Meer persoonlijke zoekresultaten bij zoeken evenement
Google kondigt meer gepersonaliseerde zoekresultaten aan bij "zoeken op evenement"
Gratis SEO Scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google kondigt meer gepersonaliseerde zoekresultaten aan bij “zoeken op evenement”

Google heeft tijdens het Search On 22-evenement aangekondigd dat het gedeelte ‘Over dit resultaat’ nu aangeeft of de resultaten gepersonaliseerd zijn.

Google kondigt meer gepersonaliseerde zoekresultaten aan tijdens Search On Event
Google zal gebruikers nu laten zien of de resultaten van zoekopdrachten gepersonaliseerd zijn of niet, zo maakte de zoekmachinegigant via zijn blog bekend. In februari 2021 heeft de in Mountain View, Californië gevestigde zoekmachine een gedeelte ‘Over dit resultaat’ toegevoegd om gebruikers meer context te bieden over de resultaten van zoekopdrachten. Aanvankelijk bevatte dit alleen details over de bronwebsite. Na verloop van tijd breidde het dit uit met aanvullende informatie over waar het rekening mee hield om deze resultaten te leveren. Deze laatste aankondiging, die samenvalt met Google’s Search On-evenement, laat gebruikers nu zien of een zoekresultaat gepersonaliseerd is of niet.

Top freelancers voor elk bedrijf
Fiverr geeft je team de flexibiliteit om interne mogelijkheden uit te breiden en elk project uit te voeren door in contact te komen met freelancers voor elke vaardigheden die je nodig hebt. “Het is niet alleen waardevol om je zoekresultaten te zien, maar ook om de factoren te begrijpen die in onze systemen zijn gebruikt om te bepalen of die resultaten nuttig voor je zouden zijn”, zegt Danny Sullivan van Google Public Liaison for Search in de blogpost.

De nieuwe gepersonaliseerde zoekfunctie, die momenteel alleen beschikbaar is in het Engels voor gebruikers in de VS, past de resultaten aan op basis van eerdere zoekopdrachten en browsegeschiedenis. “De informatie in ‘Over dit resultaat’ kan je een beter begrip geven van hoe Google je verbindt met relevante, nuttige resultaten”, zei Sullivan in de blog. “Zoals altijd is ons doel om je te helpen de informatie te vinden die voor je het nuttigst is, zodat je inspiratie kunt opdoen, waar je ook naar op zoek bent.” Gepersonaliseerde resultaten, die kunnen worden in- en uitgeschakeld via privacyopties, gebruiken eerder verzamelde informatie om aanbevelingen aan elke Google-gebruiker aan te passen. 

NIEUWE FUNCTIONALITEIT KAN HELPEN BIJ HET AANBEVELEN VAN RECEPTEN EN FILMS

 Volgens de blog is een van de toepassingen voor deze verbeterde personalisatie voor culinaire doeleinden. “Je kunt zoeken naar ‘dinerideeën’ om gepersonaliseerde aanbevelingen te zien voor recepten die je misschien wilt proberen. Als je een specifieke hunkering hebt, kun je zoeken op keuken of dieetvoorkeuren, bijvoorbeeld ‘Thaise recepten’,’ zei Sullivan in de blog. Andere toepassingen zijn het ontdekken van nieuwe restaurants, gepersonaliseerde winkelervaringen en aanbevelingen over televisieprogramma’s en films. Als een gebruiker gepersonaliseerde resultaten heeft ingeschakeld, kan hij of zij de streamingdiensten selecteren die ze gebruiken en showsuggesties krijgen die zijn afgestemd op hun specifieke smaak.

VERSCHILLENDE NIEUWE ONTWIKKELINGEN AANGEKONDIGD TIJDENS SEARCH ON

Naast de uitbreiding van aangepaste resultaten, onthulde Google verschillende nieuwe initiatieven tijdens zijn jaarlijkse virtuele evenement. Deze omvatten updates om zoeken natuurlijker en intuïtiever te maken, updates voor Google Maps zoals luchtfoto’s van oriëntatiepunten en sfeercontroles in de buurt, en verbeterde informatie over de milieu-impact van keuzes zoals rijroutes en maaltijden.

Bron: https://www.searchenginejournal.com/google-core-product-review-updates-finish-rolling-out/466087/


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB