Complete gids voor on page SEO optimalisatie | Doelbewust
Complete gids voor on page SEO optimalisatie
Gratis website scan ontvangen?

Vraag nu jouw gratis website scan aan.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Complete gids voor on page SEO optimalisatie

Bij on page SEO levert alles wat er gedaan wordt op dat gebied iets op. Elke strategie die namelijk wordt uitgevoerd zal reflecteren op de resultaten van de Google ranking, en dat wil je natuurlijk niet verpesten. Daarom laten wij zien wat nodig is en wat écht werkt. Dus laten we beginnen bij de hoofdzaak van deze tekst.

On page optimalisatie is een strategie die uitgevoerd wordt rondom de inhoud van de webpagina. Dit kun je per geselecteerde pagina toepassen en verbetert de rangorde van de geselecteerde pagina. De experts in eDigital services delen hun kennis met anderen. Zij vinden namelijk dat kennis niet iemands eigendom is, en niet bestaat om bij iemand gehouden te worden.

On page SEO technieken

De technieken zijn voldoende om een website te rangschikken. Deze on-page strategieën hebben we opgesomd. Deze manieren hebben er voor ons voor gezorgd dat we hoog scoorden.

Niche

De geselecteerde niche moet relevant zijn voor de inhoud die u op uw website aanbiedt. Een niche is een onderwerp dat u kiest als domeinnaam. Als dit niet het geval is en de niche is niet relevant voor de inhoud, dan heeft dit geen invloed op het aantal bezoekers. Neil Patel is een expert op het gebied van SEO, waarnaar zijn website is vernoemd. Maar voor nieuwe bezoekers is het een gewone naam. Tenzij je het weet! Dat zou ontzettend gaaf zijn.

Navigate

Navigatie is vergelijkbaar met de manier waarop iedereen navigeert in Google Maps. Wanneer een gebruiker uw website bezoekt, moet het voor hen gemakkelijk zijn om snel naar elke dienst of naar elk menu op de website te gaan. schets het, en werk het handmatig uit, zo simpel is dat.

UI / UX-ontwerp

De perfecte gebruikersinterface (user interface) brengt u naar de perfecte (user experience), die door Search engine optimization word vereist. Het heeft namelijk geen zin om een website naar de top te rangschikken terwijl uit ervaring blijkt dat de website slechte recensies krijgt van bezoekers.

Bounce percentage

De tijd waarin gebruikers terugkeren van de bestemmingspagina is het bounce percentage, het zal uitgedrukt worden in een percentage. Wanneer het bounce percentage van een website laag is, kunnen we concluderen dat bezoekers terug blijven komen en nuttige tijd doorbrengen op de website.

Zoekwoordselectie / focus zoekwoord

Maak voorafgaand aan alles wat u doet kennis met sleutelwoorden die u wilt gebruiken. Je moet deze aanpassen aan de voorkeur van de klant. Dit doe je door domeinexpertise te verwerven om vervolgens door te gaan met hulpprogramma’s voor sleutelwoorden die op de markt beschikbaar zijn.

Content

Bij on page SEO, wat je ook doet, draait het de inhoud. Toch houden SEO-beginners geen rekening met de inhoud. Wanneer u tijdens het schrijven let op de grammatica en inhoud van de tekst zal Search Engine sneller de tijd nemen om uw website te rangschikken. Geloofwaardige inhoud leidt tot ongeloofwaardige vooruitgang voor elk moeilijk zoekwoord. Zorg dat er voldoende aanwezigheid is van de zoekwoorden in de inhoud.

Lees niveau

Controleer het leesbaarheidsniveau van de inhoud, of deze goed geschreven is. Voorkom bijvoorbeeld grammaticale fouten in de website. Plug-ins als Yoast laten fouten en het niveau van leesbaarheid duidelijk zien.

Trefwoorddichtheid

Alles rond de 3% van de aanwezigheid van trefwoorden in de inhoud zou geweldig zijn. Het moet namelijk zo min mogelijk overdreven. De dichtheid moet onopvallend zijn, dus het mag niet te vol worden.

Prominentie van zoekwoorden

De aanwezigheid van sleutelwoorden boven het doel van de inhoud. Om eenvoudiger te zijn moet het belang van zoekwoorden in de inhoud worden benadrukt.

Content lengte

Bij voorkeur, alles boven de 1200 is goed voor het rangschikken in de (search engine results page). De inhoudsduur is afhankelijk van de zoekwoorden wedstrijd en de UI van de website.

Gebruiksvriendelijke URL

De URL, die ingesteld wordt voor een webpagina, moet voor de gebruiker begrijpelijk zijn zodra ze meer weten over wat de webpagina echt betekent. Het zal helpen om de terugkeer van bezoekers te stimuleren omdat de bezoekers de URL van de website zullen onthouden als deze makkelijk is. Hierbij is wordt aanbevolen om het sleutelwoord of de sleutelwoorden te gebruiken.

Pagina titel

De titel die u instelt moet pakkend zijn en ongeveer 60 tekens bevatten. Hierbij is het belangrijk dat je speelt met tekst. Bijvoorbeeld met het gebruiken van getallen, pakkende woorden die mensen aantrekken en het gebruik van sleutelwoorden.

Meta discription (omschrijving)

Gebruik minder dan 160 tekens, je moet  hier namelijk in het kort laten zien waarvoor een pagina is en wat je er op kunt vinden. Je moet het zien als een fragment of samenvatting van de pagina. Bedenk wat de bezoeker zich mogelijk afvraagt wanneer hij aan jou pagina denkt, en beantwoord deze vraag in de meta discription.

Beeldoptimalisatie

Het gebruik van aantrekkelijke beelden zal de UX verbeteren, waardoor het bounce percentage verminderd. Plaats geschikte afbeeldingen in de inhoud van de webpagina met een snelle laadsnelheid. Dit doe je door het gebruiken van een kleiner formaat afbeelding te gebruiken.

Alt-tag, afbeeldings titel en beschrijving

Er word aanbevolen om een alternatieve tag te gebruiken met de juiste afbeeldings titel. Het verstrekken van alt-tags voor de afbeelding kan ook nuttig zijn voor het aanspreken van gebruikers en crawlers.

Anker tekst

De tekst/zin die gebruikt wordt voor het leveren van links die intern of extern zijn geplaatst op een webpagina. De ankertekst moet geschikt zijn voor de aangeboden link, dus het kan belangrijk zijn voor het vergroten van de vertrouwens stroom op de website.

Interne links

De belangrijkste factor na ‘content’ is pagina optimalisatie. Interne links plaatsen tussen het gerelateerde artikel of de webpagina is verplicht. Dit komt gebeurt om de en de citatie van de website te vergroten. De aanwezigheid van een binnen de website zal zo lang mogelijk helpen bij het verbeteren van de rangschikking van de website.

Uitgaande links

Koppelings succes uit onze website moet van dezelfde categorie zijn en het is logisch bij het aanbieden van . Een uitgaande link van een educatieve website naar een cine-website is bijvoorbeeld niet gezond.

H-tags

Heading Tag omvat H1, H2, H3, H4, H5, H6 en Bold. Op basis van prioriteiten kan elke tag gebruikt worden, maar tegelijkertijd mag deze niet te veel worden gebruikt.

LSI

Latent Semantic Indexing (LSI) is een zoekwoord suggestie op basis van inhoud relevantie. De aanwezigheid van LSI in titel, meta beschrijving en inhoud helpt de inhouds kwaliteitsscore te verhogen.

Breadcrumbs

Implementatie van ‘breadcrumbs’ kan handig zijn voor de eenvoudige navigatie voor bezoekers. Ze kunnen gemakkelijk begrijpen waar de URL is geland. ‘Breadcrumbs’ verhogen de zichtbaarheid in de zoekresultaten en onder andere resultaten, die geen hebben.

Sitestructuur

Een website moet gemakkelijk navigeerbaar zijn, zodat de gebruikers zich in een comfort zone bevinden om naar een van de pagina’s op een website te gaan. Een onjuiste structuur verhoogt het bouncepercentage van een website.

Sitemap

Na het ontwikkelen van een volledige website heeft het een verzameling URL’s, die een post- / pagina- / mediabestand (bijlagen) kunnen zijn. Deze worden collectief vermeld in .xml-bestanden en voor een WordPress-website kan deze worden gegenereerd met behulp van SEO-plugins zoals All in One SEO, Yoast SEO, enz.,

De wordt verzonden naar webmasterhulpprogramma’s van de zoekmachine om te worden geïndexeerd en gerangschikt voor een relevant zoekwoord.

integratie

Integreer Webmasterhulpprogramma’s en Analytics op uw website. Webmaster helpt u bij het herstellen van fouten in uw website en wordt geïndexeerd door de sitemap in te dienen. Analytics standaard geeft volledige statistieken van uw website.

Doe Social Media-integratie met uw website om en autoriteit te ontvangen.

SSL-certificering

Verreweg de toonaangevende zoekmachine Google heeft aangegeven dat SSL-certificering voor een website een van de rangordes is bij On-Page Optimization.

Inbedding video’s

Inbedding video’s in een webpagina is een punt waar de meeste websites volledig aan ontbreken. En dat terwijl inhoud en gerelateerde video’s er juist voor zorgen dat de bezoeker lang bij je blijft.

Doorverwijzing

Verstrek 301 omleidingen voor de pagina / post die u permanent had te verplaatsen. Gebruik 404 omleidingen om te voorkomen dat er gebroken links en verwijderde pagina’s niet gevonden worden. Doorverwijzing lost een aantal ernstige problemen op binnen de website.

Blog berichten

Regelmatige blogposts met de juiste interne link is een geweldige strategie op het gebied van On Page Optimization. Blogpost over algemene onderwerpen met betrekking tot uw domein helpt u om enorm veel verkeer naar de website te leiden.

Schakel in door elke opmerking in uw blog te autoriseren om wat echte gebruikersinhoud achter te laten in de post.

Bron: Aslam – https://www.edigitalservices.in/blog/articles/on-page-seo-techniques/


Contact met Vincent Doelman Contact met Vincent Doelman Vincent Doelman / online strateeg
De groeiversnellers voor het MKB