Vraag nu jouw gratis SEA scan t.w.v. € 340,- aan.
De verschillende gebieden van online marketing
Online marketing is simpelweg een overkoepelende term voor alle marketing activiteiten op het internet die helpen bij de promotie van een merk of bij ‘lead generation’ (het aantrekken van geïnteresseerde klanten) in een competitieve markt.
Meer en meer klanten gaan mee in de digitalisering en dat heeft natuurlijk weer invloed op het online marketing platform waarop in korte periodes een maximaal aantal mensen bereikt kan worden. Wil je weten waar jouw online kansen liggen? Vraag een vrijblijvende marketing scan aan!
De definitie van Digital Channels en haar types
Digital Channels wordt simpelweg beschreven als verschillende mediums en wegen die organisaties of marketeers helpen zichzelf te promoten bij verschillende klanten in de nationale en internationale markt. Digital Channels zijn onder andere Google Search, display, email, social media (zoals Facebook en Instagram) en websites.
De verschillende online marketing tactieken met een korte beschrijving
Search Engine Optimization (SEO). SEO wordt gedefinieerd als het proces om je website op verschillende aspecten te verbeteren zodat je hoger in de Search Engine Results Page (SERP) komt te staan en daarmee meer organisch online verkeer naar je website of domein te genereren.
Content Marketing. Deze marketingtactiek focust op het maken van waardevolle en unieke content die klanten aantrekt en vasthoudt. In het huidige marktscenario zijn klanten altijd op zoek naar rijke en authentieke content die ze helpt bij het maken van beslissingen om iets te doen.
Social Media Marketing. In de laatste jaren is social media onmisbaar geworden in de promotie van producten en het creëren van bekendheid. In het huidige competitieve marktscenario is het belangrijk om je merk via de grootste platforms te promoten. Grote social media platformen als Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram etc. zijn enorm belangrijk als je je merk internationaal wil promoten. Social media marketing kan ook helpen bij je ‘lead generation’ wat bedrijven kan helpen om klanten zover te krijgen om de gewenste actie te ondernemen.
Pay-Per-Click Campagne (PPC). PPC is een bekende term voor online marketeers en bedrijven die naar het pay-per-click model refereert. Dit model laat een situatie zien waarin adverteerders alleen geld betalen aan de zoekmachine wanneer iemand op hun advertentie heeft geklikt. Van alle zoekmachines is Google het populairst bij marketeers en zij maken bij Google dan ook het meeste gebruik van PPC campagnes. Online marketeers maken slim gebruik van keywords zodat hun reclames op de juiste SERPs terecht komen.
Affiliate Marketing. Affiliate marketing is een performance georiënteerde marketing tactiek waarbij een bedrijf andere bedrijven (de affiliates) betaalt om hun producten te verkopen of hun merk te promoten. Wanneer mensen een website van een merk bezoeken via een affiliate of iets via een affiliate kopen, krijgt de affiliate van het originele bedrijf betaald in de vorm van een commissie. Deze aanpak zal er ook voor zorgen dat je meer dagelijkse bezoekers krijgt en een grotere klantendatabase zal krijgen. Deze strategie is dus voordelig voor zowel de bedrijven als de affiliates.
Email Marketing. Email marketing is een online marketing gebied waarbij je e-mail gebruikt om meer klanten of gebruikers te bereiken. Dit is een veel gebruikte en handige strategie in bijna alle industrieën. Email marketing heeft verschillende doeleinden zoals:
- Het helpt je een band op te bouwen met nieuwe klanten en je band met bestaande klanten te onderhouden.
- Je kunt nieuwe doelgroepen bereiken en daarmee de bekendheid van je merk vergroten.
bron: https://www.edupristine.com/blog/digital-marketing-course
Heb jij hulp nodig van een online marketing bureau Arnhem, Veenendaal, Ede of online marketing bureau Amersfoort? Neem dan contact met ons op.