E-mail instellingen
Werkt je mail niet goed? Lees dan onderstaande tekst eerst
Test eerst of je webmail inkomt. Kom je erin? Dan werkt je mailadres correct en zijn er geen technische problemen met je mail. Ofwel: Aan onze kant werkt alles goed. De enige reden waarom het toch niet goed werkt bij jou, is dat er iets misgaat op je computer of mobiel. Dit kan vele oorzaken hebben. Bijvoorbeeld: Firewall (vaak in anti-virussoftware) die poorten/mail tegenhoudt, Windows/Apple/Software updates die niet uitgevoerd zijn, outlook of Apple mail dat niet goed werkt, virus, hack, je Windows of Mac die een defect heeft, instabiele internetverbinding etc. We bieden geen pc/software support en kunnen op afstand alleen controleren of je mailbox goed functioneert. Controleer als eerst je mailinstellingen met de instellingen zoals ze hieronder staan. Werkt het dan nog niet dan adviseren we je hulp te zoeken bij bijvoorbeeld een lokale computerwinkel, ICT bedrijf of wellicht ken je iemand die handig is met computers.
Mail instellingen
Je wilt je e-mail installeren op je pc of mobiel. We leggen hier uit hoe je dit doet.
In elk mailprogramma gaat het instellen van je e-mail iets anders. Maar je hebt altijd onderstaande gegevens nodig.
Vraagt je mail adres om een type account te selecteren. Kies dan voor IMAP en NIET voor pop3/pop.
1) Je email adres is ook je gebruikersnaam
2) Je wachtwoord van je mail adres.
3) Gegevens inkomende mailserver:
servernaam: mail.doelbewust.nl
Poort: 993
Versleuteling: SSL/TLS
De gebruikersnaam en wachtwoord voor inkomende mailserver is 1) en 2)
4) Gegevens uitgaande mailserver:
servernaam: mail.doelbewust.nl
Poort: 465 (bij Apple: 587)
Versleuteling: SSL/TLS
De gebruikersnaam en wachtwoord voor uitgaande mailserver is 1) en 2)
Maak een nieuw e-mail adres aan in het mailprogramma welke je gebruikt en vul bovenstaande gegevens in.
IMAP instellen bij de nieuwe versie van Outlook
Terug naar de helpdesk