SEO bureau

Wil je meer verkeer naar je website? Voor meer verkoop en meer leads? Blijf je hangen op positie die niet veel verkeer opleveren? Maakt een SEO bureau beloftes niet waar? Wij maken het verschil door alles super concreet voor je te maken. Laat onze SEO specialisten een gratis SEO analyse maken. Ontdek hoe we zorgen voor concreet inzicht, overzicht en uitzicht.

Lego

Het SEO bureau met diepgaande kennis

Wij zijn Doelbewust en SEO is ons specialisme. Als SEO bureau is het belangrijk dat je extreem veel kennis van zaken hebt. Daarom spenderen we altijd 10% van onze tijd aan research en seo experimenten. Veel SEO bureau’s komen niet met concrete voorspellingen en bieden je vervolgens een jaarcontract. Wij maken het super concreet en dat kan ook prima zonder contract. Wij geloven dat klanten bij ons mogen blijven omdat we resultaat leveren. En niet omdat ze vastzitten aan een contract.

Vrijblijvende SEO scan ontvangen?

De eerste stap voor een succesvolle SEO campagne is het in kaart brengen van de huidige situatie. Laat één van onze specialisten van ons SEO bureau kosteloos jouw SEO groeimogelijkheden in kaart brengen. In de analyse vertellen we je onder andere:

  • Of jouw website technisch voldoet aan de eisen van zoekmachines;
  • Welke zoekwoorden het meest relevant zijn voor jouw website (aan de hand van het maandelijks zoekvolume, de online concurrentie en de huidige autoriteit van jouw website)
  • Hoeveel tijd onze specialisten nodig denken te hebben om jouw website te laten scoren.

Vraag de scan direct aan via onderstaan formulier. Heb vertrouwen, het is helemaal gratis en geeft altijd nieuwe inzichten!

WAARIN ZIJN WIJ ANDERS ALS SEO BUREAU?

Vaktermen zijn er genoeg bij SEO bureau’s. Maar zit je te wachten op gesprekken met allemaal vakjargon of wil je gewoon resultaat? Wij vinden het fijn dat je goed snapt hoe Google werkt. Dat kan echter ook in begrijpbare taal. Tevens vinden we het belangrijk dat je concreet weet wat je kunt gaan verwachten. Binnen welke termijn en voor welke investering mag je welk resultaat verwachten? Super concreet & helder taalgebruik. Hoe onze klanten hierop reageren? “Wow, kan het ook zo!”. Als online marketing bureau hebben we daar steeds focus op! Inzicht, overzicht en uitzicht.

OP DE EERSTE PAGINA OF ÉCHT BOVENAAN IN GOOGLE? DAT MAAKT NOGAL UIT.

Op de laatste plek op de eerste pagina van Google krijg je gemiddeld 1 à 2% van de kliks. Op de 5e plek gemiddeld 7%. Het grote klikfeest vindt plaats in de top posities. Logisch dat we daar dus voor gaan. Want bovenaan in Google ligt de groei voor je bedrijf. Bovenaan in Google ligt jouw (online) succes. Natuurlijk wil iedereen bovenaan staan en is de concurrentie groot. Vooral op hele concurrerende zoektermen. Wij omarmen deze uitdagingen. Want als SEO bureau hebben wij diepgaande kennis welke ons het vertrouwen geeft op beloftes richting jou waar te maken. 

WAAROM ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE?

  • Men klikt veel meer op organische links dan op Google Ads
  • Meer relevant verkeer naar je website
  • Straal autoriteit uit door boven je concurrenten te staan
  • Op belangrijke zoektermen zichtbaar bij je prospects en klanten

WELKOM IN DE WERELD VAN HET SEO BUREAU DAT HOUDT VAN CONCREET

Wil je meer weten over de werkwijze van ons SEO bureau? Lees onderstaande verdere verdieping. Nu direct actie? Bel ons op: 0318 – 240 240, mail naar: info@doelbewust.nl of vraag een vrijblijvende SEO scan aan.

VERDIEPING: SEARCH ENGINE OPTIMALISATION?

Ben je nog niet helemaal thuis in de SEO wereld? Ten eerste: Dat hoeft ook niet. Tijdens een afspraak leggen we graag in eenvoudige taal uit hoe Google werkt. En hoe we zorgen voor resultaat. Wil je je toch wat meer verdiepen in de wereld van een seo bureau? Lees dan deze verdere verdieping. Over 5 minuten heb je meer kennis van SEO.

seo bureau

*meer dan 200 factoren bepalen de volgorde van de resultaten in Google

Search engine optimalisation (SEO) noemt men in het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. Google heeft in Nederland een marktdominantie van meer dan 95%. Vandaar dat wij het bij SEO vaak gewoon hebben over: Hoog in Google komen. Want waarom focussen op minder dan 5% van de markt? En als je hoog in Google staat dan sta je over het algemeen ook goed in andere zoekmachines.

HET VERSCHIL TUSSEN SEO EN SEA

SEO (Search Engine optimalisatie) zorgt voor hogere organische posities in Google. Ofwel: In de natuurlijke resultaten hoger in Google staan. SEA staat voor Search Engine Advertising. Ofwel: Adverteren in Google voor meer verkeer naar je website. Adverteren in Google gaat middels het Google Ads programma. Gemiddeld klikt tussen de 5 en de 15% op de gesponsorde Google Ads links. Ofwel: Veel mensen slaan de betaalde advertenties over. De massa klikt op de organische links. Dit onderstreept nog maar eens het belang van SEO voor meer bezoekers naar je website.

ELKE POSITIE HOGER = EXPONENTIËLE GROEI IN JE VERKEER

Stel je staat op de 10e, ofwel laatste plek van de eerste pagina. Yes! Je staat op de eerste pagina. Goed gedaan door jezelf of door je SEO bureau. Maar wist je dat dit maar 1 tot 2% van de bezoekers oplevert. Op de 5e plek krijg je gemiddeld 7% van de bezoekers en op de eerste plek tussen de 35 en de 40%. Natuurlijk zijn dit gemiddelde. Per zoekterm kan dit omhoog en omlaag afwijken. Maar het geeft wel duidelijk aan dat elke positie hoger een exponentiële groei in het aantal bezoekers naar je website oplevert. Vandaar dat wij ook altijd gaan voor top posities. 

CTR Google Search

*Expontentieel meer verkeer met hogere posities in Google

WAAR ZOEKEN JE PROSPECTS OP?

Je wilt vindbaar worden in Google. Maar hoe bepaal je wat de juiste zoekwoorden zijn? Voor veel SEO bureau’s is het uitzoeken van de juiste zoekwoorden de eerste stap in SEO. De juiste zoekwoorden bepalen vereist het om goed door te kunnen vragen bij je klanten. Welke diensten verkoop je het liefst? Wat zijn je ideale klanten? Hoe verwacht je zelf dat je klanten je online zullen zoeken? Vervolgens gaan we een zoekwoordenanalyse uitvoeren. Hier gebruiken we de keywordplanner van Google Ads voor. Deze geeft aan hoe vaak er gemiddeld op bepaalde woorden gezocht wordt. Tevens geeft deze bij het intikken van zoekwoorden suggesties.

zoekwoordenanalyse uitvoeren

* Voorbeeld van SEO zoektermen met zoekvolume en huidige posities

Uiteindelijk komt hier een lijst uitrollen welke besproken wordt met de klant. We bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn en welke minder. Bij het kiezen van de juiste zoekwoorden is het ook verstandig om naar je concurrenten te kijken. Wie staat er nu bovenaan met een zoekterm? En hoe groot is de kans om hier boven te komen. Voorbeeld: Je kunt je vast voorstellen dat het makkelijker is om vindbaar te worden op “Kapsalon Veenendaal” dan landelijk op “autoverzekering”. Dit brengen we in kaart met een concurrentieanalyse.

HET COMPLEXE GOOGLE ALGORITME

Als SEO bureau wil je continu weten hoe het Google algoritme werkt en evolueert. Het Google algoritme is een complexe formule welke bepaald wie er bovenaan of onderaan in de zoekmachine komt. Er zijn meer dan 200 factoren waar Google naar kijkt. Het Google algoritme veranderd continu. Het aanpassen van het Google algoritme doet Google vooral om er steeds weer voor te zorgen dat de meest relevante websites bovenaan komen. En om websites welke Google voor de gek proberen te houden achteraan te zetten. Het is aan het SEO bureau om steeds weer op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het Google algoritme. Alle factoren waar Google naar kijkt kan je in grote lijnen opdelen in een aantal delen:

  • De techniek van je website
  • De content op je website
  • De populariteit van je website
  • Click Through Rate (CTR) vanaf Google
  • Je bouncepercentage

Natuurlijk zijn er meer factoren die van belang zijn dan bovenstaande. Maar pak je bovenstaande factoren goed aan dan ga je hele grote stappen maken in je posities. Lees hieronder hoe bovenstaande onderdelen invloed hebben op je SEO.

DE TECHNIEK VAN JE WEBSITE

Laadt je website snel? Is hij geschikt voor mobiel (responsive webdesign)? Is de technische opbouw van je website goed? Heeft je website een SSL certificaat? Google kijkt naar vele facetten om te bepalen of je website technisch op orde is. Het gaat Google hierbij vooral om de gebruikerservaring. Een trage website bezoek je liever niet. Een website die niet geschikt is voor mobiel werkt niet handig. Google beloont websites die optimaal zijn voor de gebruiker. Je kunt overigens zelf testen hoe snel je website is middels de PageSpeed Insights.

DE CONTENT OP JE WEBSITE

Content is king roept men vaak! Dat klopt inderdaad. Echter: Het is je stevige fundament voor SEO. Focus je verder op niks dan wordt het vaak nog heel lastig om echt hoog in Google te komen. Wil je vindbaar zijn op een bepaald onderwerp? Dan moet Google natuurlijk wel goed een zoekwoord kunnen koppelen aan een pagina binnen je website. En dat kan alleen door het zoekwoord op de juiste manieren in je tekst te verwerken. Teveel? Google ziet dit als onnatuurlijk en gaat je daar niet voor belonen? Te weinig? Google snapt dan niet dat je graag vindbaar wilt zijn op dat zoekwoord.

SEO bureau - content is king

Uiteindelijk is het aan het SEO bureau om een SEO tekst te schrijven welke de juiste balans heeft. En heel belangrijk: Schrijf niet voor Google. Schrijf primair voor de bezoeker op je website. We zien nogal eens dat een tekst slechts geschreven wordt met Google in het achterhoofd. Je krijgt dan onnatuurlijke teksten die gekunsteld overkomen. Google onthult regelmatig nieuwe inhoudsupdates. Daarin wordt regelmatig vertelt hoe je kwaliteitsinhoud kunt realiseren. 

DE POPULARITEIT VAN JE WEBSITE

Is een pagina relevant om hoog in Google te zetten als er een specifiek zoekterm ingevuld wordt? Dat wil Google bij elke zoekterm bepalen. Daarbij wordt er gekeken naar de content op de website. Maar stel dat er 100 websites zijn met allemaal een goed geschreven stuk tekst. Een tekst waar Google het zoekwoord goed in terug ziet komen. Hoe gaat Google dan bepalen wie hij bovenaan zet? De populariteit van je website is een hele belangrijk factor om te bepalen of je bovenaan komt. En hoe bepaald Google deze populariteit? Als Google op het internet ziet dat veel andere websites wijzen naar een pagina in jouw website. Dan heb je blijkbaar wat goeds op deze pagina staan. Blijkbaar is deze pagina relevant voor het internet.

seo backlinks linkbuilding

Links vanaf andere websites naar pagina’s in jouw website hebben dus een positief effect op je Google ranking. Zulk soort links noemt men ook wel backlinks. Google kijkt daarbij naar de populariteit van de website waar je opstaat. Is dit zelf een populaire website? Dan heeft dit een groter effect dan dat je op een niet populaire website staat. En staat er op de pagina waar je een link hebt relevante content? Ofwel: Ziet Google een overeenkomst tussen jouw pagina qua onderwerp en het onderwerp waar je een link op hebt? Dan telt deze link nog harder mee voor je populariteit.

LINKBUILDING VOOR HOGERE POSITIES

Het beïnvloeden van je populariteit kan middels linkbuilding. Met linkbuilding ga je online plekken zoeken waar je artikels, tekstjes e.d. kunt plaatsen welke linken naar je website. Linkbuilding is een complex geheel. Maak je niet de juiste links dan kan Google het snel als negatief bestempelen. Het effect? Meer links naar je website, maar niet stijgen in Google maar dalen. De kwaliteiten van een SEO bureau komen pas echt boven drijven in hun kennis van linkbuilding. Goede linkbuilding maakt een verschil van dag en nacht.

SEO linkbuilding specialist

*Als SEO bureau zien we graag een stijging in het aantal links naar je website.

CLICK THROUGH RATE (CTR) VANAF GOOGLE

Wat is een CTR? Stel dat je 100 x getoond wordt in de Google resultaten. En 5 x wordt er op jou geklikt. Dan heb je een CTR van 5%. Stel je nu voor dat je heel hard gewerkt hebt aan je vindbaarheid en je bent enorm gestegen. Je staat op één in Google. Feest! Maar wat blijkt: Niemand klikt op jou. Blijkbaar sluit de manier waarop je zichtbaar bent in de resultaten niet aan bij de behoefte van de gebruiker.  Zou het dan niet logisch zijn dat Google je lager in de zoekmachine zet? Immers: Je vermelding blijkt niet relevant te zijn. Het tegenovergestelde werkt ook: Stel je staat op plek 8 en je krijgt gemiddeld meer kliks dan wat normaal is voor die positie. Dan stijg je harder omhoog. Je CTR’s in Google kan je controleren via Search Console. Ga je met SEO aan de slag, zorg er dan voor dat je je aanmeld bij search console.

google ctr voorbeeld 2
google ctr voorbeeld 1

Bekijk bovenstaande twee vermeldingen in Google. Beide staan in Google vermeld als ik zoek op “fiets kopen”. De bovenste valt door meer tekst, betere tekst, beoordelingen (gele sterren) en veel andere elementen veel meer op dan de onderste. Besteed dus veel aandacht aan je vermelding in Google. Daar ligt veel winst.

BOUNCEPERCENTAGES

Een bounce betekent: iemand komt op je website maar klikt nergens op en gaat weer weg. Stel dat 1 op de 10 mensen niks doen op je website en deze weer verlaten, dan heb je een bouncepercentage van 10%. Iemand heeft vanaf Google op jou geklikt. Je hebt een bezoeker naar je website. Maar deze bezoeker vindt niet wat hij nodig heeft en gaat snel weer terug naar de zoekmachine. Daar gaat hij op andere resultaten klikken of hij verfijnt z’n zoekactie. Google redeneert dan: Blijkbaar was de informatie op je website niet goed passend bij de bezoeker. Gebeurt dit veel dan doet Google hetzelfde als bij een lage CTR. Google zet je lager in de zoekmachine. Voor goede SEO is het dus ook belang dat je een spetterende en perfect aansluitende website hebt. Qua ontwerp, content en call-to-actions. Een call-to-action is iets in je website waar je van wil dat ze op klikken. Denk aan: het invullen van een formulier, het doorgaan naar je contactpagina of het drukken op een knop of link.

seo specialist gaat voor meer organisch verkeer

*meer oganisch verkeer door SEO

WAT DOEN WIJ ALS SEO BUREAU ALLEMAAL OM JE HOOG IN GOOGLE TE ZETTEN?

Zoals gezegd zijn er meer dan 200 factoren waar Google naar kijkt. Als SEO bureau moet je exact weten wat je wanneer moet doen voor niet alleen snelle stijgingen. Maar ook om een duurzame stijging neer te zetten. Ons werk bestaat o.a. uit:

  • De beste en meest passende zoekwoorden bepalen
  • Per zoekwoord inschatten hoe je concurrentiepositie is
  • Steeds weer je concurrenten in ’t vizier hebben
  • Zorgen voor hoge conversies per zoekterm
  • De opbouw van je website zo goed mogelijk inrichten
  • De beste SEO teksten maken welke Google waardeert.
  • Regelmatig zorgen voor frisse nieuwe content in je website
  • Je interne linkbuilding slim opbouwen
  • Zorgen voor relevante links vanaf andere websites (linkbuilding)
  • Zorgen voor lage bouncepercentages en hoge CTR’s

Complexe materie? Dat vinden we wellicht ook over jouw werk. Ieder z’n expertise. Daarom zeggen wij graag: Laat internet marketing over aan specialisten en focus je zelf op je bedrijf en klanten.

VEEL GESTELDE VRAGEN:

Wat doet een SEO bureau?

Een SEO bureau zorgt ervoor dat je hoger in de organische zoekresultaten van Google komt. Met als doel om meer bezoekers naar je website te krijgen.

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. SEO bestaat uit technieken om hoger in de organische zoekresultaten van Google te komen.

Maakt de ligging van een SEO bureau uit?

Als SEO bureau liggen wij midden in het land, namelijk in Veenendaal. De ligging maakt in principe niet uit. We hebben namelijk veel tevreden klanten door heel het land. Zo hebben we bijvoorbeeld veel SEO Utrecht, SEO Apeldoorn en SEO Amersfoort klanten.

Hoe werkt SEO?

Google kijkt naar meer dan 200 factoren om te bepalen of je onderaan of bovenaan in de zoekmachine komt. De content op je website moet hiervoor optimaal geschreven zijn. Daarnaast zijn de techniek van je website en linkbuilding belangrijke factoren in het rankingproces.

Wil je meer verkeer naar je website?

Wij zijn Doelbewust en zorgen voor meer verkeer naar je website. Wil je dat ook?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij helpen ambitieuze ondernemers met online succes en groei van hun bedrijf middels kennis gedreven online marketing.

Google Beoordelingen
4.4
Gebaseerd op 39 beoordelingen
js_loader
GRATIS STRATEGIEGESPREK

Plan een gratis telefonisch strategiegesprek in