5 tips voor een goede teampagina (over ons) | Doelbewust
5 Tips voor een goede teampagina (over ons)

5 Tips voor een goede teampagina (over ons)

De persoonlijkheden, expertises en ethiek van de mensen waar een bedrijf uit bestaan zijn net zo belangrijk als de reputatie en prestaties van het bedrijf zelf. Het creëren van een team pagina die een uniek kijkje in de cultuur en het karakter van het bedrijf geeft, heeft toegevoegde waarde voor alle sites waar partnerschappen met cliënten en bureaus een belangrijk deel van de bedrijfsrelaties vormen. Het voegt ook een persoonlijk element toe en vergroot de geloofwaardigheid en het vertrouwen met de partners en klanten. Hier zijn 5 van onze favoriete elementen van de PR 20/20 teampagina die goede voorbeelden zijn van hoe je je werknemers op laat vallen en tegelijkertijd eenheid uitstraalt:

1. Geef de naam een gezicht en een persoonlijkheid.

Veel bedrijven zetten professionele foto’s van hun belangrijkste werknemers op hun teampagina die partners, klanten en toekomstige klanten helpt om een gezicht bij een naam in te beelden. PR 20/20 ging nog een stapje verder door niet alleen maar een professionele foto van de werknemer zelf, maar ook foto’s met hun vrienden en familie op de website te zetten en hiermee hun unieke persoonlijkheid te laten zien. Meerdere foto’s van het team op sociale events werden op de website geplaatst om kameraadschap, teamwork en, misschien wel het belangrijkst, het feit dat het team het samen leuk heeft te laten zien.

2. Leg uit wat heeft bijgedragen aan professionele expertise om geloofwaardigheid op te bouwen.

In plaats van een traditionele, maar vaak saaie, bio informatie op de teampagina te zetten, heeft PR 20/20 van iedere werknemer hun ‘professionele momenten’, ‘favoriete momenten’ en ‘fun facts’ zowel in een persoonlijke als professionele context gebruikt zodat bepaalde skills, expertises en andere industrie referenties uitgelicht kunnen worden.

3. Voeg leuke persoonlijke passies en interesses toe om hun persoonlijkheden te weergeven en ze benaderbaar te maken.

Iedere individuele werknemerspagina bevat een lijst van hun persoonlijke passies en interesses die corresponderen met de foto’s met vrienden, familie en hobby’s. De waarde van het toevoegen van interessante persoonlijke informatie is dat het individu makkelijker te benaderen is voor de lezer – misschien hebben ze wel overeenkomsten of dezelfde interesses. Het gaat er uiteindelijk om dat je laat zien dat je bedrijf bestaat uit echte mensen en dat je je klanten of toekomstige klanten iets geeft om over te praten, voor de volgende keer dat ze met hun PR 20/20 partner in gesprek gaan.

4. Voeg persoonlijke sociale media links en gebruikersnamen toe.

Een bedrijf is zo sterk als zijn team is, en die filosofie wordt pas echt duidelijk als een werknemer zijn expertise via sociale kanalen deelt. Hoewel het belangrijk is om je bedrijf als een expert binnen de industrie neer te zetten, kunnen werknemers vaak veel bijdragen via hun persoonlijke blogs, relevante publicaties of andere content die ze dagelijks lezen of bestuderen. De informatie die een werknemer via zijn sociale kanalen deelt, is een reflectie van de expertise van het bedrijf in het algemeen. Een werknemer zijn sociale media gebruikersnaam of een link toevoegen is een geweldige manier om lezers aan te sporen je werknemers en de informatie die zij geven wat beter te leren kennen door hun dagelijkse posts te volgen.

5. Spoor werknemers aan om leuke quotes te schrijven voor hun collega’s pagina’s – om hun persoonlijkheid, expertise en werkethiek nog verder uit te lichten.

Een van onze favoriete delen van de PR 20/20 teampagina zijn de “getuigschrift” quotes die collega’s voor iedere individuele pagina hebben geschreven. Deze quotes laten niet alleen zien wie de werknemer als persoon is, maar ook de kracht van de individuele rol die ze spelen en de enorme waarde die ze hebben binnen het team (zoals dat door collega’s wordt verteld).

Team bio en over ons pagina’s zijn een van de belangrijkste onderdelen van je website. PR 20/20 heeft de mensen van hun team op een excellente manier een gezicht gegeven waardoor de websitebezoekers de “echtheid” van het bedrijf kunnen zien. Het toevoegen van een menselijke touch kan helpen bij het opbouwen van geloofwaardigheid en het neerzetten van je bedrijf en zijn vertegenwoordigers als goede leiders en als partners die door (toekomstige) klanten worden gerespecteerd.

Hoe kan jij meer persoonlijkheid toevoegen om de expertise en unieke persoonlijkheden van je team uit te lichten op je bedrijfsteampagina?

bron: https://www.streamcreative.com/blog/website-redesign-5-tips-to-create-team-pages-people-actually-want-to-read


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB