Vraag nu jouw gratis SEO scan t.w.v. € 340,- aan.
7 geavanceerde strategieën voor contentpromotie voor 2022
In dit artikel worden 7 technieken voor contentpromotie onthuld. Dit zijn exact dezelfde strategieën die je kan gebruiken om meer bezoeken te krijgen op één van jouw berichten. Hulp nodig met je online marketing strategie voor je B2B bedrijf? Ontdek je kansen!
Laten we er meteen in duiken. Houd dit in gedachten voordat je IETS promoot: De meeste mensen falen met contentpromotie om één simpele reden: Hun inhoud is slecht.
Bekijk bijvoorbeeld deze wervings-e-mail:
Was deze wervings-e-mail goed? Nee. Het is eigenlijk best verschrikkelijk. Maar dat is niet waarom de e-mail slecht is. De mail is slecht omdat de infographic waardeloos is. Als je bericht lijkt op: “5 tips om af te vallen” of “8 redenen waarom e-mailmarketing belangrijk is”, doe dan geen moeite om het te promoten.
Wanneer je content geweldig is, zal je merken dat mensen dit graag lezen. Met dat kleine voorbeeld, is het tijd voor onze eerste strategie.
STRATEGIE #1: (GERICHTE) BLOGGER OUTREACH
Dus je hebt zojuist een geweldig stuk inhoud gepubliceerd. Wat nu? Het is tijd om het te promoten met bloggerbereik. Blogposten kunnen een mooie plek krijgen in het verkeer. Vooral wanneer deze door iemand worden gedeeld met een groot bereik. Hieronder zie je een voorbeeld van een blog welke vaak is gelezen.
De vraag is…Hoe? Het enige wat je hoeft te doen, is bloggers vinden die inhoud over jouw content delen. Let op dat je ze daarbij geen opdringerige e-mail stuurt. Hier is een voorbeeld uit de praktijk van dit proces in actie. Deze persoon heeft een gepersonaliseerde e-mail gestuurd naar een blogger die al eens eerder zijn content heeft gedeeld:
(Op die manier weet je zeker dat ze jouw bericht echt willen lezen, voordat ze op verzenden drukken.) Toen de desbetreffende persoon een e-mail stuurde, werd de onderstaande mail terug gestuurd:
(Pro-tip: vraag de persoon niet om jouw inhoud te delen of ernaar te linken. Als ze denken dat je inhoud goed is, zullen ze deze delen.) Door niet op te dringen is de kans groter dat deze persoon je content verspreidt.
Dat is alles.
STRATEGIE #2: INHOUDSOVERZICHTEN
Stel je voor dat mensen blogposts zouden publiceren met als enig doel om naar kwaliteitsinhoud te linken. (Het type kwaliteitsinhoud dat je al op jouw site publiceert.) Dat zou best geweldig zijn, toch? Gelukkig bestaat dat! Ze worden inhoudsverzamelingen genoemd. (Ook soms “Link Roundups” genoemd.) Hier is een voorbeeld:
Dus: wat zijn link-roundups? Link-roundups zijn dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse blogposts die linken naar GEWELDIGE inhoud. Hier is een voorbeeld van een link gebouwd met een roundup:
Laten we nu het exacte proces uiteenzetten dat is gebruikt om deze link te krijgen.
Onderzoek eerst post in je niche.
Hier zijn een paar zoekstrings die heel goed werken.
- “Zoekwoord” + “linkoverzicht”
- “Zoekwoord” + post
- “Trefwoord” + “beste van”
- “Zoekwoord” + deze week
Pitch vervolgens je inhoud . Hier is een persoonlijk e-mailscript dat je kan gebruiken:
Hallo [naam site-eigenaar] ,
Ik kwam vanmiddag je [zaterdag post] tegen. Toffe post!
Ik neem contact met u op omdat ik onlangs een case study over contentmarketing heb gepubliceerd die misschien goed bij u past: [Uw webpagina]
Hoe dan ook, ga zo door met het geweldige werk ????
Groetjes,
[Uw voornaam]
En als je bericht goed past bij de verzameling van die persoon, krijg je een lieve link.
STRATEGIE #3: PROMOTIE VIA E-MAILNIEUWSBRIEF
Dit is ENORM. Als je wilt dat meer mensen je inhoud lezen, moet je beginnen met het opbouwen van uw e-maillijst. (En laat je abonnees dan op de hoogte zijn van je nieuwe dingen.)
Voorbeeld: Promoot je blogpost met social media, door bijvoorbeeld deze te tweeten.
Deze tweet in kwestie kreeg in totaal 111 klikken:
Je kunt ook een nieuwsbrief naar je e-mailabonnees sturen. Als je aan de slag wilt met het bouwen van je e-maillijst, wordt je aangeraden om deze lijst met 17 ongebruikte strategieën, tips en technieken voor het maken van lijsten te bekijken.
STRATEGIE #4: INHOUDSTRANSFORMATIE
Inhoudstransformatie is eenvoudig. Je converteert eenvoudig een van je blogposts naar een ander formaat (zoals een ebook, video, infographic of podcast). Zo plaatste Backlinko een tijdje terug dit bericht op zijn blog:
Zoals je kunt zien, genereerde dit bericht veel sociale aandacht…
…en opmerkingen.
Maar Backlino wist nog meer waarde uit deze inhoud te halen. Dus hebben zij van dat bericht een You-Tube video gemaakt.
Tot op heden heeft die enkele video bijna 500.000 views gegenereerd… en honderden websitebezoekers. (Allemaal uit een stukje inhoud dat een JAAR geleden is gepubliceerd.) Mooi hoor.
STRATEGIE #5: DE HERLANCERING VAN INHOUD
Soms is de beste manier om je inhoud te promoten, deze te vernieuwen en opnieuw te lanceren.
(Ook bekend als “The Content Relaunch”.) Hier is een voorbeeld:
Herschrijf en update een bestaande blog en lanceer deze opnieuw:
Deel het bericht op je social media:
Stuur een aankondiging naar je e-mail abonnees:
Dit leidt tot een aanzienlijke toename van het verkeer:
Dus: De sleutel tot deze aanpak is om de publicatiedatum van het bericht in WordPress daadwerkelijk te wijzigen. Waarom? Wanneer je de publicatiedatum van het bericht wijzigt, wordt je bericht boven aan uw blogfeed weergegeven. Om de datum te wijzigen, ga je naar dat bericht en klik je op de link ‘bewerken’ onder de datum van het bericht:
Verander dan de datum naar vandaag…
… en klik op “bijwerken”.
En zo verschijnt je bericht helemaal bovenaan je blogfeed.
STRATEGIE #6: DE CONTENT ROADSHOW
De Content Roadshow is een goede strategie voor contentpromotie. Waarom? Want net als bij strategie #1 uit dit bericht (Targeted Blogger Outreach), breng je je inhoud onder de aandacht van mensen die legitiem geïnteresseerd zijn in jouw content.
Het verschil is dat je met The Content Roadshow niet alleen op zoek bent naar mensen die content over jouw onderwerp hebben gedeeld. Je kunt ook bloggers e-mailen die over je onderwerp schrijven. Hieronder zie je hoe The Content Roadshow wordt toegepast om een ENORME verkeerspiek te krijgen:
Dit bericht werd vervolgens op de bedrijfsblog pagina geplaatst.
Met The Content Roadshow strategie werd het woord naar buiten gebracht.
Hier zijn de details… Eerst werd er gezocht naar bloggers die op hun blog zijn onderwerp behandelden (welzijn van werknemers, human resources en andere gerelateerde onderwerpen)
En wanneer je dan een geweldig stukje content treft…
Mail je de auteur.
In dit geval vroeg werd er gevraagd om inhoud te delen bij de wekelijkse roundup post.
Door dit te doen kreeg hij vervolgens een lieve backlink:
STRATEGIE #7: E-MAIL MENSEN EN MERKEN DIE U IN UW BERICHT VERMELDT
Dit is eenvoudig. Maar het werkt. Wanneer je iemand in je inhoud vermeldt of ernaar linkt, laat het hen dan weten.
Hieronder werd Authority Nutrition genoemd:
Wanneer dit werd gedaan, werd een bericht gestuurd naar de partij om ze te laten weten dat ze zijn uitgelicht:
Zoals je kunt zien, deelden ze graag zijn bericht:
BONUSSTRATEGIE #1: LINKEDIN HERPUBLICEREN
LinkedIn is een geweldige plek om je inhoud te syndiceren.
Een voorbeeld hiervan is onderstaande blog:
Dit bericht deed het goed. Het werd veel gelezen en gedeeld op social media. Duizenden mensen die de blog nog niet hebben gezien kunnen ook profiteren van deze inhoud. Dus is de content ook opnieuw gepubliceerd als een LinkedIn-artikel:
Ditleidde tot een behoorlijke hoeveelheid gericht verkeer:
BONUSSTRATEGIE #2: GEBRUIK DE “KLIK OM TE TWEETEN”-KNOPPEN
Dit kan minstens een keer per week gebeuren: Je leest een artikel, vind het cool, dus besluit het te tweeten…alleen kan je geen tweet-knop vinden. Dus sluit je het tabblad. Kortom: je wilt het delen van je inhoud op sociale media uiterst eenvoudig maken. Wat je dus moet toevoegen aan je artikel zijn: knoppen om te tweeten.
Dit is hoe het werkt: Zoek eerst iets “tweetables” in je inhoud. Dit kan een hapklare tip, strategie, quote of statistiek zijn. Hieronder zie je een voorbeeld van click-to-tweet-knoppen om het bericht te promoten:
Omdat deze post een lijstpost was, wordt deze beschouwd als “tweetable“.
Ten tweede, maak een klik om te tweeten link.
Ga naar ClickToTweet.com en schrijf je tweet:
En de tool zal een speciale link voor je genereren:
Neem ten slotte die link op in je inhoud.
Wanneer iemand op de link klikt…
… krijgen ze een vooraf geschreven tweet te zien om ze gemakkelijk te kunnen delen:
CONCLUSIE
Het is moeilijker dan ooit voor je inhoud om op te vallen. Zelfs als je inhoud GEWELDIG is. Derek Halpern raadt je zelfs aan om 20% van je tijd aan het creëren en 80% van je tijd aan het promoten te besteden. Dit is een mooi uitgangspunt. Wij hopen dat deze 7 promotiestrategieën je helpen om bekendheid te geven aan je volgende blogpost, video of podcastaflevering.
Bron: https://backlinko.com/7-advanced-content-promotion-strategies