“Toppers! Erg blij met de overstap die we hebben gedaan 1 jaar geleden qua SEO. Denken mee, houden ons goed op de hoogte. Gaan niet voor een positie 3, 4 of 5, maar een 1 en een 2.”
Wij zijn Doelbewust en SEO is ons specialisme. Als SEO bureau is het belangrijk dat je veel kennis van zaken hebt. Daarom spenderen we altijd 10% van onze tijd aan research en SEO experimenten. Veel SEO bureau’s komen niet met concrete voorspellingen en bieden je vervolgens een jaarcontract. Wij maken het concreet en dat kan ook prima zonder contract. Wij geloven dat klanten bij ons mogen blijven omdat we resultaat leveren. En niet omdat ze vastzitten aan een contract.
Focus op maximale groei. Een fijne en effectieve samenwerking en mega transparante online marketing. Hier zorgen we voor, middels onze bewezen Doelbewust 4S methode:
De eerste stap voor een succesvolle SEO campagne is het in kaart brengen van de huidige situatie. Laat één van onze specialisten van ons SEO bureau kosteloos jouw SEO groeimogelijkheden in kaart brengen. In de analyse vertellen we je onder andere:
Vraag de scan direct aan via onderstaan formulier. Heb vertrouwen, het is helemaal gratis en geeft altijd nieuwe inzichten!
Vaktermen zijn er genoeg bij SEO bureau’s. Maar zit je te wachten op gesprekken met allemaal vakjargon of wil je gewoon resultaat? Wij vinden het fijn dat je goed snapt hoe Google werkt. Dat kan echter ook in begrijpbare taal. Tevens vinden we het belangrijk dat je concreet weet wat je kunt gaan verwachten. Binnen welke termijn en voor welke investering mag je welk resultaat verwachten? Concreet & helder taalgebruik. Hoe onze klanten hierop reageren? “Wow, kan het ook zo!”. Als online marketing bureau hebben we daar steeds focus op! Inzicht, overzicht en uitzicht.
Op de laatste plek op de eerste pagina van Google krijg je gemiddeld 1 à 2% van de kliks. Op de 5e plek gemiddeld 7%. Het grote klikfeest vindt plaats in de top posities. Logisch dat we daar dus voor gaan. Want bovenaan in Google ligt de groei voor je bedrijf. Bovenaan in Google ligt jouw (online) succes. Natuurlijk wil iedereen bovenaan staan en is de concurrentie groot. Vooral op hele concurrerende zoektermen. Wij omarmen deze uitdagingen. Want als SEO bureau hebben wij diepgaande kennis welke ons het vertrouwen geeft op beloftes richting jou waar te maken.
Wil je meer weten over de werkwijze van ons SEO bureau? Lees onderstaande verdere verdieping. Nu direct actie? Bel ons op: 0318 – 240 240, mail naar: info@doelbewust.nl of vraag een vrijblijvende SEO scan aan.
Ben je nog niet helemaal thuis in de SEO wereld? Ten eerste: Dat hoeft ook niet. Tijdens een afspraak leggen we graag in eenvoudige taal uit hoe Google werkt. En hoe we zorgen voor resultaat. Wil je je toch wat meer verdiepen in de wereld van een seo bureau? Lees dan deze verdere verdieping. Over 5 minuten heb je meer kennis van SEO.
*meer dan 200 factoren bepalen de volgorde van de resultaten in Google
Search engine optimalisation (SEO) noemt men in het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. Google heeft in Nederland een marktdominantie van meer dan 95%. Vandaar dat wij het bij SEO vaak gewoon hebben over: Hoog in Google komen. Want waarom focussen op minder dan 5% van de markt? En als je hoog in Google staat dan sta je over het algemeen ook goed in andere zoekmachines.
SEO (Search Engine optimalisatie) zorgt voor hogere organische posities in Google. Ofwel: In de natuurlijke resultaten hoger in Google staan. SEA staat voor Search Engine Advertising. Ofwel: Adverteren in Google voor meer verkeer naar je website. Adverteren in Google gaat middels het Google Ads programma. Gemiddeld klikt tussen de 5 en de 15% op de gesponsorde Google Ads links. Ofwel: Veel mensen slaan de betaalde advertenties over. De massa klikt op de organische links. Dit onderstreept nog maar eens het belang van SEO voor meer bezoekers naar je website.
Stel je staat op de 10e, ofwel laatste plek van de eerste pagina. Yes! Je staat op de eerste pagina. Goed gedaan door jezelf of door je SEO bureau. Maar wist je dat dit maar 1 tot 2% van de bezoekers oplevert. Op de 5e plek krijg je gemiddeld 7% van de bezoekers en op de eerste plek tussen de 35 en de 40%. Natuurlijk zijn dit gemiddelde. Per zoekterm kan dit omhoog en omlaag afwijken. Maar het geeft wel duidelijk aan dat elke positie hoger een exponentiële groei in het aantal bezoekers naar je website oplevert. Vandaar dat wij ook altijd gaan voor top posities.
*Expontentieel meer verkeer met hogere posities in Google
“Toppers! Erg blij met de overstap die we hebben gedaan 1 jaar geleden qua SEO. Denken mee, houden ons goed op de hoogte. Gaan niet voor een positie 3, 4 of 5, maar een 1 en een 2.”
“Doelbewust combineert de specialismen voor de klanten geruisloos. Het bouwen van de website, mailverkeer, de vindbaarheid. Dat werkt ideaal en heet synergie!”
“Slimme, professionele gasten en staan altijd voor je klaar. Ook bij ambitieuze klantenwensen denken ze oplossingsgericht met je mee.”
Je wilt vindbaar worden in Google. Maar hoe bepaal je wat de juiste zoekwoorden zijn? Voor veel SEO bureau’s is het uitzoeken van de juiste zoekwoorden de eerste stap in SEO. De juiste zoekwoorden bepalen vereist het om goed door te kunnen vragen bij je klanten. Welke diensten verkoop je het liefst? Wat zijn je ideale klanten? Hoe verwacht je zelf dat je klanten je online zullen zoeken? Vervolgens gaan we een zoekwoordenanalyse uitvoeren. Hier gebruiken we de keywordplanner van Google Ads voor. Deze geeft aan hoe vaak er gemiddeld op bepaalde woorden gezocht wordt. Tevens geeft deze bij het intikken van zoekwoorden suggesties.
* Voorbeeld van SEO zoektermen met zoekvolume en huidige posities
Uiteindelijk komt hier een lijst uitrollen welke besproken wordt met de klant. We bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn en welke minder. Bij het kiezen van de juiste zoekwoorden is het ook verstandig om naar je concurrenten te kijken. Wie staat er nu bovenaan met een zoekterm? En hoe groot is de kans om hier boven te komen. Voorbeeld: Je kunt je vast voorstellen dat het makkelijker is om vindbaar te worden op “Kapsalon Veenendaal” dan landelijk op “autoverzekering”. Dit brengen we in kaart met een concurrentieanalyse.
Als SEO bureau wil je continu weten hoe het Google algoritme werkt en evolueert. Het Google algoritme is een complexe formule welke bepaald wie er bovenaan of onderaan in de zoekmachine komt. Er zijn meer dan 200 factoren waar Google naar kijkt. Het Google algoritme veranderd continu. Het aanpassen van het Google algoritme doet Google vooral om er steeds weer voor te zorgen dat de meest relevante websites bovenaan komen. En om websites welke Google voor de gek proberen te houden achteraan te zetten. Het is aan het SEO bureau om steeds weer op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het Google algoritme. Alle factoren waar Google naar kijkt kan je in grote lijnen opdelen in een aantal delen:
Natuurlijk zijn er meer factoren die van belang zijn dan bovenstaande. Maar pak je bovenstaande factoren goed aan dan ga je hele grote stappen maken in je posities. Lees hieronder hoe bovenstaande onderdelen invloed hebben op je SEO.
Laadt je website snel? Is hij geschikt voor mobiel (responsive webdesign)? Is de technische opbouw van je website goed? Heeft je website een SSL certificaat? Google kijkt naar vele facetten om te bepalen of je website technisch op orde is. Het gaat Google hierbij vooral om de gebruikerservaring. Een trage website bezoek je liever niet. Een website die niet geschikt is voor mobiel werkt niet handig. Google beloont websites die optimaal zijn voor de gebruiker. Je kunt overigens zelf testen hoe snel je website is middels de PageSpeed Insights.
Content is king roept men vaak! Dat klopt inderdaad. Echter: Het is je stevige fundament voor SEO. Focus je verder op niks dan wordt het vaak nog heel lastig om echt hoog in Google te komen. Wil je vindbaar zijn op een bepaald onderwerp? Dan moet Google natuurlijk wel goed een zoekwoord kunnen koppelen aan een pagina binnen je website. En dat kan alleen door het zoekwoord op de juiste manieren in je tekst te verwerken. Teveel? Google ziet dit als onnatuurlijk en gaat je daar niet voor belonen? Te weinig? Google snapt dan niet dat je graag vindbaar wilt zijn op dat zoekwoord.
Uiteindelijk is het aan het SEO bureau om een SEO tekst te schrijven welke de juiste balans heeft. En heel belangrijk: Schrijf niet voor Google. Schrijf primair voor de bezoeker op je website. We zien nogal eens dat een tekst slechts geschreven wordt met Google in het achterhoofd. Je krijgt dan onnatuurlijke teksten die gekunsteld overkomen. Google onthult regelmatig nieuwe inhoudsupdates. Daarin wordt regelmatig vertelt hoe je kwaliteitsinhoud kunt realiseren.
Is een pagina relevant om hoog in Google te zetten als er een specifiek zoekterm ingevuld wordt? Dat wil Google bij elke zoekterm bepalen. Daarbij wordt er gekeken naar de content op de website. Maar stel dat er 100 websites zijn met allemaal een goed geschreven stuk tekst. Een tekst waar Google het zoekwoord goed in terug ziet komen. Hoe gaat Google dan bepalen wie hij bovenaan zet? De populariteit van je website is een hele belangrijk factor om te bepalen of je bovenaan komt. En hoe bepaald Google deze populariteit? Als Google op het internet ziet dat veel andere websites wijzen naar een pagina in jouw website. Dan heb je blijkbaar wat goeds op deze pagina staan. Blijkbaar is deze pagina relevant voor het internet.
Links vanaf andere websites naar pagina’s in jouw website hebben dus een positief effect op je Google ranking. Zulk soort links noemt men ook wel backlinks. Google kijkt daarbij naar de populariteit van de website waar je opstaat. Is dit zelf een populaire website? Dan heeft dit een groter effect dan dat je op een niet populaire website staat. En staat er op de pagina waar je een link hebt relevante content? Ofwel: Ziet Google een overeenkomst tussen jouw pagina qua onderwerp en het onderwerp waar je een link op hebt? Dan telt deze link nog harder mee voor je populariteit.
Het beïnvloeden van je populariteit kan middels linkbuilding. Met linkbuilding ga je online plekken zoeken waar je artikels, tekstjes e.d. kunt plaatsen welke linken naar je website. Linkbuilding is een complex geheel. Maak je niet de juiste links dan kan Google het snel als negatief bestempelen. Het effect? Meer links naar je website, maar niet stijgen in Google maar dalen. De kwaliteiten van een SEO bureau komen pas echt boven drijven in hun kennis van linkbuilding. Goede linkbuilding maakt een verschil van dag en nacht.
*Als SEO bureau zien we graag een stijging in het aantal links naar je website.
Wat is een CTR? Stel dat je 100 x getoond wordt in de Google resultaten. En 5 x wordt er op jou geklikt. Dan heb je een CTR van 5%. Stel je nu voor dat je heel hard gewerkt hebt aan je vindbaarheid en je bent enorm gestegen. Je staat op één in Google. Feest! Maar wat blijkt: Niemand klikt op jou. Blijkbaar sluit de manier waarop je zichtbaar bent in de resultaten niet aan bij de behoefte van de gebruiker. Zou het dan niet logisch zijn dat Google je lager in de zoekmachine zet? Immers: Je vermelding blijkt niet relevant te zijn. Het tegenovergestelde werkt ook: Stel je staat op plek 8 en je krijgt gemiddeld meer kliks dan wat normaal is voor die positie. Dan stijg je harder omhoog. Je CTR’s in Google kan je controleren via Search Console. Ga je met SEO aan de slag, zorg er dan voor dat je je aanmeld bij search console.
Bekijk bovenstaande twee vermeldingen in Google. Beide staan in Google vermeld als ik zoek op “fiets kopen”. De bovenste valt door meer tekst, betere tekst, beoordelingen (gele sterren) en veel andere elementen veel meer op dan de onderste. Besteed dus veel aandacht aan je vermelding in Google. Daar ligt veel winst.
Een bounce betekent: iemand komt op je website maar klikt nergens op en gaat weer weg. Stel dat 1 op de 10 mensen niks doen op je website en deze weer verlaten, dan heb je een bouncepercentage van 10%. Iemand heeft vanaf Google op jou geklikt. Je hebt een bezoeker naar je website. Maar deze bezoeker vindt niet wat hij nodig heeft en gaat snel weer terug naar de zoekmachine. Daar gaat hij op andere resultaten klikken of hij verfijnt z’n zoekactie. Google redeneert dan: Blijkbaar was de informatie op je website niet goed passend bij de bezoeker. Gebeurt dit veel dan doet Google hetzelfde als bij een lage CTR. Google zet je lager in de zoekmachine. Voor goede SEO is het dus ook belang dat je een spetterende en perfect aansluitende website hebt. Qua ontwerp, content en call-to-actions. Een call-to-action is iets in je website waar je van wil dat ze op klikken. Denk aan: het invullen van een formulier, het doorgaan naar je contactpagina of het drukken op een knop of link.
*meer oganisch verkeer door SEO
Zoals gezegd zijn er meer dan 200 factoren waar Google naar kijkt. Als SEO bureau moet je exact weten wat je wanneer moet doen voor niet alleen snelle stijgingen. Maar ook om een duurzame stijging neer te zetten. Ons werk bestaat o.a. uit:
Complexe materie? Dat vinden we wellicht ook over jouw werk. Ieder z’n expertise. Daarom zeggen wij graag: Laat internet marketing over aan specialisten en focus je zelf op je bedrijf en klanten.
Klik voor een vrijblijvende SEO analyse of bel ons nu op: 0318 – 240 240 of mail naar: info@doelbewust.nl.
Een SEO bureau zorgt ervoor dat je hoger in de organische zoekresultaten van Google komt. Met als doel om meer bezoekers naar je website te krijgen.
SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. SEO bestaat uit technieken om hoger in de organische zoekresultaten van Google te komen.
Als SEO bureau liggen wij midden in het land, namelijk in Veenendaal. De ligging maakt in principe niet uit. We hebben namelijk veel tevreden klanten door heel het land. Zo hebben we bijvoorbeeld veel SEO Utrecht, SEO Apeldoorn en SEO Amersfoort klanten.
Google kijkt naar meer dan 200 factoren om te bepalen of je onderaan of bovenaan in de zoekmachine komt. De content op je website moet hiervoor optimaal geschreven zijn. Daarnaast zijn de techniek van je website en linkbuilding belangrijke factoren in het rankingproces.