fbpx Menu

Wat is Google AdWords? Hoe de AdWords veiling werkt

Wat is Google AdWords?

Wat is AdWords? Google AdWords is het advertentiesysteem van Google waarin adverteerders op bepaalde zoekwoorden bieden zodat hun klikbare advertenties in de zoekresultaten van Google worden weergegeven. Aangezien adverteerders voor deze klikken moeten betalen, is dit de manier waarmee Google geld verdiend met zoekresultaten. Deze infographic helpt u inzicht te krijgen in de manier waarop AdWords werkt, met een gedetailleerde beschrijving van de AdWords veiling, het biedproces en een uitleg over belangrijke factoren zoals kwaliteitsscore en kosten per klik. Als u vraagt “Hoe werkt AdWords?” dan is deze infographic voor u!

Werkt AdWords?

Werkt Google AdWords? Afhankelijk van het concurrentievermogen van de zoekwoorden waarop u biedt en de relevantie van dat zoekwoord voor echte conversies voor uw bedrijf, kan AdWords al dan niet voor uw bedrijf werken. Voor het grootste deel hebben we vastgesteld dat Google AdWords buitengewoon effectief is voor veel soorten bedrijven, zolang ze hun geld niet verspillen aan de verkeerde zoekwoorden of zwakke, lage CTR-advertenties schrijven.

Hoeveel kost Google AdWords?

Er zijn veel factoren die van invloed kunnen zijn op de kosten van AdWords-advertenties voor uw bedrijf. Lees alles over deze kosten, hoe het bieden werkt en over de gemiddelde kosten per klik voor adverteerders in onze gids “Hoeveel kost AdWords?”

Hoe te adverteren met Google AdWords

Bedrijven kunnen op Google adverteren door een Google AdWords-account te openen. Lees hier meer over hoe u optimaal van Google AdWords kunt profiteren. Of volg het beproefde pad naar succes van AdWords in onze infographic “Hoe Google AdWords gebruiken”.

Hoe werkt bieden in AdWords?

De werkelijke positie van uw advertentie wordt bepaald door uw advertentierang (Maximum Bieding Kwaliteitsscore). De hoogste advertentierang krijgt de eerste advertentiepositie. Uw werkelijke CPC wordt bepaald door de advertentierang van de eerstvolgende hoogste advertentie onder u gedeeld door uw kwaliteitsscore. De enige uitzondering op deze regel is wanneer u de enige bieder of het laagste bod in de AdWords veiling bent; dan betaalt u uw maximum bod per klik! Met AdWords biedingen worden adverteerders die bieden met lage kwaliteitsscores zwaar bestraft. Omgekeerd krijgen adverteerders met een hoge kwaliteitsscore een hogere advertentiepositie en een lagere CPC.

Hoe vaak wordt een Google veiling uitgevoerd?

De veiling wordt elke maand miljarden keren uitgevoerd. De resultaten zijn zodanig dat gebruikers advertenties vinden die relevant zijn voor datgene waarnaar ze op zoek zijn, adverteerders maken contact met potentiële klanten tegen de laagst mogelijke prijzen en Google harkt miljarden dollars aan inkomsten binnen.

Hoe werkt de Google veiling?

Nadat een zoekopdracht op Google is uitgevoerd verwerkt de zoekmachine het verzoek en voert de veiling uit die dan de advertentieposities en de CPC van elke adverteerder bepaalt.

Hoe neem je deel aan een Google veiling?

Uw Google-advertenties komen in aanmerking voor deelname aan een veiling wanneer u biedt op zoekwoorden die relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker. Uw biedingen, kwaliteitsscore en relevantie spelen een rol bij het bepalen of uw advertentie in aanmerking komt voor weergave op de SERP.

Wat wordt er ingevoerd bij een Google veiling?

Zodra adverteerders zoekwoorden waarop ze willen bieden identificeren, wordt door Google het meest relevante zoekwoord uit uw account ingevoerd voor de veiling met het maximum bod dat u heeft opgegeven en de bijbehorende advertentie.

Wat is CPC?

CPC, of kosten per klik, is het bedrag dat een adverteerder telkens betaalt wanneer iemand op zijn AdWords-advertentie klikt.

Hoe werkt CPC?

Uw CPC wordt bepaald door het concurrentievermogen van uw zoekwoorden, uw maximale biedingen en uw kwaliteitsscores. Leer de duurste zoekwoorden in Google AdWords.

Wat zijn de gemiddelde kosten per klik bij AdWords?

De gemiddelde kosten per klik bij AdWords variëren per zoekwoord en branche, maar liggen ruwweg $ 2,32 in het zoeknetwerk en $ 0,58 op het display netwerk. Ontvang hier meer gemiddelde AdWords-statistieken.

Wat is de kwaliteitsscore van Google?

Dit is een waarde die Google gebruikt om te bepalen hoe relevant en nuttig uw advertentie voor de gebruiker is, voornamelijk op basis van de CTR van uw advertentie, de relevantie van zoekwoorden en de kwaliteit van uw landingspagina. Hoe hoger uw kwaliteitsscore, hoe beter: zoekwoorden met een hoge kwaliteitsscore besparen u geld en geven u betere advertentieposities.

Hoe bepaalt Google wat u betaalt?

De kosten worden bepaald door uw maximum bod, uw kwaliteitsscore en de concurrentiepositie van uw zoekwoord.

Wat is de advertentierang van Google?

De advertentierang van Google is de positie van de advertentie van het bedrijf op de zoekmachinepagina op basis van een combinatie van het maximum bod en de kwaliteitsscore van het bedrijf.

Advertentierang versus kwaliteitsscore

De advertentierang geeft aan hoe hoog op de pagina de advertentie wordt getoond. Aan de andere kant wordt de kwaliteitsscore bepaald door de relevantie en het nut voor de zoeker en is slechts een deel van het advertentie positioneringsproces. Vanaf 2013 is de kwaliteitsscore van Google steeds waardevoller geworden omdat de gemiddelde kwaliteitsscore is veranderd van 7 naar 5.

Wat is de advertentiepositie in AdWords?

De advertentiepositie is de positie van de advertentie op de resultatenpagina van de zoekmachine in relatie tot alle andere advertenties.

Wat is werkelijke CPC?

Werkelijke CPC is het bedrag dat een adverteerder betaalt telkens wanneer een gebruiker op zijn advertentie klikt; dit bedrag varieert afhankelijk van de andere adverteerders in de veiling en is altijd lager dan het maximale biedingsbedrag.

Hoe berekent AdWords de werkelijke CPC?

De werkelijke CPC wordt bepaald door de advertentierang van de concurrent onder hen (die advertentierang is het doel) te delen door de kwaliteitsscore plus $ 0,01.

Wat zijn alternatieve biedmethoden?

Alternatieve biedmethoden omvatten CPM en CPA.

Wat is CPM-bieden?

CPM-bieden is gebaseerd op vertoningen en kan naast CPC-biedingen worden gebruikt.

CPC versus CPM

CPC is de prijs voor een advertentie op basis van het aantal klikken dat wordt ontvangen, terwijl CPM de kosten zijn voor een advertentie op basis van het aantal vertoningen. Beide methoden kunnen tegelijkertijd worden gebruikt.

Wat zijn AdWords zoekwoorden?

Zoekwoorden in AdWords zijn de woorden en woordgroepen waarop adverteerders bieden in de hoop dat hun advertenties op de zoekmachine-resultatenpagina (SERP) worden weergegeven wanneer mensen op zoek zijn naar die producten of services. Als u bijvoorbeeld schoenen online verkoopt, kunt u bieden op zoekwoorden als “Nike sneakers” en “penny loafers”. Zoekwoordenonderzoek is het gebruik van tools en gegevens om te bepalen welke zoekwoorden waarschijnlijk relevant verkeer naar uw advertenties en uw site leiden.

Wat is zoekmachineoptimalisatie?

Zoekmachineoptimalisatie is het verbeteren van de zichtbaarheid van uw site of pagina binnen de resultatenpagina van een zoekmachine via organische methoden. Dit kan worden gedaan door zoekwoorden in uw content te gebruiken zodat een zoekmachine uw site sneller en nauwkeuriger kan vinden en weergeven. Siteautoriteit en uw linkprofiel spelen ook een rol in uw zoekmachinescore.

Hoe werkt het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk of GDN is een zeer groot netwerk van sites waarmee Google display-advertenties kan plaatsen, die meer dan 90% van alle internetgebruikers bereiken! Adverteerders merken doorgaans dat de klikken in het Display Netwerk minder duur zijn dan die in het zoeknetwerk. En afhankelijk van uw targeting- methoden kunnen de CTR’s hoog zijn en de CPA’s laag.

Wat is een advertentiegroep in Google AdWords? Hoe werken advertentiegroepen?

Een advertentiegroep is een verzamelplek voor uw AdWords advertenties, zoekwoorden en landingspagina’s. Google is geneigd adverteerders die AdWords campagnes maken met sterk gestructureerde advertentiegroepen te belonen. Het is belangrijk om niet al uw zoekwoorden in dezelfde advertentiegroep te dumpen, maar om uw zoekwoorden in thema’s te organiseren.

Wat is advertentierelevantie in AdWords?

De advertentierelevantie is een maatstaf voor zowel de relatie tussen het zoekwoord waarop u biedt en uw advertenties als de mate waarin uw zoekwoorden overeenkomen met het boodschap van uw advertenties en landingspagina’s. Hogere relevantie voor advertenties en zoekwoorden kan uw klikfrequenties en kwaliteitsscores verbeteren.

Hoe werkt de Conversion Optimizer?

De Conversion Optimizer in Google AdWords is een hulpprogramma voor het manipuleren van biedingen waarmee biedingen op het zoekwoordniveau worden beheerd, met als doel om zoveel mogelijk conversies te genereren op of onder door adverteerders opgegeven kosten per conversie (ook wel kosten per actie of CPA genoemd)

Ik adverteer op Google. Hoe doe ik het?

Bij WordStream hebben we tienduizenden Google AdWords-accounts geanalyseerd van over de hele wereld, in allerlei branches. De eenvoudigste manier om te zien hoe u het doet bij Google PPC is, is door uw PPC-prestaties te vergelijken met vergelijkbare adverteerders in uw sector en bestedingsbudget. Gelukkig heeft WordStream hiervoor een gratis tool. Klik hieronder om onze Google AdWords Grader een keer gratis uit te voeren?

Bron: https://www.wordstream.com/articles/what-is-google-adwords