Google Merchant Center | Doelbewust Online Marketing
Google Merchant Center
Gratis SEA Scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis SEA scan t.w.v. € 340,- aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Merchant Center

Met Google Merchant Center kun je allerlei gegevens over jouw winkel of producten, zoals prijzen of beschikbaarheid, uploaden naar Google. Deze gegevens kun je vervolgens beschikbaar stellen voor een aantal Google-services. De informatie kan zowel op betaalde als op gratis kanalen worden weergegeven. Wil je adverteren op Google Shopping (de productadvertenties bovenin Google), dan zul je sowieso aan de slag moeten gaan met Google Merchant Center.

Hoe het werkt

Om je productinformatie in Google Merchant Center te krijgen, moet je eerst een account aanmaken. Dat kan via deze link. Vervolgens zal Google je om een aantal gegevens vragen. Bijvoorbeeld je bedrijfsgegevens, gegevens over de verzending en je website. Je zult aan Google moeten bewijzen dat de website van jou is. Dit kun je doen door een stukje code van Google toe te voegen aan de homepage van jouw website.

Productinformatie uploaden

Om de nodige productinformatie aan Google te geven, heb je een productfeed nodig. Deze feed moet voldoen aan de specificaties zoals Google deze heeft gedefinieerd. Anders kan de data niet goed worden geinterpreteerd. In deze uitgebreide tabel staan alle specificaties die je nodig hebt. Bijna ieder Content Management Systeem (CMS) beschikt over de functie om eenvoudig een productfeed uit te draaien of om hiervoor een automatische koppeling te maken. De voorkeur gaat dan ook uit naar een dynamische productfeed, omdat deze altijd up-to-date informatie bevat.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het instellen van Google Merchant Center? Of kom je er niet uit bij het maken van een product feed? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Contact opnemen


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB