Je ziet de Instagram Ads vaak terug komen in de Instagram app. Ze onderscheiden zich middels een duidelijke knop die gebruikers aanspoort tot actie. Het ‘gesponsorde’ label geeft ook aan dat het om een advertentie gaat. Een Instragram Ad heeft bevat meer functies dan een normale post. Je kan links toevoegen die bezoekers naar jouw Instagram catalogus stuurt of naar jouw website.
Focus op maximale groei. Een fijne en effectieve samenwerking en mega transparante online marketing. Hier zorgen we voor, middels onze bewezen Doelbewust 4S methode:
Adverteren op Instagram kan middels diverse advertentietypes. Omdat je verschillende advertentie types hebt, is het risico groot dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Wij achterhalen graag welk advertentie type het beste past bij jouw bedrijfsdoelstellingen. Elk advertentietype heeft namelijk een eigen opmaak en call-to-action optie
Voordat we beginnen met het opzetten van Instagram advertentie, is het belangrijk dat deze aansluit op jouw online marketing strategie. Heb je nog geen online marketing strategie? Wij helpen je hier graag bij.
Doelen
Vanuit daar kunnen we namelijk bepalen welke doelstellingen we hanteren. Wil je bijvoorbeeld meer verkeer leiden naar je website. Je merkbekendheid vergroten, of de verkoop van producten verhogen.
Doelgroep
Ga je voor een lokale doelgroep of wens je een grotere doelgroep op landelijk of provinciaal niveau te bereiken? Daarnaast kan je ook je eigen doelgroep samenstellen. Daarbij is het belangrijk om na te denken over de gedragingen van jouw publiek. Onze social media specialisten vertellen je hier graag meer over.
Budget bepalen
Vervolgens moet bepaald worden welk budget aan wordt gehouden wanneer er op Instagram wordt geadverteerd. Daarbij kan je kiezen uit een dagelijks budget of een totaal budget.
Instagram adverteren kosten zijn sterk afhankelijk van verschillende factoren. Er is geen gemiddelde. Onze social media specialisten zullen dit voor jou analyseren en in kaart brengen. Het is belangrijk dat wij voor een zo laag mogelijk budget de meest optimale resultaten behalen. Daarbij kijken we naar de concurrentie binnen jouw branche. We onderzoeken wat het juiste moment is om iets te adverteren.
Met Instagram story ads kun je schermvullende video of foto advertenties gebruiken. Deze verschijnen op Instagram tussen andere reguliere stories. Per dag zitten er wel 500 miljoen gebruikers op de app die ook stories bekijken. Een Instagram story ad kan op sommige momenten wervender werken dan een Instagram post omdat het formaat het hele mobiele scherm vult.
Er zijn veel mogelijkheden om te adverteren via Instagram. Onze social media specialisten ontzorgen jou in het opzetten van de campagne, het creëren van beeldmateriaal en het instellen van het budget zodat jij de optimale resultaten behaalt.