Drie manieren om SEO problemen te checken | Doelbewust

Drie manieren om technische SEO problemen op jouw website te checken

Technische SEO is essentieel om jouw website gezond te houden. Op SMX Next laat Ashley Berman Hale zien hoe marketeers de crawlstatistieken, weergave en indexering van hun site kunnen bekijken. Hoe goed uw inhoud ook is, de positie en het verkeer van uw website zullen eronder lijden als er onopgeloste technische problemen zijn. Daarom moeten SEO’s regelmatig de gezondheid van hun eigendommen controleren. “Technische SEO moet op de hoogte zijn van alle functies van het bedrijf die iets met de website te maken hebben en deze ondersteunen”, zei Ashley Berman Hale, VP, professional services bij Deepcrawl, tijdens haar sessie bij SMX Next. “We zijn niets als we niet de steun, de buy-in en het begrip hebben voor de uitdagingen van onze collega’s en wat ze nodig hebben.”

Deze noodzaak om op de hoogte te zijn van andere digitale zakelijke functies, benadrukt het belang van technische SEO in organisaties. Zonder gedegen technische werkwijzen zullen andere delen van de website problemen ondervinden die van invloed kunnen zijn op jouw bedrijfsresultaten.

“Je moet je investering terugverdienen”, zei ze. “Het moet duurzaam zijn – je moet in staat zijn om te groeien op een manier waarmee je niet alleen technische schulden kunt beheren, maar ook kunt innoveren en de beste van de klas kunt worden. Dat is wat je nodig hebt om te slagen in organisch zoeken.”

De controle over jouw website krijgen, betekent dat je de meest dringende technische problemen lokaliseert. Hier zijn drie manieren waarop Hale marketeers aanbeveelt om de SEO-gezondheid van hun site te controleren.

Analyseer het crawlen van websites

“Crawlen wordt aangedreven door links, zo werkt internet”, zegt Hale. ”Het is een van de krachtigste middelen die je hebt als je aan je site werkt. Jouw links zijn een manier voor u om te bepalen welke pagina’s de belangrijkste inhoud zijn, en niet al uw stemmen zijn gelijk”. “Er is een manier voor je om sterk te optimaliseren en te beïnvloeden wat Google ziet als de belangrijkste pagina’s van jouw site en waar [Google] dat verkeer zou moeten genereren”, voegde ze eraan toe.

Hale raadt aan om een ​​technische link-audit van jouw website uit te voeren om te bepalen hoeveel prioriteit deze aan specifieke links geeft. In plaats van links die naar uw site komen (backlinks) te beoordelen, laat deze analyse je zien waar uw links naartoe gaan, welke anker tekst wordt gebruikt en meer. Als je eenmaal weet hoe jouw sitelinks zijn georganiseerd, is het een goed idee om logbestanden  en crawlstatistieken te bekijken. Deze laten zien hoe Google en andere zoekmachines deze signalen interpreteren.

“Het is geweldig om te zien waar Google tijd doorbrengt”, zei ze. “Kijk in GSC [Google Search Console] – het gebied met crawlstatistieken en het dekkingsrapport – en test vervolgens individuele URL’s.”

Zorg ervoor dat zoekmachines pagina’s correct weergeven

Het crawlen van websites is slechts een onderdeel van de technische SEO -puzzel: crawlers moeten die pagina’s weergeven. Als de inhoud van jouw site niet is geoptimaliseerd voor die bots, zien ze deze niet en wordt deze mogelijk niet correct weergegeven. Om dit te voorkomen, moeten marketeers hun inhoud presenteren in formaten die zowel zoekers als crawlers kunnen bekijken. “Alles wat een klik van de gebruiker vereist of de betrokkenheid van de gebruiker vereist, zal moeilijk, zo niet onmogelijk zijn voor bots om te bereiken,” zei Hale. “Ga naar je meest populaire pagina’s, zet wat belangrijke inhoud tussen aanhalingstekens in Google en kijk of ze het hebben.”

“Een ander ding dat je kunt doen om weergave te zien, is door de mobielvriendelijke tool in Google te gebruiken om je een mooie momentopname te geven”, voegde ze eraan toe.

Review indexering voor de pagina’s van uw site

Zodra je weet dat Google en andere zoekmachines jouw site correct crawlen en weergeven, kun je wat tijd besteden aan het controleren van jouw geïndexeerde pagina’s. Dit kan je een van de duidelijkste foto’s geven van de gezondheid van jouw site, waarbij wordt aangegeven welke pagina’s zijn gekozen, welke zijn uitgesloten en waarom de zoekmachine die beslissingen heeft genomen.

“Je kunt alles controleren wat Google ziet, wat inzichtelijk is”, zei Hale, “Terwijl de helft van onze strijd is om de goede dingen in de index te krijgen, kan de andere helft de slechte dingen eruit halen.”

Hale raadt aan om het Coverage-rapport in het GSC te lezen, “waardoor je enkele algemene generalisaties krijgt. Je kunt bovenaan een paar voorbeeld-URL’s voor die inspecteur zien – het geeft je veel gegevens op elke pagina, ook of deze is geïndexeerd.’

SEO uitbesteden? Bekijk onze mogelijkheden voor Online marketing Amersfoort.

Bron: https://searchengineland.com/3-ways-to-check-technical-seo-health-issues-on-your-website-378361


De groeiversnellers voor het MKB