Storing bij BIT Ede & verbeteren crisisprotocol
Via deze weg willen we jullie op de hoogte brengen van de storing die gisteren heeft plaatsgevonden.
Er was gisteren (17-02-2021) rond 13:30 een landelijke storing bij Datacenter BIT in Ede. De storing duurde tot ongeveer 15:00. Omdat onze webhosting partner haar servers hier heeft ondergebracht, waren alle websites die wij beheren daarom offline. Daarnaast waren de e-mailservers uit de lucht, waardoor het tijdelijk ook niet mogelijk was om e-mails te ontvangen en te verzenden. Beheren wij ook jouw e-mail? Geen paniek. De mails zijn niet verdwenen. Deze heb je ontvangen zodra de servers weer in de lucht kwamen.
Gelukkig is er snel geschakeld en zijn alle websites om 15:00 uur weer live gegaan. Daarnaast waren wij telefonisch wél bereikbaar, omdat wij deze dienst bij een andere leverancier hebben ondergebracht. Om in het vervolg pro-actiever te kunnen reageren, richten wij ons crisisprotocol op dit moment scherper in.
Ondanks dat dit een typisch geval van overmacht is, voelen wij ons, verantwoordelijk voor de storing en zijn we niet tevreden met de manier waarop wij hebben gecommuniceerd met onze klanten.
Welke acties ondernemen wij nu?
Momenteel zijn we bezig met het aanscherpen van ons crisisprotocol. Wat doen we als er weer problemen ontstaan? Hoe brengen we onze klanten zo snel mogelijk op de hoogte van een storing? Hoe voorkomen we toekomstige uitval van websites en e-mail?
We verbreden in ieder geval onze communicatiemogelijkheden. Storingen en andere belangrijke mededelingen zullen we vanaf nu altijd ook via onze social media kanalen delen. Via deze weg kunnen we real-time updates sturen over de stand van zaken.
Wil je op de hoogte blijven van belangrijke mededelingen, online marketing tips en andere leuke berichten van Doelbewust? Volg ons dan alvast op 1 van je favoriete social media kanalen: