Wat kost een website laten maken? Lees ons artikel ?
Homebanner overlay Linkbuilding specialist Homebanner overlay-triangle

Wat kost een website laten maken?

De vraag wat kost een website laten maken is eigenlijk lastig te beantwoorden. Vergelijk het immers maar eens met de vraag: Wat mag een auto kosten? Op Marktplaats vind je er vast één voor een paar honderd euro. Maar er zijn ook auto’s die tonnen kosten. Een betere vraag is dus eigenlijk: Hoe vergelijk ik aanbieders zo goed mogelijk? Deze pagina helpt je met het maken van de beste keuze voor jouw bedrijf.

Trouwens… bij ons kost een complete website slechts € 995,-.

Wat kost een professionele website laten maken?

I.p.v. de vraag “Wat kost een website laten maken” vinden we het slimmer om te vragen: Waar moet je op letten als je een partij zoekt voor een nieuwe website. Of: Hoe vergelijk je aanbieders goed?

Wij adviseren te letten op de volgende punten:

  • Hoe ziet hun portfolio eruit? Bekijk goed de portfolio’s van de verschillende aanbieders. Zie je mooie webdesign’s die tot in de puntjes verzorgd zijn?
  • Hebben ze ook veel ervaring in online marketing? Want zo’n bedrijf heeft een streepje voor. Ze weten websites beter vindbaar te maken en zorgen voor een website welke klanten oplevert.
  • Heb je een klik met het bedrijf? Bel gewoon een aantal partijen welke je geselecteerd hebt. Is er een klik en snappen ze je verhaal? Wordt er meegedacht?
  • Hoe waarderen klanten het bedrijf? Heeft het webdesign bureau klanten reviews op hun website staan? Hoeveel zijn dit er en hebben ze een goed rapportcijfer?
  • Welk CMS systeem gebruiken ze? Met een CMS systeem kan je je website aanpassen/beheren. Er zijn er vele. WordPress is marktleider in de wereld en daardoor loop je met dit systeem altijd voorop.
  • Kan het bedrijf ook helpen met andere zaken? Misschien wens je ook nog een logo, hulp bij teksten, visitekaartje of online marketing. Kan je bij één bedrijf terecht hiervoor? Wel zo handig.
  • Werkt de webdesigner met een gekocht/gedownload webdesign thema of gebruiken ze eigen thema’s? Wij adviseren eigen thema’s. Met deze heb je minder risico’s op problemen in de toekomst.

Heb je antwoord op bovenstaande vragen? Stel jezelf dan nogmaals de vraag: Wat kost een website laten maken? Je kunt nu beter de juiste keuze maken. Lees hieronder verder om nog meer tips te krijgen voor het maken van de juiste keuze.

Nieuwe website in Wordpress

Waarom is online marketing belangrijk?

O.a. veel ervaring, een goed portfolio, goede klanten reviews en een klik zijn natuurlijk belangrijke basis elementen waar je je selectie op maakt. Maar de kennis van online marketing wordt vaak vergeten in het maken van de juiste keuze. Een website laten bouwen door online marketing specialisten is toch net even iets anders. Deze hebben een online marketing team zitten met veel Google ervaring en ervaring in conversie gericht webdesign. Beide onderwerpen leggen we hieronder nog verder uit. Met online marketing specialisten die je website maken, maak je van de vraag. “Wat kost een website laten maken?” Wat levert een professionele website op!

Een greep uit ons portfolio

Provence Creations
Website van Provence Creations
Captain Cruise
Website van Captain Cruise
EKH
Website van EKH

Je website goed vindbaar in google

Een mooie en aansprekende website moet vanzelfsprekend zijn. De kosten voor het laten bouwen van je website moet in ieder geval een gave website opleveren. Maar een website gaat echt voor je werken als deze ook vindbaar is. Veel webdesign bureaus zeggen dat ze je website vindbaar maken. Maar vertellen niet het hele verhaal wat bepaald of een website hoog komt of niet.

Zorgen dat je hoog in Google komt noemt met zoekmachine optimalisatie. De vakterm hiervoor is SEO. De meer dan 200 factoren waar Google naar kijkt kan je grofweg indelen in:

  • De juiste techniek van je website: Een technische perfecte website betekent o.a. een snelle website, perfect gemaakt voor mobiel (responsive webdesign), een beveiligde website en een technisch perfecte opbouw.
  • Content goed geschreven op de zoekwoorden: Wil je vindbaar zijn op woord X, dan moet er in je website wel een pagina zitten waar dit woord goed in terug komt. Selecteer een partij welke een zoekwoordenanalyse voor je kan uitvoeren (op welke woorden wordt hoe vaak per maand op gezocht) en je eventueel kan helpen bij het schrijven van perfecte (SEO) teksten.
  • De populariteit van je website: Google zet de meest populaire website bovenaan. Een bureau met online marketing kennis kan je hier bij helpen middels linkbuilding.
  • Het bouncepercentage van je website: Komen mensen via Google binnen op je website. Maar gaan ze direct weer terug naar Google zonder iets te doen op je site? Dit noemen we een bounce. Hoe meer mensen bouncen hoe hoger je bouncepercentage. Een hoog bouncepercentage vindt Google niet leuk. Resultaat: Je wordt lager in de zoekmachine gezet. Vandaar dat het belangrijk is om je website zo te maken dat hij uitnodigt om door te klikken.
  • Je CTR vanuit Google: CTR staat voor Click Through Rate. Stel je staat op plek 3 in Google maar mensen slaan jou veel over en klikken bijvoorbeeld op plek 4. Blijkbaar is jouw vermelding niet heel relevant voor de Google bezoekers. Resultaat: Google gaat je lager in de zoekmachine zetten. Vandaar dat het belangrijk is om hele slimme tekstjes te verzinnen welke zichtbaar worden in Google. Dit is de meta titel en omschrijving.

Uit bovenstaande punten kan je concluderen dat een webdesign bureau slechts beperkte invloed heeft op de vindbaarheid van je website of webshop. Vooral als deze niet helpt bij het schrijven van de juiste teksten op de juiste zoekwoorden of geen ervaring heeft met linkbuilding (SEO). Conclusie: Je website of webshop laten maken door een webdesign bureau? Kijk ook goed naar hun ervaring op het gebied van SEO en teksten. Een iets hogere website laten maken prijs is wellicht snel terugverdiend met een perfecte website voor Google.

Collega's in overleg

Een converterende website is een website die klanten oplevert

Je hebt websites die er mooi uitzien en websites die er mooi uitzien en klanten opleveren. Vindbaar zijn is niet genoeg. Mensen zijn op het internet heel vluchtig. Gemiddeld binnen 7 seconde bepalen ze: Ga ik weg of kijk ik verder op deze website. Binnen die 7 seconde wil je dat je kernboodschap van je bedrijf duidelijk wordt. Wil je mensen pakken met een unieke boodschap die aanspoort om te blijven. En wil je dat er slimme acties in je website zitten welke mensen aansporen om contact met je op te nemen.

Onze kernwaarden

Niets anders dan dolenthousiaste klanten.
Meetbare en mega transparante online marketing.
Gelukkige medewerkers die verantwoordelijkheid nemen.
Voorop lopen door continu te investeren in nieuwe kennis.

De vraag wat kost een website laten maken wordt wat levert een website op als je webdesigner slimme call-to-actions in je website verwerkt. Een actie element in je website noemen we een call-to-action. Bij een webshop is dit natuurlijk de aanschaf van een product. Maar bij een website wil je het niet laten bij slechts een contactpagina in je website. Stel dat je gewoon een goed verhaal hebt op je website maar niet de juiste actie elementen toevoegt, dan krijg je beduidend minder reacties binnen. Vandaar dat het slim is om op elke pagina van je website zulke actie elementen toe te voegen. Goede actie elementen kunnen zijn:

  • Een “stel een vraag” formulier
  • Een gratis intake formulier
  • Een linkje of button in je tekst naar een andere pagina je contactpagina
  • Een offerte aanvraag formulier
  • Een bel-me-terug formuliertje
  • Het aanbieden van een whitepaper/document om te downloaden
  • Een klikbaar (voor op mobiel) telefoonnummer zichtbaar in je website
  • Je e-mail adres klikbaar in je website

Welke actie elementen ga jij kiezen voor je website?

Ten eerste moet je slimme keuzes maken. Welke actie element zal je doelgroep het meest activeren. En hoe richt je deze actie elementen zo slim mogelijk in. Wat vraag je mensen in te vullen op een formulier? Minder vragen = meer reacties. Er zijn allemaal slimmigheden om meer reacties te krijgen. Zo wordt bijvoorbeeld op mobiel vaak vergeten om vrij hoog in je website al een actie element toe te voegen. Mensen moeten dan eerst teveel scrollen voordat ze een actie element zien. Zet je een goede foto van jezelf bij een formulier neer, dan zal je ook meer reacties ontvangen. Mensen ervaren dit als heel persoonlijk en de drempel om een formulier in te vullen wordt verlaagd.

Tot slot…

We hopen dat de informatie op deze pagina nuttig voor je was. Wat kost een website laten maken is nu een vraag welke je nu vast beter kunt beantwoorden. En natuurlijk zouden we het leuk vinden als je bij ons ook een offerte aanvraagt of contact met ons opneemt. Dit om te ontdekken hoe wij je helpen aan een geniale website die voor je werkt. Website laten bouwen? Zonder hoge kosten? Bij een Groei.Site Website zit je goed.

Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB