing - Pooltafel - 1

Jouw online marketing strategie in 8 stappen

1. Definieer online marketing strategie doelen

Het is onmogelijk om succes te meten als je geen doelen hebt gesteld. Dus zorgt ervoor dat je de tijd neemt om een aantal concrete en in bepaalde tijd realistische doelen op te schrijven.

Elk bedrijf heeft verschillende doelen en jij zou een mix van korte-, middellange- en lange-termijn doelen moeten hebben. Een van je korte-termijn doelen kan bijvoorbeeld zijn om een specifiek aantal Facebookvolgers te hebben, terwijl een lange-termijn doel kan zijn om voor een bepaald keyword hoog te ranken in een zoekmachine.

Zorg dat je digitale marketing doelen overeenkomen met de algemene doelen van je bedrijf. Ieder bedrijf wil meer sales, maar je moet ook andere doelen hebben zoals een verbeterde ‘lifetime’ waarde van iedere klant en meer bekendheid van je merk.

2. Leer je doelgroep kennen

De volgende stap is om grondig onderzoek te doen en om je doelgroep echt te leren begrijpen – Wie zijn ze? Wat willen ze? En wat hebben ze nodig? Waar zijn ze online aanwezig?

Net als dat je geen online marketing strategie kunt opstellen zonder doelen te hebben, kun je ook niet succesvol worden zonder te weten op wie je digitale marketing precies gericht is.

Het maken van een klantpersona voor al je doelgroepen kan een goede oefening zijn om je publiek beter te leren kennen. Terwijl je dit doet zal je verschillende bronnen van data gebruiken om je publiek te onderzoeken (web en sociale media analytics, je eigen CRM, en klanten surveys) en een beeld te schetsen van een typische klant binnen al je verschillende doelgroepen.

Door alles wat je weet over een bepaalde doelgroep samen te voegen in één persona, kun je betere online marketing berichten en content maken omdat je niet meer bezig bent met iets te creëren wat iedereen aanspreekt. Dat is namelijk onmogelijk.

3. Houd je online vermogen goed bij

Succesvol worden met je online marketing strategie gaat allemaal over het opbouwen van vermogen. In de echte wereld horen je kantoorgebouwen, voorraden, computer hardware en voertuigen bij je vermogen. In het digitale rijk behoren je website, sociale media accounts en alle content die je al hebt tot je vermogen.

De meeste bedrijven hebben al een klein digitaal vermogen, tenzij ze echt net begonnen zijn. Om zo snel mogelijk de beste resultaten te krijgen, moet je een zo groot mogelijk vermogen opbouwen.

Start met de balans opmaken van wat je precies hebt. Je moet dus ook je websiteverkeer, mail lijst contacten, sociale media accounts en volgers, en alle content op je eigen en andere sites, waaronder blogs, infographics, e-books, video’s en alle andere digitale content, in kaart brengen voor je online marketing strategie.

Wanneer je een volledig beeld hebt van wat voor digitaal vermogen je precies hebt, kun je het meeste uit dat vermogen halen door bestaande content te gebruiken voor je nieuwe content (zoals een video gebruiken voor een blog of andersom) en door te werken aan de groei van je websiteverkeer en sociale media followers.

Gebruik wat je al hebt – het is echt niet nodig om helemaal opnieuw te beginnen, zelfs als je in het verleden nooit heel succesvol bent geweest met je digitale marketing.

4. Kies je marketingkanalen en online marketing strategie modellen

Er zijn veel verschillende soorten digitale marketing kanalen en zelfs de grootste bedrijven gebruiken ze niet allemaal.

Je kunt het beste een aantal strategieën kiezen om op te focussen en je inspanningen concentreren om op die gebieden succesvol te worden. Als je online aanwezigheid groeit, kun je altijd nog aan andere gebieden beginnen.

Een aantal soorten digitale marketing die je voor je online marketing strategie wilt kiezen zijn:

  • SEO (search engine optimization)
  • SEM (search engine marketing) en PPC (pay per click)
  • Email marketing
  • Social media marketing
  • Video marketing

Bovendien moet je ook het meeste halen uit de middelen die je tot je beschikking hebt door een aantal hoofdkanalen te kiezen om op te focussen.

In plaats van je sociale media aanwezigheid te vergroten op zo veel platforms als mogelijk is, moet je er gewoon een paar kiezen (bijvoorbeeld Facebook, Instagram en Twitter) en je focussen op je groei via deze kanalen.

5. Plan je content

Welke online marketingstrategie en kanalen je ook kiest, je hebt content nodig. Als je het persona van je klanten maakt, moet je al bedenken welk soort content jou kan helpen om aan de behoeftes van je doelgroep te voldoen en hun uitdagingen te overwinnen.

Toen je de balans op maakte van je digitale vermogen heb je misschien al wat content gezien die aan die beschrijving voldoet. Je kunt nu deze content gaan uitbreiden, verbeteren en de gaten op gaan vullen.

Je content moet op twee manieren werken:

  1. Het moet bruikbaar zijn voor je klanten en publiek
  2. Het moet je merk promoten en tot conversies en sales leiden

Je moet wel altijd zorgen dat de behoeftes van je klanten je prioriteit zijn als je content maakt. Sales en conversies komen vanzelf als je je prioriteit legt bij het creëren van waarde voor je klanten.

6. Leg je promotiestrategie vast

Het creëren van excellente content is maar het halve werk. Om succes te krijgen in de online marketing strategie moet je die content namelijk ook promoten.

Dit is waar je de digitale marketing kanalen en online marketing strategieën die je in stap 4 hebt gekozen gaat gebruiken om meer verkeer naar je content te genereren.

Bijvoorbeeld, wanneer je een nieuwe blogpost, kun je die posten op je sociale media accounts en hem in je nieuwste digitale nieuwsbrief zetten. Zorg dat je al je je content promoot en niet vergeet je oude content ook te promoten. Google onthult regelmatig nieuwe inhoudsupdates waar je uit kunt halen wat nou echt kwaliteitsinhoud is.

7. Automatiseer je workflow

Als je denkt dat dit veel werk is, dan heb je het goed! Maar je kan toch heel veel tijd besparen en het meeste uit je middelen halen als je marketing automatisering gebruikt om je flow op het werk te stroomlijnen.

Marketing automatisering platforms kunnen taken die zich blijven herhalen van je to-do lijst halen zodat je meer tijd hebt om je te focussen op het bouwen van relaties en je strategische online marketing planning. Je kunt bijvoorbeeld een groot deel van je sociale media activiteit automatiseren door content alvast toe te voegen en automatisch te posten op een zelf ingestelde tijd, en door dingen ook automatisch op andere sociale media kanalen te posten als je het op een van je hoofdkanalen hebt geplaatst.

Automatisering kan je ook helpen bij het opbouwen van betrokkenheid van je publiek en het verzorgen van je leads door middel van de ‘buying funnel’. Het is niet mogelijk om je volgers op een individuele basis bij te houden, tenzij de groep heel klein is. Maar automatisering maakt het wel mogelijk om je online marketing communicatie te personaliseren en je berichten te optimaliseren zodat je de beste resultaten krijgt.

8. Meet en optimaliseer

Het laatste deel van je online marketing strategie is ook meteen een van de belangrijkste aspecten. Het is essentieel om ervoor te zorgen dat je het succes van je content en campagnes regelmatig meet en dat je ze aanpast om de resultaten te optimaliseren.

De betrokkenheid, de conversies en het verkeer in de gaten houden geeft je waardevolle inzichten om je content strategie te verfijnen. En dit helpt je weer om in de toekomst succesvollere content te creëren.

Veelgestelde vragen

In het huidige online landschap onderscheid je jezelf pas echt met de kwaliteit van jouw online marketing. Een website opzetten en hier af en toe wat op plaatsen is daarbij lang niet meer genoeg. Zonder een goed doordachte online marketing strategie loop je veel potentiële klanten mis.

Het begrip online marketing is veelomvattend en bevat veel verschillende disciplines, zoals SEO, SEA, social media en remarketing. In de algemene zin zet je online marketing in om meer leads en conversies te generen en zo jouw bedrijf te doen groeien. Laat je jouw online marketing strategie uitbesteden aan Doelbewust Online Marketing, dan wordt jouw bedrijf opgepakt in de zoekmachine!

SEO is het optimaliseren van pagina’s om deze hoger te laten scoren in de organische zoekresultaten van Google. SEA is adverteren in zoekmachines: je betaalt hier geld om hoger in de zoekmachines te komen.

Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB