10 beste Google Optimize alternatieven
10 beste Google Optimize alternatieven
Gratis website scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis website scan aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

10 beste Google Optimize alternatieven

De freemium-webanalyse- en A/B-testtool van Google wordt stopgezet. Hier volgt een overzicht van enkele van uw alternatieven voor Optimize. Google Optimize, de freemium A/B-test- en analysetool  van Google , loopt ten einde. Google Optimize en zijn grotere bedrijfsversie, Optimize 360, zijn vanaf 30 september 2023 niet meer beschikbaar. En gebruikers bevinden zich plotseling op de markt voor een nieuwe test- en  analysetool. Om u te helpen bij de overstap naar een alternatieve tool, hebben we gezocht naar de 10 beste Google Optimize-alternatieven en hebben we een overzicht van elk om u te helpen de beste beslissing te nemen voor uw behoeften.

Wat zijn Google Optimize & Optimize 360?

Voor het eerst gelanceerd op 1 juni 2012, als Google Website Optimizer, is Google Optimize, zoals het bekend werd, een  webanalyse- en testtool.

Hiermee kunnen webmasters experimenteren met hun webpagina’s en varianten testen om te zien hoe ze presteren ten opzichte van gespecificeerde doelstellingen.

Het bestaat uit twee hoofdelementen:

Gecombineerd stellen deze webmasters in staat om  A/B-testen  van nieuwe inhoud, ontwerpen en lay-outs te gebruiken bij een subgroep van bezoekers.

Statistieken geven inzicht in wat werkt, waardoor website-eigenaren weloverwogen beslissingen kunnen nemen over hun pagina’s.

Vóór de komst van dit soort tools waren ontwerpers gedwongen om op instinct en gevoel te vertrouwen om te bepalen wat het beste werkt.

Met de gratis versie, Optimize, kunnen gebruikers maximaal 5 experimenten tegelijk uitvoeren, terwijl u met de betaalde versie, Optimize 360, er meer dan 100 tegelijk kunt uitvoeren.

Waarom is Google Optimize gestopt?

Gebruikers van Optimize waren kritisch over de functies van het platform, met name over de gratis versie, die het aantal tests, doelen, variabelen en runtime voor experimenten beperkt.

De gratis versie mist ook toegewijde klantenondersteuning en wordt beschuldigd van het opblazen van het aantal bezoekers.

Bovendien vereist het de installatie van een anti-flikkering-fragment dat de laadtijd kan beïnvloeden om ervoor te zorgen dat bezoekers geen kortstondige glimp van de originele pagina opvangen.

Deze problemen, evenals een algemeen gebrek aan functies en services die klanten nodig hebben om te experimenteren, leidden tot het besluit van Google om Optimize en Optimize 360 ​​te beëindigen.

In plaats daarvan is het begonnen te investeren in integraties van derden voor  Google Analytics 4  die betere, effectievere oplossingen zullen bieden voor het testen van versies en het verbeteren van gebruikerservaringen.

De 10 beste Google Optimize alternatieven

Als u op zoek bent naar iets dat de functionaliteit van Google Optimize en Optimize 360 ​​biedt, zijn hier enkele alternatieven die u zou kunnen overwegen:

1. CONVERTEER Experiences

Convert Experiences is een snelle en flikkervrije tool voor versiebeheer en   biedt geavanceerde testopties, waaronder A/B-, split-, multivariate- en multipage-testen.

Gebruikers kunnen zich met behulp van meer dan 40 filters op een zeer specifiek publiek richten en botsingspreventie voorkomt dat bezoekers aan meer dan één experiment tegelijk worden blootgesteld.

Lijst met gedeeltelijke functies :

2. VWO Testing

Met Visual Website Optimizer, of  VWO Testing , kunnen gebruikers gebruikerservaringen creëren en testen zonder dat er diepgaande technische kennis nodig is.

Met behulp van sjabloonwidgets en een visuele editor met aanwijzen en klikken (een code-editor is ook inbegrepen), is deze testtool ontworpen om prototyping en testen snel en gemakkelijk te maken.

Lijst met gedeeltelijke functies :

3. KAMELEON

Kameleoon is bedoeld voor organisaties op ondernemingsniveau en   biedt full-stack en feature-experimenten in één optimalisatie-oplossing.

Door meer diepgaande experimenten te bieden met zowel gebruikerservaringen als veranderingen aan de serverzijde, kan uw webteam alle statistische gegevens op één locatie bekijken.

Het is HIPAA-gecertificeerd en bevat ook uitgebreide privacyfuncties en een machine-learningmodel om de intentie van bezoekers te voorspellen en uw doelgroep nauwkeurig te segmenteren.

Lijst met gedeeltelijke functies :

4. Zoho PageSense

Zoho PageSense is ontworpen om u te helpen begrijpen wat er op uw website werkt en hoe uw bezoekers omgaan met uw site.  Zoho PageSense heeft een reeks tools voor tracking, analyse, optimalisatie en personalisatie.

Naast inhoudsoptimalisatie kunt u hiermee de effectiviteit van pop-ups, formulieren en vervolgkeuzelijsten analyseren.

In tegenstelling tot andere opties biedt het geen geavanceerde code-editor en zijn tests beperkt tot 10 projecten met in totaal 50 doelen.

Lijst met gedeeltelijke functies :

5. AB Tasty

Een ander platform dat is ontworpen om marketing en groei te integreren met back-end ontwikkelingen en producten,  AB Tasty  biedt een scala aan tools voor experimenten.

De marketingfunctionaliteit, waar de meeste mensen die op zoek zijn naar een vervanging voor Google Optimize in geïnteresseerd zullen zijn, is een gebruiksvriendelijke, low-code manier om met verschillende wijzigingen te experimenteren en een website te optimaliseren.

Lijst met gedeeltelijke functies :

6. Omniconvert Explore

Omniconvert Explore is speciaal ontworpen voor retailers en e-commercesites en   biedt een verscheidenheid aan personalisatie- en segmentatietools om u te helpen uw site te optimaliseren voor meer verkoop.

Het wordt gebruikt door meer dan 10.000 bedrijven en bevat meer dan 100 overlay-sjablonen, evenals een handige debugger voor experimenten.

Lijst met gedeeltelijke functies :

7. Optimizely

Optimizely biedt drie producten die het hele scala van testen bestrijken, van planning tot het genereren van inkomsten, en  is bedoeld om elk klantcontactpunt te optimaliseren.

Optimizely Experiment biedt dezelfde functionaliteit als Google Optimize – en nog wat meer – waardoor u een wetenschappelijke benadering kunt volgen van bezoekerservaringen op verschillende kanalen en apparaten, met gegevens die elke 90 seconden worden vernieuwd.

Lijst met gedeeltelijke functies :

8. Adobe Target

De maker van Acrobat en InDesign biedt ook een experimenteertool voor doelgroepgerichtheid in de vorm van  Adobe Target.

Met behulp van machine learning-algoritmen biedt het AI-aangedreven testen van gebruikerservaringen en biedt het personalisatie en automatisering op schaal.

Het wordt over het algemeen gebruikt door organisaties op ondernemingsniveau en sluit naadloos aan op de analysetools van Adobe, maar is alleen beschikbaar als onderdeel van de Marketing Cloud van het bedrijf.

Lijst met gedeeltelijke functies :

9. SiteSpect

SiteSpect  is een A/B-test- en experimenteertool die zichzelf als de pionier in het veld beschouwt.

Het is gericht op organisaties op ondernemingsniveau met veel siteverkeer en heeft tools voor marketeers, productmanagers, ontwikkelaars en netwerkactiviteiten.

Al deze tools dienen om de conversiepercentages te verbeteren en de omzet te verhogen.

Lijst met gedeeltelijke functies :

10. DYNAMICYIELD EXPERIENCE-BESTURINGSSYSTEEM

Een andere tool die is gericht op sites met een hoog volume,  DynamicYield Experience OS,  stelt u in staat om inhoud, aanbiedingen en producten algoritmisch af te stemmen op individuele bezoekers van uw website.

Het werkt over teams heen en is ontworpen om u in staat te stellen een breed scala aan naadloze ervaringen te bieden en uw personalisatieprogramma aan te passen aan uw specifieke vakgebied en KPI’s.

Lijst met gedeeltelijke functies :

Er zijn genoeg goede alternatieven voor Google Optimize!

Google Optimize was een handig hulpmiddel, maar nu de vervaldatum al in zicht is, kunt u niet wachten tot het laatste moment om te beslissen over de vervanging ervan.

En hoewel er tientallen opties beschikbaar zijn voor A/B-testen, zullen ze niet allemaal voldoen aan uw unieke behoeften.

Voordat u een beslissing neemt, moet u zorgvuldig inventariseren hoe u momenteel Google Optimize of Optimize 360 ​​gebruikt. Kijk naar de functies die u het meest gebruikt en welke extra functies u leuk zou vinden.

Evalueer vervolgens zorgvuldig uw opties om de beste testtools voor u te vinden.

Gelukkig bieden de meeste platforms die hier worden vermeld een vorm van proefbasis of demo, zodat u uit de eerste hand kunt zien wat ze aanbieden en hoe ze werken voordat u de trekker overhaalt voor een langetermijnovereenkomst.

Wees niet bang om uw opties te verkennen, inclusief platforms die hier niet worden vermeld.

Niemand kent uw vereisten beter dan u, maar door zorgvuldig uw huiswerk te maken en uw behoeften te evalueren, kunt u de beste tool vinden om de tevredenheid van bezoekers te vergroten en uw resultaten te verbeteren.

Bron: https://www.searchenginejournal.com/google-optimize-alternatives/479744/#close


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB