fbpx Menu

No-cure-no-pay SEO: verstandig of juist niet?

Steeds vaker zien we online marketing bureaus die no-cure-no-pay SEO aanbieden. Van te voren wordt bepaald op welke zoekwoorden een toppositie behaald gaat worden (meestal top 3 of top 5). Er hoeft pas betaald te worden als de posities ook daadwerkelijk behaald zijn. Op het eerste gezicht lijkt dit ideaal: je hebt namelijk niks te verliezen. Dat is dan ook de reden dat wij dit aan aantal jaren aan onze klanten hebben aangeboden. Maar toch zitten er ook nadelen aan no-cure-no-pay SEO. Wat de voor- en nadelen zijn, ontdek je hieronder.

Vrijblijvende online marketing scan

Voordelen no-cure-no-pay SEO

Het grootste voordeel van SEO uitbesteden op basis van no-cure-no-pay is overduidelijk het verleggen van het risico. Je loopt als website-eigenaar geen risico dat je niet krijgt waarvoor je betaald. De afrekening vindt pas plaats wanneer het online marketing bureau de doelstellingen heeft behaald. Daardoor zullen zij zich extra hard inzetten om de doelstelling te behalen, zodat zij achteraf betaald worden voor hun diensten. Kort samengevat zijn dit de twee voordelen:

  • Je hoeft niet te betalen als de doelstelling niet wordt gehaald
  • De verantwoordelijkheid ligt bij het SEO bureau. Als het wat minder gaat, moeten zij extra uren investeren waarvoor jij niet hoeft te betalen.

Nadelen no-cure-no-pay SEO

Na een aantal jaren no-cure-no-pay SEO aan te bieden hebben wij besloten om dit toch niet meer te doen. En dat is niet omdat we onze doelstellingen niet behaalden, of omdat het ons minder opleverde.

We werken hier bij Doelbewust allemaal met een gezamenlijk doel: onze klanten zo goed en efficiënt mogelijk helpen met hun online marketing. En we merkten dat dit er soms toe kan leiden dat zeer belangrijke en relevante zoekwoorden buiten beschouwing worden gelaten. Want wat als we nét 1 positie te laag staan? Dan hebben we een half jaar of een jaar gewerkt zonder iets te verdienen. Daardoor loop jij als website-eigenaar het risico dat de focus op de verkeerde zoekwoorden wordt gelegd, en dat je achteraf niet het maximale uit het afgesproken bedrag hebt gehaald. En dat draagt bij ons weer niet bij aan ons gemeenschappelijke doel: zorgen voor het beste online succes voor onze klanten.

Laat jouw voorstel controleren

Wil jij toch beginnen met no-cure-no-pay SEO? En heb je al een voorstel van een partij of ga je er binnenkort een aanvragen? Laat deze dan controleren door een andere, onafhankelijke SEO specialist. Zo ben je er zeker van dat de aandacht op de juiste zoekwoorden komt te liggen.

Laat je voorstel beoordelen door Doelbewust

Online marketing trends
en inzichten ontvangen?

(maximaal 1x per maand)