301 opleiding: Google Webmasters Central wordt Google Search Central

301-omleiding: Google Webmasters Central wordt Google Search Central

Na 5 jaar gaat het merk met pensioen. Na meer dan 14 jaar wordt Google Webmasters nu Central Google Search Central dit maakte het bedrijf woensdag bekend. Met de naamswijziging zullen sommige van de Google Webmaster Central-eigendommen worden omgeleid naar de nieuwe locatie, inclusief de blog, helpforums, richtlijnen, documentatie, social media kanalen en meer.

Wat verandert er niet?

“Ons doel is nog steeds hetzelfde; we willen mensen helpen de zichtbaarheid van hun website op Google Zoeken te verbeteren “,aldus Google. De naamswijziging geeft weer voor wie de oplossing bedoeld is , niet alleen webmasters, maar ook, online marketeers, bloggers, web ontwikkelaars en site-eigenaren hebben hier wat aan.

Wat verandert er?

Naast URL-omleidingen veranderen de namen van sociale kanalen en wordt de inhoud van de ene locatie naar de andere gezet. Al deze veranderingen zullen nu beginnen en de komende weken verder gaan.

De meeste oude inhoud wordt omgeleid, inclusief RSS-feeds en e-maillijsten. Je hoeft je abonnementen dus waarschijnlijk niet bij te werken.

Een beetje geschiedenis

Google lanceerde deze oplossing voor het eerst als Google Sitemaps. In augustus 2006 breidde Google Sitemaps officieel zijn charter uit en werd het Webmaster Central.

Google Sitemaps werd Webmasterhulpprogramma’s, het Google Sitemaps-blog werd het Google Webmaster Central-blog. Google lanceerde het Helpcentrum voor webmasters en de Sitemaps-groep werd een subcategorie van een grotere Google-groep die categorieën bevatte voor veel andere problemen met site-eigenaren.

In mei 2015 veranderde Google de naam van Webmaster Tools in Search Console, wat het eerste teken was , ja, vijf jaar geleden toen Google de reikwijdte verbreedde. Ongeveer een jaar geleden veranderde Google de naam van de groep van Google Webmaster Trends Analysts in Google Search Relations. Maar volgens mij is dit niet officieel vastgelegd.

Waarom het ons kan schelen

Voor ontwikkelaars, site-eigenaren en marketeers loopt de levenslijn naar Google grotendeels via het Google Search Central-team, ook bekend als Search Relations, voorheen het Google Webmaster Trends Analysts-team. We zoeken deze personen bij Google voor assistentie, duidelijkheid en ondersteuning wanneer Google nieuwe functies lanceert, bugs bevat of we gewoon hulp nodig hebben.

De naamswijziging weerspiegelt de voortdurende inspanningen van het team om de sector in de toekomst te blijven ondersteunen.

301 redirect: Google Webmasters Central to Google Search Central

 


De groeiversnellers voor het MKB