Unieke of dubbele content op je website? | Doelbewust
6 soorten dubbele content in lokale SEO: Helpen ze of schaden ze?
Gratis SEO Scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

6 soorten dubbele content in lokale SEO: Helpen ze of schaden ze?

Lokale SEO kan een winmodel zijn voor zoveel soorten bedrijven. Of je nu een fysieke of een servicegerichte onderneming heeft, je weet dat veel van uw potentiële klanten hun zoektocht beginnen met een zoekopdracht En als je hun zaken wilt, moet je zichtbaar zijn. Om te beginnen, voer je (hopelijk) een  lokale SEO-audit  uit op je site die jou zal helpen bij het maken van jouw  lokale strategie .
Dit zal jouw routekaart zijn om ervoor te zorgen dat je alle vakjes hebt aangevinkt en goed op weg bent om die klanten bij jouw in de buurt aan te trekken.

Tijdens dit proces realiseer je zich misschien dat er  specifieke inhoudstypen zijn die zijn  gericht op het vergroten van je zichtbaarheid voor die gebruikers die op zoek zijn naar uw product of dienst in hun gebied.

Dit betekent ook dat om echt op het juiste moment op de juiste plaats te verschijnen, je behoorlijk wat inhoud nodig hebt.

Dit kan leiden tot vragen als:

Laten we eens kijken naar zes verschillende soorten inhoud die je misschien wilt dupliceren en of je deze uniek moet maken of gewoon moet spoelen en opnieuw moet gebruiken.

1. SERVICEGEBIEDPAGINA’S

Servicegebiedpagina’s zijn het belangrijkste onroerend goed voor jouw lokale zoekwoorden, waaronder stad, staat, regio en metro.

Als servicegericht bedrijf vertellen deze pagina’s jouw klanten precies in welk gebied je zaken doet. Als je een fysieke winkel hebt, kunnen locatiepagina’s een geschikt alternatief zijn.

Als bedrijf dat een groot gebied bedient of als je meerdere locaties hebt, kan het erg verleidelijk zijn om voor elke pagina hetzelfde template te gebruiken. Doe het niet.

Dit is jouw kans om rechtstreeks in te spelen op de behoeften van jouw klant en de zoekmachines precies te vertellen waar je in de kaartresultaten wilt wonen.

Maak gebruik van deze uitgelezen kans om je te onderscheiden. Door op elke pagina dezelfde informatie te hebben, stuur je tegenstrijdige signalen naar de zoekmachines op welke pagina echt belangrijk is.

Maak het heel duidelijk dat als een gebruiker op dit gebied naar een specifieke term zoekt, je de beste website bent om aan die behoefte te voldoen of een specifieke vraag te beantwoorden.

Unieke contenttips:

2. STADSSPECIFIEKE BESTEMMINGSPAGINA’S

Voorbeeld van het koppelen van stadspagina's op de metropaginaScreenshot van de metropagina van Groundworks.com, februari 2022

We noemden in het laatste gedeelte kort stadsspecifieke bestemmingspagina’s.

Dit type pagina geeft je de mogelijkheid om een ​​grootstedelijk gebied of stad te targeten waarin je diensten verleent.

Dit is met name handig als je geen fysieke locatie in dat gebied heeft.

Aangezien het de bedoeling van deze pagina is om organisch verkeer uit een specifieke stad of grootstedelijk gebied te genereren, wilt  er zeker van zijn dat de inhoud uniek is en gericht is op de zoekwoorden die je in jouw strategisch plan hebt gedefinieerd.

Dit kan zo specifiek zijn als [jouw dienst] + [plaats].

Aangezien de zoekmachines op zoek zijn naar de beste site om hun klant van dienst te zijn met de meest relevante zoekresultaten, wil je dat deze inhoud schreeuwt: “Ik ben dat bedrijf!”.

Unieke contenttips:

3. ARTIKELEN EN BLOGS

In de huidige sociale cultuur houdt iedereen van een goed artikel of blog, zeker als het relevant is voor een situatie die ze op dat moment meemaken.

Het bronnengedeelte van je site is een geweldige plek om rechtstreeks met die specifieke behoefte van een klant te spreken, terwijl je laat zien dat je de autoriteit in jouw ruimte bent.

Het beste van het hebben van artikelen en blogs als onderdeel van je strategie is de flexibiliteit om echt diep in elk onderwerp te graven en het toepasbaar te maken op je dienst of product.

Maak het niet saai door steeds weer hetzelfde te gebruiken.

Schud die creatieve hoed af en maak plezier.

Unieke contenttips:

Google Trends-momentopname van fietsreparatieScreenshot van Google Trends, februari 2022

4. NAP-INFORMATIE

Hoewel jouw NAP (naam, adres en telefoonnummer) misschien geen volledige pagina met inhoud is,  is het uiterst belangrijk voor lokale SEO .

Dit is een geval waarbij consistentie belangrijk is en je wilt dat deze over de hele linie hetzelfde is.

Het vereiste detailniveau gaat zo diep alsof je  “St.” of “Straat” in jouw adres.

Dit is belangrijk omdat het de manier is waarop de zoekmachines je bestaan ​​op internet valideren.

Als ze je naam, adres en telefoonnummer kunnen koppelen aan andere informatiebronnen, toont dit het verband tussen jouw website en andere vermeldingen van je bedrijf.

Je zou deze informatie in de voettekst van uw website, op metropagina’s en  over ons-pagina’s moeten hebben .

Help je klant en de zoekmachine de punten met elkaar te verbinden.

5. RECENSIES EN GETUIGENISSEN

Recensies en getuigenissen bouwen vertrouwen en geloofwaardigheid op bij jouw klanten.

Volgens leest  77%  van de gebruikers altijd of regelmatig beoordelingen wanneer ze op zoek zijn naar een lokaal bedrijf.

Wees niet bang om dezelfde recensies en getuigenissen op verschillende pagina’s van je site te gebruiken.

De sleutel hier is om deze inhoud regelmatig te vernieuwen.

Dit kan handmatig worden gedaan of via plug-ins die beoordelingen rechtstreeks uit de bron halen.

6. DIRECTORY-VERMELDINGEN

Webdirectories  zijn nog steeds erg relevant voor lokale SEO.

We hebben allemaal gehoord van de meest voorkomende mappen, zoals  Google Business Profile  en Bing Places, maar er zijn er nog veel meer die vaak worden gebruikt en die misschien niet op jouw radar staan.

Deze omvatten lokale zoekmappen, kaartensites, aangesloten/recensiesites en Kamers van Koophandel.

Elke directory kan je de mogelijkheid bieden om een ​​profiel te hebben dat je NAP-informatie bevat, evenals een lijst van jouw diensten en een beschrijving van het bedrijf.

Het is niet nodig om voor elke directory een nieuwe beschrijving of lijst van services te maken.

Net als bij het NAP is consistentie belangrijk.

Je wilt dat de zoekmachines de punten van de directory-sites met jouw website kunnen verbinden en zonder twijfel kunnen vaststellen dat je hetzelfde bedrijf bent.

Om wat tijd te besparen, kunt jouw zich aanmelden voor een vermeldingsservice die je bedrijfsinformatie naar de meest populaire directory’s voor  pusht.

Terwijl je met deze verschillende soorten inhoud experimenteert, zult je manieren vinden om jouw andere marketinginspanningen, zoals sociale en video-inhoud, te integreren in jouw lokale SEO-strategie.

Consistentie over verschillende platforms zal de punten in je gehele marketingportfolio verder met elkaar verbinden en een uitgebreide gebruikersreis creëren.

Dupliceer deze inhoud niet zomaar.

Gebruik het bite-sack-meal-model, om ze bij elke stap wat meer informatie te geven.

BEGIN

Het plannen van inhoud voor jouw lokale SEO-inspanningen lijkt misschien ontmoedigend wanneer je voor het eerst begint, met het juiste plan op zijn plaats, zal het de moeite waard zijn.

Bekijk de lokale SEO-gids van SEJ   om aan deze reis te beginnen.

Dit zal je  op weg helpen om jouw strategie te creëren, de juiste inhoud te plannen, verkeer te genereren en de rankings te verhogen.

Bron: https://www.searchenginejournal.com/duplicate-content-local-seo/439329/#close


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB